Gå til innhold

Bikkja mi er 9 mnd og melketannen vil ikke ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bikkja mi har en hjørnetann som enda ikke har falt ut! og de nye har vokst ut for lengst.. denne melketannen sitter bom fast:/ og hun er 9 mnd gammel.. er dette farlig? skal jeg rikke på den, dra til dyrlegen eller faller den ut en vakker dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til dyrlegen og få den trukket. Du vil jo ikke at tannstillingen skal bli helt feil?

Skrevet

Som Marlo sier, så skal du til dyrlegen for å få den trukket ut. Håper du får ordnet det snart da, for bikkja sin del :)

Gjest Gjest_zellica_*
Skrevet

Du kan prøve med intensiv rikking noen dager, men løsner den ikke må du til veterinæren.

Vi har med hell rikket løs tenner på en shelti, så det er mulig å få til, men noen ganger sitter tennene så hardt, at det ikke er noen annen utvei enn vetten.

Lykke til!

Skrevet
Du kan prøve med intensiv rikking noen dager, men løsner den ikke må du til veterinæren.

Vi har med hell rikket løs tenner på en shelti, så det er mulig å få til, men noen ganger sitter tennene så hardt, at det ikke er noen annen utvei enn vetten.

Lykke til!

prøver å rikke litt på den, men den er så bitteliten! hun vrir hodet til alle kanter, men jeg får bare prøve *:) det er vel litt viktig å få den ut:/

Gjest Spinell
Skrevet

La meg gjette: du har en chihuahua eller en chihuahuablanding?

Dette problemet er i alle fall velkjent hos Chihuahuaer (og de har bittesmå tenner).

Ta den med til veterinær og trekk den tanna som ikke vil løs. Doble tenner kan være smertefullt og gi gal tannstilling.

Skrevet
prøver å rikke litt på den, men den er så bitteliten! hun vrir hodet til alle kanter, men jeg får bare prøve *:) det er vel litt viktig å få den ut:/

Litt viktig? :P Ville heller fått veterinæren til å gjøre det når det er gått så lang tid og det er kommet ny tann.

Skrevet

Dra til dyrlegen. Du skulle egentlig ha ringt dit for lengst og spurt, men gjort er gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...