Gjest Tex Skrevet 24. august 2003 #1 Del Skrevet 24. august 2003 Overhørte følgende setning fra ei dame til en annen på en fancy porselenssjappe i Oslos beste handlestrøk i går: "Hadde det ikke vært for pengene hans hadde jeg vært fri og frank og singel..." Jeg må jo si at jeg stusset litt, en ting er at sikkert mange damer befinner seg i slike forhold, en annen ting er å innrømme sånt åpentlyst både for seg selv og andre.... Har moralen blandt jenter på dette feltet gått drastisk ned eller har det alltid vært slik (i enkelte kretser?), forskjellen er bare mer åpenhet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. august 2003 #2 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg kjenner jenter som jeg mistenker for å ha denne holdningen. Ikke helt sånn, men på den måten at de leter etter en partner i spesielle "kretser". Tror ikke at dette er så veldig vanlig egentlig (ikke i mine "kretser" ). Jeg fant sambo mens han gikk på skolen og derfor ikke særlig rik. Må kommer det seg og det er jo ikke noen ulempe. Men å basere et forhold KUN på økonomi...? Hadde ikke fungert for meg i alle fall. Og jeg har aldri hørt at noen har vært åpne med en slik holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 24. august 2003 #3 Del Skrevet 24. august 2003 Hva skiller da disse kvinnene og prostituerte? Begger bytter jo sex mot penger, det er jo ingen kjærlighet innvolvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 24. august 2003 #4 Del Skrevet 24. august 2003 Thomas: Det som skiller, er at ved prostitusjon VET i hvert fall kunden at dama er kjøpt og betalt. Det er han kanskje ikke klar over her - han kan jo innbille seg at det er ekte kjærlighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 24. august 2003 #5 Del Skrevet 24. august 2003 Vi fattige menn får da i alle fall ekte kjærlighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 24. august 2003 #6 Del Skrevet 24. august 2003 Du vet jo at alle vi KG-jentene elsker deg, Dorian... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 24. august 2003 #7 Del Skrevet 24. august 2003 Vi fattige menn får da i alle fall ekte kjærlighet! Kanskje vi ikke har all verdens rikdom, men lettere for oss å bli rik i kjærlighetslivet. Vi slipper å konstant tenke om hun er bare ute etter pengene våre.......(kanskje derfor at det ikke er så lurt med en "perfekt" kropp heller, for da ville damene være ute etter den og? :kysse: ) Men fra spøk til revolver: Tenk å være han på unkaren. Han er jo mega rik og må leve i konstant frykt for om damene er ute etter pengene hans. Kanskje han like gjerne kunne leid en luksusprostituert..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. august 2003 #8 Del Skrevet 24. august 2003 Det kan jo hende at vi satser på at dere BLIR rike en gang da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. august 2003 #9 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har rik mann og trives med det. Men jeg har elsket han fra han var fattig, arbeidsledig og tjueen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 24. august 2003 #10 Del Skrevet 24. august 2003 Vi kvinner definerer tydeligvis lykke på ulike måter ... Jeg har ingen ambisjoner om å gifte meg med en rik mann, jeg har tenkt å bli rik helt ved egen hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. august 2003 #11 Del Skrevet 24. august 2003 Hallo damer! Hvor var dere i historietimene? Kjærlighetsekteskapet/-forholdet er av svært ny dato historisk sett og eksisterer stort sett bare i den vestlige verden. Penger/økonomi er vel en årsak til at mange forhold ryker, så det kan jo være like greit å ha det på plass hvis man vet at man ikke kan leve med dårlig økonomi. Leonard er en fattig f..., bare så det er sagt. (Glemte å sjekke ligningsattest og legitimasjon ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 24. august 2003 #12 Del Skrevet 24. august 2003 Tror nok det er noen få som er kyniske og finner seg en mann som er rik samme faen hvordan han er som person , enda litt flere blir faktisk forelsket i personen - men det er pengene de blir mest forelsket i. Her vil jeg tro forelskelsen går over fort - men de vil jo fremdeles fortsette forholdet pga. pengene. Jeg kunne aldri valgt en fyr bare pga. penger - men det er jo ingen ulempe om han har det. HAdde aldri (tror jeg ....) falt for en veldig fattig fyr - men da hadde han jo sanns. hatt andre egenskaper jeg ikke liker også. Men er heldigvis ikke avhengig av noen andre til å supporte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 24. august 2003 #13 Del Skrevet 24. august 2003 Forekomsten av dette fenomenet er nok mye mindre i dag enn for f eks 50 år siden. Kvinner i dag har ofte en selvstendig økonomi, og evne til å forsørge seg selv. Så det blir etter min mening feil å se dette som et problem i dag. Tenk heller på de mange kvinnene som en gang i tiden var tvunget til å fortsette et liv med en drittsekk, fordi de ikke hadde noe valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #14 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har ingen ambisjoner om å gifte meg med en rik mann, jeg har tenkt å bli rik helt ved egen hjelp, og gi store deler av formuen til Donpedro Tusen takk Zirine, det var da så alt for meget! *rørt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 24. august 2003 #15 Del Skrevet 24. august 2003 Ikke prøv deg lillemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #16 Del Skrevet 24. august 2003 Ikke prøv deg lillemor! Moderatoooor: hersketeknikk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 24. august 2003 #17 Del Skrevet 24. august 2003 Moderatoooor: hersketeknikk!!! Du er så søt når du er sint :klappe på hodet: :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 24. august 2003 #18 Del Skrevet 24. august 2003 Kvinner som går etter pengene til mannen er tøser. Er ikke å komme unna. Leste over at forskjellden mellom prostitusjon og kvinner som er i forhold pga pengene var at "kunden" ikke var klar over det. Men det gjør ikke henne til mindre tøs for det. (mulig det var det du mente, men jeg kunne tolke utsagnet på hvert fall 2 forskjellige måter). Samme gjelder kvinner som evaluerer, på hvilken som helst måte, mannens økonomi når dem ser etter en partner. Dette viser bare til kapitalistiske tendenser, og hvor kyniske enkelte kan være uten og være klar over det selv. Hvis jeg vant jackpoten i viking lotto, hadde jeg ikke sagt det til noen. Ikke til slekten, vennene mine, eller noen andre for den saks skyld. Sier ikke med dette at jeg ikke hadde kommet til å drysse ned på de rundt meg, men jeg hadde kommet til å gjort det så diskre som mulig. Spiller ingen rolle om de hadde fattet mistanke heller i.o.m. at det er umulig og si hvor mye det kan være snakk om. På spørsmål om jeg hadde vunnet penger hadde jeg bare viftet bort nysjerrigheten demers med svar om aksjemarkedet, eventuelt en liten arv. (kanskje litt off-topic, type relatert til en annen topic her på forumet, men men) :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 24. august 2003 #19 Del Skrevet 24. august 2003 Kvinner som går etter pengene til mannen er tøser. Er ikke å komme unna. Leste over at forskjellden mellom prostitusjon og kvinner som er i forhold pga pengene var at "kunden" ikke var klar over det. Men det gjør ikke henne til mindre tøs for det. (mulig det var det du mente' date=' men jeg kunne tolke utsagnet på hvert fall 2 forskjellige måter). [/quote'] Bare for å oppklare: Jeg mente at de på mange måter er verre enn prostituerte, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 24. august 2003 #20 Del Skrevet 24. august 2003 trodde jenter gikk etter størrelsen på p.ikken jeg.. ikke lommeboka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå