Magenta Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Er det noen som forstår hvilken film dette er? Jeg så den på tv ca 1997, så den er eldre enn det. Amerikansk film om rasisme/slaveri o.l., jeg husker ikke mye, her er det jeg husker: -Hovedpersonen er en dame som har en mann og en lite barn (sønn). -Mannen og barnet blir "tatt" av hvite, mannen blir hengt og tent på, mens babyen ser på. Damen finner babyen i et bur, under den brente, hengte mannen. -Senere blir denne damen sammen med en ny mann, som har en eldre sønn. Denne mannen og sønnen jobber på ferja, dvs en flåte de frakter folk på ved å dra de over vannet med tau. -Etterhvert får de en sønn sammen også. -Filmen slutter med at ekteparet er gamle og sitter i gyngestoler på verandaen utenfor huset. Dette er det jeg husker, husker vist ikke så mye av selve handlingen. Så vidt jeg husker er det basert på en sann historie. Håper noen kan hjelpe meg:)
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Er det noen som forstår hvilken film dette er? Jeg så den på tv ca 1997, så den er eldre enn det. Amerikansk film om rasisme/slaveri o.l., jeg husker ikke mye, her er det jeg husker: -Hovedpersonen er en dame som har en mann og en lite barn (sønn). -Mannen og barnet blir "tatt" av hvite, mannen blir hengt og tent på, mens babyen ser på. Damen finner babyen i et bur, under den brente, hengte mannen. -Senere blir denne damen sammen med en ny mann, som har en eldre sønn. Denne mannen og sønnen jobber på ferja, dvs en flåte de frakter folk på ved å dra de over vannet med tau. -Etterhvert får de en sønn sammen også. -Filmen slutter med at ekteparet er gamle og sitter i gyngestoler på verandaen utenfor huset. Dette er det jeg husker, husker vist ikke så mye av selve handlingen. Så vidt jeg husker er det basert på en sann historie. Håper noen kan hjelpe meg:) Kan minne om Huckelberry Finn eller onkel Toms hytte..hmm
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Kan minne om Huckelberry Finn eller onkel Toms hytte..hmm Det er nok ikke Huck Finn, med mindre de har laget en film som er radikalt annerledes fra handlingen i boka (Jeg forstår hvis det var det med flåten som fikk deg til å tenke på den). Onkel Toms hytte har jeg ikke lest, men det ligner ikke på den ifølge Wikipedia.
yoga Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Kan det være Røtter (Roots)? Lenge siden jeg har sett den, men ihvertfall samme tematikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå