Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som faktisk HAR datakortet og brukt det noengang i jobbsammenheng? Har datakortet talt til dere fordel noen gang?

Selv så jeg utrolig skeptisk til dette dumme datakortet. Må ta det, bedriftspålegg ! Æsj, det er bare en formalitet å gjøre det, men hva søren skal jeg med det?

Tenker det er med bedriftens måte å heve kompetansen til mange andre, men pokker heller, hva skal man med dette sertifikatet.... Ser ikke for meg at jeg kommer til å vise det til noen, men at det står på CV'en.

Urk! Alle disse tingene IT bedrifter finner på for å tjene penger ass!

Hva sei u guys?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deneneste vitsen jeg har sett med dette Data-kortet er at man lærer ting man ikke kan.

Har spurt arbeidsgiveren min om jeg skulle ha tatt "kortet", men fikk beskjed om at det var bare tøys og tull.

Men om du MÅ ha kortet og kan mye fra før, så er det jo bare å bruke det du kan og kanskje lære noe du IKKE kan.

Og om jobben "sponser", så er det jo greit...?

Selv kunne jeg godt tenke meg å å ha papirer på at jeg kan ting.

Men kanskje ikke data-kortet.

Gjest Cruella
Skrevet

Hvis jeg først skulle tatt tester, ville jeg heller gått for MOUS-testene fremfor Datakortet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis jeg først skulle tatt tester' date=' ville jeg heller gått for MOUS-testene fremfor Datakortet.[/quote']

helt enig! Jeg har datakortet, men har aldri fått bruk for det. Kunne mye heller tenkt meg å ta MOUS testene. De veier mye mer, men er også nokså dyre om man må betale av egen lomme..

Gjest Bare innom:-)
Skrevet

Heisann.

Jeg har tatt datakortet, og siden jeg kunne ganske mye av det fra før ble det litt kjedelig til å begynne med. Har heller aldri hatt bruk for det jeg lærte for å få nye jobber, men jeg har faktisk lært noen nyttige småting der jeg ikke kunne. Dette har gjort jobben min litt enklere siden jeg nå gjør ting på en mye raskere måte enn da jeg ikke visste om disse snarveiene. Jeg mener derfor at du skal være glad jobben betaler for nyttig informasjon, men samtidig syns jeg overhodet ingen som kan litt skal gidde å betale for slike ting av egen lomme. SÅ NYTTIG VAR DET IKKE :wink:

Lykke til.... prøv å lære noe. Det skal mye til å kunne alt om Word, Excel, Access, Powerpoint, Windows.... osv.

Skrevet

Tror de fleste bedrifter setter pris på at den som skal jobbe med officeprodukter har bevis på at dem kan dette, før de ansetter dem. Datakortet setter en viss standard som er grei å ha med seg videre.

Ingen sier du får jobb med datakortet, men bruk det som et bevis på at "dette kan jeg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...