Gjest vinnie18 Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 har flyttet hjemmefra for første gang og får så masse reklame i posten! hvor får jeg tak i sånn klistremerke til postkassa hvor det står uadressert reklame neitakk? noen sa man får det på posten? nærmeste posten hos meg er post i butikk, har de det? og hva koster det? om det koster noe....?
Pingting Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Nettet, postkontoret, post i butikk eller skriv en egen lapp som du teiper på postkassa. Det siste ser jo ikke så pent ut, men funker like bra og kan jo være en grei løsning til du får skaffet et annet merke Endret 1. desember 2009 av Pingting
kinkeline Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 har flyttet hjemmefra for første gang og får så masse reklame i posten! hvor får jeg tak i sånn klistremerke til postkassa hvor det står uadressert reklame neitakk? noen sa man får det på posten? nærmeste posten hos meg er post i butikk, har de det? og hva koster det? om det koster noe....? Jeg fikk min i posten som var i en butikk.
ToveM Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Nettet, postkontoret, post i butikk eller skriv en egen lapp som du teiper på postkassa. Det siste ser jo ikke så pent ut, men funker like bra og kan jo være en grei løsning til du får skaffet et annet merke Skrive egen lapp, skal ikke fungere. Posten er bare forpliktet til å ikke levere i postkasser som har den "rette" "nei takk til reklame" lappen.
Gjest Iah Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Skrive egen lapp, skal ikke fungere. Posten er bare forpliktet til å ikke levere i postkasser som har den "rette" "nei takk til reklame" lappen. Det er ikke slik jeg tolker informasjonen fra posten.no Ønsker du å reservere deg mot uadressert postreklame fra Posten? Da er det viktig at du merker postkassen tydelig. Det kan du enten gjøre selv eller ta kontakt med et postkontor.
Pingting Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Skrive egen lapp, skal ikke fungere. Posten er bare forpliktet til å ikke levere i postkasser som har den "rette" "nei takk til reklame" lappen. Som Iah sier, det fungerer med begge deler. Det kommer tydelig frem her. Det eneste er at registrering kan ta litt lengre tid om du lager egen lapp. Jeg har jobbet som postbud selv, og det er ganske mange som kun bruker egne lapper og ikke klistremerkene fra postkontoret. Mulig de hadde andre regler før? Men - det ser ofte penere ut med det klistremerket da.
ToveM Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Som Iah sier, det fungerer med begge deler. Det kommer tydelig frem her. Det eneste er at registrering kan ta litt lengre tid om du lager egen lapp. Jeg har jobbet som postbud selv, og det er ganske mange som kun bruker egne lapper og ikke klistremerkene fra postkontoret. Mulig de hadde andre regler før? Men - det ser ofte penere ut med det klistremerket da. det er mulig, det er 11 år siden jeg var postbud, og da fikk vi beskjed at det var kun postens merker som var gyldig.
Annikken Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Om du registrerer deg på Posten.no, pass på å sørge for at de ikke videreselger informasjonen din. Jeg har fått mye dritt i posten etter at jeg brukte omaddresserings- og "nei takk"-tjenestene deres. Prøv å lag egen lapp først. Funker det ikke, bruk posten.
Yummy_Mummy Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Husk også å registrere deg på https://w2.brreg.no/reservasjon/ for å slippe telefonsalg og adressert reklame!
Pingting Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 det er mulig, det er 11 år siden jeg var postbud, og da fikk vi beskjed at det var kun postens merker som var gyldig. Da har det sikkert blitt endret en eller annen gang i løpet av de årene. Det var ihvertfall mange hjemmelagede lapper der jeg gikk. De fleste kjedelige, noen søte og rare, og noen med trusler (!). Tror sistnevnte hadde hatt et tidligere postbud som var litt treig i oppfattelsen
Kjetil E Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 Som Iah sier, det fungerer med begge deler. Det kommer tydelig frem her. Det eneste er at registrering kan ta litt lengre tid om du lager egen lapp. Jeg har jobbet som postbud selv, og det er ganske mange som kun bruker egne lapper og ikke klistremerkene fra postkontoret. Mulig de hadde andre regler før? Men - det ser ofte penere ut med det klistremerket da. Ja jeg hadde i noen år ekstrajobb i Posten Forbrukerkontakt. Og den gang var ihvertfall reglen kun postverkets lapp som gjalt. Et annet tips, hvis du har utendørspostkasse, sett merkelappen forran på selve kassen, ikke på lokket. For hvis det kommer masse snø så blir lappen skjult hvis den sitter på lokket. Og hvis det er et nytt bud eller en som har veldig stor rute er det ikke sikkert vedkommende husker hvem som har lapp og ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå