Catgirl Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Sendt mail med forsikringsselskapet og sa jeg skulle trekke visdomstann kirurgisk og lurte på om dette blir dekket i reiseforsikringen min (studerer i utlandet) men hun sa nei. 2 av visdomstennene mine har vokst inn i tenner ved siden av og oralkirurgen sa jeg burde ta de så fort som mulig fordi jeg har vond hodepine og smerter i nese, øret, ansiktet, halsen og i kjeven. han sa røntgen ikke så bra ut heller. Jeg får heller ikke trekke fordi de er nede, noe som ville vært mye billigere. Kirurgien er dyr. Er ikke dette noe som ikke kan utsettes? Noen som har peiling som kan hjelpe meg? Og dette står i vilkårene: 1.2.5 Tannlegebehandling som er akutt eller som ikke kan utsettes, dekkes med opptil NOK 1.000.
Catgirl Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. desember 2009 http://www.dinside.no/9028/dette-dekker-ik...iseforsikringen Fant også dette: 6: Tannskader - kun ved uhell og akutt smerte Med mindre situasjonen eller skaden kan defineres som ’akutt’ blir tannbehandling ikke dekket av reiseforsikringen. Hva som defineres som akutt er et skjønnsspørsmål, men som regel kan du regne med å få deler av regningen dekket hvis skaden innebefatter smerte eller skjer plutselig eller ved et uhell. Merk deg at forsikringsselskapet vanligvis ikke dekker stort mer enn tusenlappen.
Gjest visdomstann Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Hei. Jeg opererte ut en av mine visdomstenner kirurgisk. og da dekket ihvertfall trygdekontoret ca 50% av utgiftene. Jeg forsto det sånn at de hjalp når det gjaldt kirurgisk. men vet ikke åssen det er når man er i utlandet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå