Gå til innhold

Juleblomster/planter!


Gjest Gjest_Kvisten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kvisten_*

Hei:)

Jeg lurte på hvilke blomster/planter som er fine å ha ute nå i juletida? De må være lettstelte, ikke drysse og ikke være for store:)

Lurer også på hva som er fint og lettstelt til å ha inne? Er allergisk mot julestjerner, noe annet jeg burde "passe" meg for da?

Tusen takk for svar! Setter også pris på tips til oppsatser o.l.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg lurte på hvilke blomster/planter som er fine å ha ute nå i juletida? De må være lettstelte, ikke drysse og ikke være for store:)

Lurer også på hva som er fint og lettstelt til å ha inne? Er allergisk mot julestjerner, noe annet jeg burde "passe" meg for da?

Tusen takk for svar! Setter også pris på tips til oppsatser o.l.:)

Amaryllis er kjempefine :) Svibler er også populære juleblomster. Bare husk å kjøpe dem en stund før jul da de trenger litt tid på å springe ut. Mange som er allergiske mot julestjerner tåler dem godt når knoppene klippes av, verdt å forsøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tussi_*
Amaryllis er kjempefine :) Svibler er også populære juleblomster. Bare husk å kjøpe dem en stund før jul da de trenger litt tid på å springe ut. Mange som er allergiske mot julestjerner tåler dem godt når knoppene klippes av, verdt å forsøke :)

eller så kan du kjøpe juleglede :) trenger ikke veldig mye stell de heller :)

amaryllis og svibler kan du kjøpe om ca 1 uke, og sette de kaldt og mørk om du syns de kommer for fort :) veldig fin måte å ha kontroll på blomstene egentlig :) da kan du variere og følge med selv, og styre de litt ;) ganske kjekt!

ellers er azalea fine, men de trenger mye vann da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg fylt huset med asalea! Jeg har kjøpt dem i hvitt, rosa og rødt. Særlig glad for de hvite og de rosa, de er liksom mer akutelle når julen er over også.

Og de er ikke vanskelige å stelle. To ganger i uken setter jeg en time ned i en bøtte med vann. Hverken mer eller mindre.

Der er mange juleblomster jeg synes er vakre, men så tåler jeg dessverre ikke sterke dufter. Asalea dufter svakt, men veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg stemmer for amaryllis! Kjøper dem inn i begynnelsen av hver eneste desember. De holder seg så godt og fine gjennom hele desember måned så er en litt adventsblomst som man må vente på og til slutt kommer det en fin stor flott rød blomst mot jul...Den er kjempe fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg fylt huset med asalea! Jeg har kjøpt dem i hvitt, rosa og rødt. Særlig glad for de hvite og de rosa, de er liksom mer akutelle når julen er over også.

Og de er ikke vanskelige å stelle. To ganger i uken setter jeg en time ned i en bøtte med vann. Hverken mer eller mindre.

Der er mange juleblomster jeg synes er vakre, men så tåler jeg dessverre ikke sterke dufter. Asalea dufter svakt, men veldig godt.

Noterer tipset og stell av asalea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...