MissCoverdale Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har klart å konfiguere innstillingene for en IMAP gmail konto, eller hvordan jeg skal forklare det. Og denne fungerer nå fint. Så prøver jeg å finne innstillinger for hotmail, men får kun opp POP3 innstillinger. Har hørt at hvis en bruker dette så blir mailen slettet når du leser den, og kan ikke lese den igjen på pc f.eks. Noen som har peiling?
Marblecake Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 POP3 laster ned og "sletter" fra serveren den ligger på, IMAP laster ned men beholder emailen på serveren. Hvilken tlf har du?
MissCoverdale Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Omnia HD (Samsung). Ja det var omtrent slik jeg forstå det også. Men hvorfor er det så klin umulig å finne innstillinger for IMAP for hotmail? Det jeg prøver å finne er server for innk. og utg. post, om det skal stilles på SSL på sikkerhetsgreiene, og hvilke porter jeg skal taste inn. Er ganske grønn på slikt, så jeg vet vel ikke helt hvor jeg kan lete etter det heller. Utennom å google det veldig åpenbart. Endret 1. desember 2009 av MissCoverdale
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Hotmail støtter bare POP3. Galt. Hotmail støtter BARE imap. F.eks. online.no støtter POP3, Gmail støtter POP3, men Hotmail støtter bare IMAP.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Galt. Hotmail støtter BARE imap. F.eks. online.no støtter POP3, Gmail støtter POP3, men Hotmail støtter bare IMAP. Omvendt.
Gjest Gjest som ble "rettet" Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Galt. Hotmail støtter BARE imap. F.eks. online.no støtter POP3, Gmail støtter POP3, men Hotmail støtter bare IMAP. Hotmail støtter bare POP3,Gmail støtter både POP3 og IMAP. Tror du skal sette deg litt inn i ting før du "retter" på andre.
MissCoverdale Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2009 (endret) Ja, det var slik jeg forstod det også. Det vil si at hvis jeg oppretter en POP3 "konto" eller hva en skal kalle det, via mobilen min. Så vil meldinger jeg leser der forsvinne, slik at jeg ikke kan lese dem igjen senere når jeg logger på mailen via pc f.eks?? Endret 6. desember 2009 av MissCoverdale
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Ja, det var slik jeg forstod det også. Det vil si at hvis jeg oppretter en POP3 "konto" eller hva en skal kalle det, via mobilen min. Så vil meldinger jeg leser der forsvinne, slik at jeg ikke kan lese dem igjen senere når jeg logger på mailen via pc f.eks?? Pop3 er som en postkasse hvor du går og henter posten. Hvor du gjør av den etter at du har hentet den driter postkassen og postvesenet i. Imap er en arkivar. Han sørger for å holde oversikt over hva du har lest og er så opptatt av å ha et komplett arkiv at han ikke vil gi deg noe annet enn kopier av posten din, sånn at han alltid har full oversikt. Selv om du har fått en kopi til å ta med inn i huset ditt, vil han alltid gi deg kopi på hytta også, hvis du ber om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå