Gjest fisk Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Har ett barn på 20 mnd. som er på den fjerde dagen med diare og feber, er også slapp, men ellers ok almenntilstand. Har mest lyst til å kontakte lege siden vi er på 4. dagen, men regner med å bare få svar at barnet må få riklig drikke og at det derfor er unødvendig å dra barnet med til legen. eller bør man kanskje kontakte lege når det er på fjerde dag. Diaren er hele tiden. En liten kjeks og det renner rett ut igjen. Veldig tyntflytende. Feber på ca 38.5. Noen som vil råde meg?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Siden det er på 4 dagen, ville jeg ha kontaktet legen ja. Har det samme på min 9 åring her, men er bare på dag 2, så har ikke kontaktet lege enda, men gir det seg ikke i morgen ringer vi.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Ikke vente fire dager med en feberslapp unge med diare i hvert fall! Ring med en gang - og får du svar om mer drikke, ja så er det greit da. Men jeg hadde ringt legen for meg selv også om jeg hadde hatt rennerompe og feber i fire dager. Et lite barn hadde jeg nok ringt etter to. Ungen har ikek god allmenntilstand når den er slapp. Hadde den vært som vanlig og løpt rundt og hoiet, da er allmennstilstanden bra. Slapp er ikke bra. I hvert fall greit å sjekke opp. Jeg tenker at man strekke seg litt for å slippe legevakt i helgene, men nå er det midt i uken, så ikke baser deg på et tilfeldig forum, ring de som faktisk har greie på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå