Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i det kreative hjørnet i år og tenkte enkelt pynte en krukke og fylle den med kaker til besteforeldrene mine og mannen.. Jeg har tenkt litt på de typiske havremakronene med sjokolade.. uten om disse er jeg helt blank...

Noen som har noen tips til kaker jeg kan lage?

Krukkene er små "norgesglass" lignende fra ikea

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40065867

Tar også i mot tips til hvordan jeg eventuelt kan pynte glasset ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silkekaker ( sjakkruter) er meget gode og veldig dekorative

Skrevet

ja de er jo kjempegode :) men hvordan er holdbarheten på disse? :) noen tips til hvor lenge før jeg kan lage de? :)

Skrevet

Holder seg godt i tett glass, 14 dager iallefall. De er så gode at de blir spst opp før det :)

Gjest Gjest_Marion_*
Skrevet

Hva med fløtekarameller? ;)

Det lagde jeg i går, namnam! Legger med oppskriften jeg :)

100 g smør/margarin

1 dl lys sirup

2 dl fløte

100 g sukker

1 ts vaniljesukker

Ha alt i en kasserolle og kok til det hele er 118 grader - eller du kan trille en liten kule etter å ha dyppet det i kaldt vann. Når det er riktig temperatur har du det i fks en ildfast form med bakepapir i og lar det stå til det er stivnet :)

Skrevet

Dette var gaven min til mange ifjor! :) Godt mottatt av alle.

Jeg pyntet med et rødt silkebånd øverst, hvor jeg festet en hvit merkelapp formet som et hjerte (billig hos Panduro) og skrev på med gullpenn "Bestemors havremakroner" (Siden jeg brukte oppskriften til min snille, gode bestemor). I tillegg festet jeg på et grønt juletre i tre, og en hvit stjerne i tre, begge deler kjøpt på Ikea (sånn julepynt med mange i ei eske, vet ikke hva de har av utvalg der i år).

Skrevet

Serinakaker er gode og lettvint og lage. Du får søke på nettet på julekaker/julebakst så finner du masse gode lettvintlaga kaker. Kjempegave det til besteforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...