Gå til innhold

Forlover

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal velge forlover men er vanskelig. Hvordan valgte dere og hvilke kriterier la dere til grunn?:filer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er viktig at forloveren kjenner deg godt! Jeg la vekt på at forloveren min har kjent meg hele livet, og at vi også har hverandre i fremtiden. I tillegg syntes jeg det er fint å ha en forlover som har god smak, både med tanke på at hun skal være med på kjoleprøving og at hun skal være med til frisøren/sminken på bryllupsdagen. Veldig greit å ha en som tør å si ifra dersom ting ikke er som de skal!

Det viktigste er jo at du føler at du velger den rette! :)

Skrevet

Jeg har vært forlover en gang og hun sa at hun valgte meg fordi jeg kjente henne best NÅ. Hun hadde ikke kontakt med så mange andre venner fra hun var yngre. Selvom vi ikke hadde vært venner så lenge så hadde vi opplevd mye sammen og vi er ganske like. Ble veldig glad når hun spurte!

Skrevet

jeg valgte forlover på bakgrunn av hvor lenge jeg hadde kjent henne og hvor godt jeg trodde vi fungerte sammen.

Jeg var litt dom og spurte i ren iver to år før bryllupet egentli sto og når perioden for planleggingen kom var jeg svært usikker.

Det hele endte med at jeg valgte to (noe som hu første var veldig enig i) siden jeg følte jeg hadde mer kontakt med hu siste ;-)

Ble veldi fornøyd med sammarbeide de hadde og fikk ett fantastisk utdrikningslag og bryllup:)

Som hovedkriterier vil jeg tro at du må se på personen nå å se litt fremover, savner god kontakt med mine nå i året etter og hadde jeg sett nærmere på situasjonen tidligere hadde jeg kanskje valgt annerledes. Viktigste er at du føler du og forloveren din har god kontakt og at hun/han kan være en støtte både i planleggingsfasen, dagen og i tiden senere!

Skrevet

Først og fremst tror jeg det er viktig at du velger en du ser på som en god venninne (evt venn) nå. Om dere har vært venner i lange tider, er det selvfølgelig et bonus, men det bør ikke være et kriterie.

Jeg tror det er fordel at forloveren er samme kjønn, men hvis du ikke føler at det er noen gode kandidater der, er det bedre å velge en god venn av motsatt kjønn enn å velge en du ikke står så nær. Søsken kan selvsagt vurderes, men husk at forloveren må være over 18 år.

Jeg tror et kriterie til er at personen du velger faktisk har lyst til å være forlover og stille opp litt for deg. Synes h*n det er gøy med bryllup? Tenk over hva du tenker deg at forloveren skal hjelpe deg med, og ta det med i avgjørelsen.

Min forlover betyr mye for meg, og vi har kjent hverandre siden vi begynte på barneskolen, dvs over 20 år siden. Vi har vært gode venner gjennom hele denne tiden, selv om vi ikke har hatt anledning til å treffes så ofte i perioder, siden vi har bodd på forskjellige steder, og til tider i forskjellige land. Men vi har alltid holdt kontakten, og når vi treffes, trives vi godt sammen.

Skrevet

jeg har valgt søster`n min. Hun kjenner meg godt.Har alltid gjort det og kommer til å fortsette med det

Skrevet

Jeg har valgt min onkel, av den enkle grunn at han er en veldig betydningsfull person i mitt liv, og en god venn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg valgte en venninne som har betydd mye for meg og som kjente meg godt (men ikke lenge) og som jeg vet at kommer til å være en god venn i mange år framover. Hun er typisk den som vet *alt* om livet mitt de siste årene, positivt og negativt, og har vært en kjempestøtte for meg :)

Rent bortsett fra det så sto valget mitt mellom 3 stykker, og hvis jeg hadde valgt de andre så hadde det vært på helt andre kriterier: den ene kjente meg best nå og er ei jeg har blitt utrolig glad i på veldig kort tid, og som jeg vet ville satt veldig pris på å bli bedt, for hun legger mye mer i en slik rolle enn de fleste andre jeg kjenner, den andre er en av mine beste venner fra langt tilbake i tid, og gutt, og jeg må innrømme at han er mer "tradisjonell" enn meg, så jeg tror ikke han så for seg at han noen sinne ville bli spurt, og ville derfor heller ikke bli skuffet over å ikke bli spurt :fnise:

Har aldri angret på at jeg valgte den venninnen jeg gjorde, men jeg er sikker på at jeg ikke ville angret på å velge de andre heller ;)

• 3 uker senere...
Skrevet
Jeg har valgt min onkel, av den enkle grunn at han er en veldig betydningsfull person i mitt liv, og en god venn.

Åh, så hyggelig! :)

Skrevet

Jeg fulgte egentlig bare magefølelsen på dette. Det er ikke så veldig praktisk, siden vi bor langt fra hverandre for tida, og ingen av oss bor der bryllupet skal være. Jeg har vel en 4 venninner som kunne vært aktuelt å spørre, men de tre andre har ikke vært så stor del av livet mitt de siste 7-8 årene som det hun som skal være forloveren min har vært.

Gjest Nugift
Skrevet

Jeg valgte broren min, hadde en venninne som jeg hadde vært forlover for, men vi hadde ikke vært helt enige i de siste åra. (hun er dog som en søster for meg..)

• 2 uker senere...
Skrevet

Men når det kommer til forlovere å slikt, kan spørre forloveren om å fikse hår og make-up?

Hun som mest sannsynlig blir min forlover (lukter at det må bli to, hvis ikke er jeg redd det blir krig) er frisør.

Og skal man betale kjole og slikt for forlovere? Med tanke på at man er kanskje med på å velge ut kjole hun skal ha på seg i bryllupet.

Er litt ny i dette, så jeg bare spør ;)

Skrevet
jeg har valgt søster`n min. Hun kjenner meg godt.Har alltid gjort det og kommer til å fortsette med det

Det same har jeg gjort fordi jeg tenkte slik når det gjelder kriterie: venner kommer og går, søstre er noe man har for alltid og ingen andre kjenner deg bedre enn en søster.

Så mine to vakre flotte søstre skal være forlovere :rødme:

Skrevet

Min kusine. Vi er like gamle og var mye med hverandre når vi var mindre. Nå har vi mindre kontakt, men passer på å treffes for å snakke noen ganger i året. Hun er et naturlig valg, jeg har ingen søster og jeg er ikke en som har gode, nære venninner.

Skrevet

Jeg valgte forlover ut i fra hvem jeg føler er min beste venninne nå.

For ca 3 år siden var jeg forlover for en veldig god venninne som jeg har kjent lenge. Men når min tid kom, så var ikke valget selvsagt. Hun har nå snart 3 barn, bor ganske langt unna, og kjører ikke bil... :sjenert: Hadde jeg valgt henne, så hadde hun ikke kunnet stille opp noe særlig, pga livssituasjonen.

Så jeg valgte en venninne som jeg har kjent i ca 5 år. Vi er veldig gode venninner. Hun er ærlig, og stiller opp på alt jeg måtte ønske :) Hun tar forloverrollen veldig seriøst!

Og det er betryggende.

Skrevet

Jeg har ikke spurt forlover enda, men jeg velger HAN fordi han kjenner meg best selv om jeg "bare" har kjent han i 12 år.

Jeg har ei venninne som jeg har kjent lenger, som jeg forteller alt til, men hun sliter litt med sosialangst, så ser ikke helt for meg at hun skal holde noen tale eller no (MÅ forlover holde tale??)

Jeg kommer nok til å velge bestekompisen min som forlover, fordi han kjenner meg like godt som hun andre om ikke enda bedre, og fordi vi vil ha det litt utradisjonelt å ha forlovere av motsatt kjønn.

Han er min aller beste venn, og han har stilt opp for meg når jeg har slitt økonomisk og med andre ting, så jeg håper virkelig han svarer ja.

Får jeg ikke ett ja, må jeg bare belage meg på at jeg må ha en forlover som ikke holder tale...

Skrevet

Jeg har enkelt og greit valgt mine to nærmeste venninder. :jepp:

Skrevet
Jeg har enkelt og greit valgt mine to nærmeste venninder. :jepp:

så det går an å velge to her i norge også altså....? hmmm..

Skrevet
så det går an å velge to her i norge også altså....? hmmm..

Man kan ha så mange man vil....men....

- det er kun en som kan skrive under på skjemaet

- det kan hende at presten nekter å ha mer enn en ved brudeparet under vielse. (Men det er vistnok sjelden....)

Jeg ser at forloverne mine synes det er flott å være to. De utfyller hverandre meget godt! I tillegg har en som brud to stykker å "spille ball med".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...