Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Hei! Jeg har vært single et par år, og føler jeg er litt ute av "gamet" vedr dating og kjæresteri. Dvs, jeg har nå datet en mann siden i sommer, men jeg aner fremdeles ikke om vi er et par, eller ikke. Det er utrolig frustrerende, så jeg håper kanskje noen av dere kan forklare oppførselen hans... Hvis jeg tar det fra starten: vi er begge i slutten av 20-åra, møttes første gang i sommer. Da var jeg litt tilbakeholden, og han veldig pågående. Nå føler jeg vinden har snudd, men samtidig kan det forklares med at sommerferien er over og han har et veeeldig hektisk yrkesliv (mye reising, vi treffes kanskje bare 1-2 kvelder i uken). Det er i og for seg greit, så lenge jeg hadde visst om han er interessert eller ikke. Men jeg føler jeg aldri rekke å bli skikkelig kjent med han, og derfor tør jeg ikke spørre hvor jeg har han helt enda. Når vi treffes har vi det egentlig veldig bra. Han er veldig kosete når vi er alene sammen. Men går vi på turer, kaffer, restauranter osv, virker han mer som en "kompis". Holder ikke hånda mi (skal sies at jeg ikke har tatt iniativ til det heller, for jeg føler at han ikke vil - men kan hende dette kun er noe jeg tror). I starten var han veldig flink med komplimenter, roste meg og viste interesse for hva jeg holder på meg. Nå er det svært sjeldent han sier noe pent om meg, og han viser ikke særlig interesse for å lære meg bedre å kjenne. På den andre siden har han latt meg bli kjent med flere av vennene sine, og vi har vært på langweekend til London sammen nå nylig. Men han viser ikke særlig interesse for å treffe mine venner, han har aldri tid til dette (kan være realitet, som sagt har han et særdeles hektisk liv). Jeg merker at jeg ikke orker å gå rundt i uvitenhet lenger. Jeg er en person som krever litt oppmerksomhet, ellers mister jeg interessen. Jeg synes det er veldig viktig med lott nærhet også utenom de fire vegger - som å holde hender når vi er ute. Men jeg kan jo ikke tvinge han til det, hvis dette er noe han ikke liker. Men hvordan skal jeg vite om det er slik han er, eller at han rett og slett ikke er interessert i mer (dvs, ikke vil offentliggjøre forholdet for så altfor mange). Prøvde å spørre han om hvor jeg hadde han forleden, men føler han snakket det vekk. Skjønte ikke hva jeg mente... Jeg føler vi er mer "fuckings friends" enn et par. Hvordan skal jeg få utredet dette? Jeg føler meg så dum hvis jeg skal spørre direkte, vi har tross alt møttes jevnt et halvt års tid. Kanskje er det bare sånn han er, at han ikke liker å vise for mye offentlig, da han kjenner "alle", og muligens vil virke litt profesjonell? Dette ble dårlig formulert, men håper problemet mitt kommer frem i teksten over. Noen med tilsvarende erfaring, eller noen gode tips ute og går? Overdriver jeg?
Roald Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Hei! Jeg har vært single et par år, og føler jeg er litt ute av "gamet" vedr dating og kjæresteri. Dvs, jeg har nå datet en mann siden i sommer, men jeg aner fremdeles ikke om vi er et par, eller ikke. Det er utrolig frustrerende, så jeg håper kanskje noen av dere kan forklare oppførselen hans... Hvis jeg tar det fra starten: vi er begge i slutten av 20-åra, møttes første gang i sommer. Da var jeg litt tilbakeholden, og han veldig pågående. Nå føler jeg vinden har snudd, men samtidig kan det forklares med at sommerferien er over og han har et veeeldig hektisk yrkesliv (mye reising, vi treffes kanskje bare 1-2 kvelder i uken). Det er i og for seg greit, så lenge jeg hadde visst om han er interessert eller ikke. Men jeg føler jeg aldri rekke å bli skikkelig kjent med han, og derfor tør jeg ikke spørre hvor jeg har han helt enda. Når vi treffes har vi det egentlig veldig bra. Han er veldig kosete når vi er alene sammen. Men går vi på turer, kaffer, restauranter osv, virker han mer som en "kompis". Holder ikke hånda mi (skal sies at jeg ikke har tatt iniativ til det heller, for jeg føler at han ikke vil - men kan hende dette kun er noe jeg tror). I starten var han veldig flink med komplimenter, roste meg og viste interesse for hva jeg holder på meg. Nå er det svært sjeldent han sier noe pent om meg, og han viser ikke særlig interesse for å lære meg bedre å kjenne. På den andre siden har han latt meg bli kjent med flere av vennene sine, og vi har vært på langweekend til London sammen nå nylig. Men han viser ikke særlig interesse for å treffe mine venner, han har aldri tid til dette (kan være realitet, som sagt har han et særdeles hektisk liv). Jeg merker at jeg ikke orker å gå rundt i uvitenhet lenger. Jeg er en person som krever litt oppmerksomhet, ellers mister jeg interessen. Jeg synes det er veldig viktig med lott nærhet også utenom de fire vegger - som å holde hender når vi er ute. Men jeg kan jo ikke tvinge han til det, hvis dette er noe han ikke liker. Men hvordan skal jeg vite om det er slik han er, eller at han rett og slett ikke er interessert i mer (dvs, ikke vil offentliggjøre forholdet for så altfor mange). Prøvde å spørre han om hvor jeg hadde han forleden, men føler han snakket det vekk. Skjønte ikke hva jeg mente... Jeg føler vi er mer "fuckings friends" enn et par. Hvordan skal jeg få utredet dette? Jeg føler meg så dum hvis jeg skal spørre direkte, vi har tross alt møttes jevnt et halvt års tid. Kanskje er det bare sånn han er, at han ikke liker å vise for mye offentlig, da han kjenner "alle", og muligens vil virke litt profesjonell? Dette ble dårlig formulert, men håper problemet mitt kommer frem i teksten over. Noen med tilsvarende erfaring, eller noen gode tips ute og går? Overdriver jeg? Tror den eneste som kan gi deg svar på dette er han.
leirbål Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Spør igjen. Og ikke la ham snakke seg vekk fra det. Du har rett til å vite hva han føler for deg. Det er kun han som kan svare på spørsmålet ditt, og det er han som bør gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå