Achmed Skrevet 1. desember 2009 #1 Del Skrevet 1. desember 2009 Noen som har tips for hvor jeg kan få tak i en mariusgenser str medium dame? Kan være både ny og pent brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. desember 2009 #2 Del Skrevet 2. desember 2009 Husfliden. http://www.norskflid.no/hunf/productgroup....amp;pageid=6038 Linken går ikke direkte til bildet, men scroll bortover på bildene nede. Jeg har sjelden sett de på Fretex de siste åra, de er så populære at de forsivnner med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 2. desember 2009 #3 Del Skrevet 2. desember 2009 Husfliden og suvernirbutikker pleier å ha det. Du kan også kikke i ukeblader etter annonser der folk tilbyr seg å strikke for deg. Kan hende det blir billigere enn Husfliden. Du kan også gå til nærmeste garnbutikk og kjøpe mønster, garn og pinner og stikke selv. Det er en enkel genser å strikke., og det blir mye billigere enn å kjøpe ferdigstrikket. Kan hende du finner på Finn.no og julemarkeder. Når du kjøper en ferdigstrikket, så vær sikker på at det er av godt garn. Selv om superwash-garn er praktisk (dvs. at den kan vaskes i maskin), så vil genseren holde seg pen lenger dersom garnet ikke er superwash-behandlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. desember 2009 #4 Del Skrevet 2. desember 2009 Mange garnbutikker selger også ferdig strikkede mariuser, men prisene varierer veldig. Jeg har sett alt fra 800 til 2000 for en marius i garnbutikker. Men da er de også håndstrikkede med garn i god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 2. desember 2009 #5 Del Skrevet 2. desember 2009 Mange garnbutikker selger også ferdig strikkede mariuser, men prisene varierer veldig. Jeg har sett alt fra 800 til 2000 for en marius i garnbutikker. Men da er de også håndstrikkede med garn i god kvalitet. 800 kroner for en marius-genser er egentlig ikke så veldig mye. Til en genser i størrelse M trenger man ca. 650 gram garn, noe som tilsvarer 13 garnnøster. Hvis ett nøste koster 27 kroner (Peer Gynt fra SandnesGarn (Smart superwash koster 31 kroner pr. nøste = 403 for 13 nøster), så vil garnet koste 351 kroner. Selv om man er en erfaren strikker, så vil det ta mange timer å strikke en genser for hånd. Du får en kvalitetsgenser som vil holde i mange år dersom man tar var på den. Selv om det er mye penger, så er det en investering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. desember 2009 #6 Del Skrevet 2. desember 2009 Ja, jeg mente ikke at 800 var dyrt for en hjemmestrikket en, jeg var litt uklar der. 800 er en god pris, det. Tommelfingerregelen for folk som strikker er at prisen på produktet bør være minst garnpris x 3, men selvsagt med justeringer for vanskelighetsgrad og tidsbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 2. desember 2009 #7 Del Skrevet 2. desember 2009 Ja, jeg mente ikke at 800 var dyrt for en hjemmestrikket en, jeg var litt uklar der. 800 er en god pris, det. Tommelfingerregelen for folk som strikker er at prisen på produktet bør være minst garnpris x 3, men selvsagt med justeringer for vanskelighetsgrad og tidsbruk. Beklager, jeg misforstod. Helt enig med deg i at det er en god pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjemmestrikka Skrevet 28. februar 2011 #8 Del Skrevet 28. februar 2011 800 kroner for en marius-genser er egentlig ikke så veldig mye. Til en genser i størrelse M trenger man ca. 650 gram garn, noe som tilsvarer 13 garnnøster. Hvis ett nøste koster 27 kroner (Peer Gynt fra SandnesGarn (Smart superwash koster 31 kroner pr. nøste = 403 for 13 nøster), så vil garnet koste 351 kroner. Selv om man er en erfaren strikker, så vil det ta mange timer å strikke en genser for hånd. Du får en kvalitetsgenser som vil holde i mange år dersom man tar var på den. Selv om det er mye penger, så er det en investering. Jeg registrerer at disse innleggene er ganske gamle. Likevel vil jeg gjerne si at man bruker mer enn 13 garnnøster til en marius-genser til dame i str M. De 13 nøstene er bare til bunnfargen, og i tillegg kommer 3 nøster til mønster farge 1 + 1 nøste til hals og kantfargen. Jeg strikker masse marius-gensere på bestilling og tar kr 1200,- for en genser inkl garn. I tillegg kommer porto for sending (bruker gjerne Smart post) Det er nesten ingen ting å tjene på å strikke for hånd. En genser tar meg ca 3-4 uker å strikke så timeprisen blir ca 0.25-30 øre timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå