Gå til innhold

Hvordan løpe ute om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å gjøre når dere skal løpe ute om vinteren, gjerne på grusen, eller på veien. Når det er litt glatt kanskje, eller litt snø. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på. Vil unngå å løpe på asfalt for alt i verden, til nød grusveier, men har svært glatte løpesko, sklir før jeg får kommet meg i noe fart...

Gjest Gjest_-lij-_*
Skrevet

Er bare til å ta på seg joggeskoa å begynne å løpe det ;)

Kommer jo helt klart ann på hvor kresen man er. I skog og på skogstier er det ofte ikke så altfor glatt, men kan til tidere være ganske vått og sølete...

I sportsbutikker (har opplavd at utvalget ofte er mye bedre på nettet)kan man finne joggesko med pigger, slik unngår man å skli på glatt underlag. Tips er å sjekke ut f.eks. oslosportslager på nettet.. "Ice bugs" er et merke joggesko med pigg osm er ganske alrighte, men blir noe fort slitt i stykker...

Finners også flere typer brodder til å feste på joggeskoa på markede, har selv aldri prøv det. Har hørt blandede meninger om akk det der...

Selv løper jeg med joggesko omtrent hele tia..Er dog ikke så kresen når det gjelder å løpe i snø til anklene, er litt tungt men hei! det ble jo bare litt ekstra trim ;)

Er det glatt og isete går jeg ove rtil joggesko med pigg eller orienteringssko.

Løper som regel i skogen, skogsstier eller på grusveier..

Ellers er det vel bare å kle seg etter været og temperatur.. Og huske på at det der de første fem minuttene som er kalde...

Skrevet

Jeg jogger før jobb, så da kan jeg løpe i veiene som er brøytet for snø. Bare husk refleksvest..

Skrevet

Jeg er ikke kresen på noe jeg, 20 cm snø er bare digg, ekstra trim med å løfte bena skikkelig :)

Mitt mildt sagt STORE problem er at mine joggesko er utrolig glatte, prøvde de på en brøytet vei forrige uke og gikk med ansiktet først for å si det slik. Prøvde å løpe i snøen på kanten, og det gikk bedre, men kan jo ikke gjøre det hele veien heller, det er ikke alltid nok plass, og vil ikke falle ned en skrrent heller. Skal sjekke ut piggskoene, kanskje jeg skal ha et par til vinteren :)

Skrevet

Jeg bruker YakTrax http://www.yaktrax.com/ og syns de fungerer helt utmerket, spesielt hvis det er bare flekker på underlaget. Vanlige brodder kan det jo være veldig ubehagelig å løpe med på bar bakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...