Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Vi skal reise til Thailand, og har ikke fått reservert hverken vugge eller plass med ekstra benplass, da de allerede var booket. I følge reiseselskapet er det plass til å legge barnet på gulvet, men da er det ikke plass til beina til foreldre.. Altså, ingen løsning.

Dette er en tur på ca 14 timer og han må sove på fanget vårt en del timer. Men hvordan? Jeg ser for meg at armer og bein kommer til å sovne med en 10 kilo tung baby på fanget i mange timer.

Alle tips om hvordan gjøre denne reisen behagelig, tas i mot med stor takk!

Endret av aimee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg har gjort det samme (med ti kilo tung baby!) og det var slitsomt, men det gikk jo på et vis. La en pute under hodet hans (fikk på flyet) slik at han lå godt på fanget mitt. Og hadde han vel litt på gulvet også. Vi reiste med rutefly og synes egentlig det var ganske god plass.

Skrevet

Det var oppløftende å høre at du synes det var helt okey med plass på et rutefly. Regner med at det blir like mye, eller mer, på det charterflyet vi skal ta.

Ellers fikk jeg noen gode tips av en venninne denne helgen (for andre som måtte ha samme problemstilling): Stelleunderlaget til ikea kan fungere som en provisorisk madrass, og legge babyen i en vognpose. Da får han det både trygt, varmt og godt, og et nogenlunde stabilt underlag. Håper det går!

Hvor gammel var babyen din på 10 kilo da dere fløy?

Skrevet

ta med deg bære sele, slik at du ikke trenger å holde på han/henne hele turen... da kan dere begge sove. det er også veldig praktisk å ha på flyplassene=)

Skrevet

Vi har flydd flere ganger til Thailand m ungene. Vi har reist med rutefly. Hvis det ikke er helt fullt kan dere se om det er mulig å få eget sete til babyen..det har vi fått..hør m purser ombord. Ellers har den ene hos oss sovet på gulvet i mange timer, godt m puter og pledd pakket rundt, eg hadde bena på fotstøtta eller oppi setet..eller på sambo sitt fang;) Lykke til og god tur:) Hvor i Thailand skal dere?? Vi reiser i februar til Ko Lanta:) :) :)

Skrevet
ta med deg bære sele, slik at du ikke trenger å holde på han/henne hele turen... da kan dere begge sove. det er også veldig praktisk å ha på flyplassene=)

Ja, vi skal definitivt ta med oss sele! Veldig praktisk, både på flyplassen og der nede.

Vi har flydd flere ganger til Thailand m ungene. Vi har reist med rutefly. Hvis det ikke er helt fullt kan dere se om det er mulig å få eget sete til babyen..det har vi fått..hør m purser ombord. Ellers har den ene hos oss sovet på gulvet i mange timer, godt m puter og pledd pakket rundt, eg hadde bena på fotstøtta eller oppi setet..eller på sambo sitt fang;) Lykke til og god tur:) Hvor i Thailand skal dere?? Vi reiser i februar til Ko Lanta:) :) :)

Oppløftende å høre! Jeg er i grunn positivt overrasket over hvor greit det går for de aller fleste. Har lest meg rundt på diverse forum om dette temaet.. Vi reiser charter, og jeg tror at de flyene alltid er fulle. Men kanskje det blir litt plass på gulvet, som du sier, kan man jo ha beina på samboeren :fnise:

Vi skal forresten til Phuket. Vi vurderte Ko Lanta ganske lenge, men jeg tror det blir litt for rolig for oss. Det er fint å ha et sentrum, ikke så langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...