Gå til innhold

Er noen typer appetitt "bedre" enn andre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En samtale som jeg og kjæresten overhørte for et par uker siden, og som siden har undret meg litt...

Vennene hans er typen som aldri lar en fest gå fra seg, og vi går ut med dem normalt en gang i uka. Gjengen er stort sett gutter og (relativt langvarige) par, men det er også 2 single jenter på ca 35. Pene, tynne, populære jenter som stort sett har med seg en ny mann hjem etter hver eneste fest - og er stolte av det.

Vel, for et par uker siden hadde en av guttene i gjengen med seg en date - ei pen men veldig overvektig jente. Hørte de to single jentenes samtale gå noe sånn som dette;

- wow, hun var diger!

- må da gå an å styre appetitten littegrann, vel!

Kommenterte til kjæresten min at de to jentene ikke akkurat så ut til å "styre appetitten sin" noe nevneverdig selv, men han mente det var en stor forskjell - at å ikke styre appetitten på mat var mer en personlighetsbrist, mens å ligge med mange var et tegn på "seksuell frihet" og egentlig beundringsverdig.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva slags apetitt det er snakk om, så vil det å styre den si at man selv klarer å velge når man lar være og når man ikke lar være. Å ikke styre den vil si at man ikke klarer å la være selv.

De overvektige damene, er de overvektige fordi de ikke klarer la være å stappe nedpå selv om de er misfornøyd med vekten, eller er de overvektige fordi de ikke bryr seg om de er overvektige eller ei, og velger og har lyst til å spise det de gjør?

De damene som ligger med mange menn, ligger de med mennene fordi de ikke klarer å la være, eller gjør de det fordi de har lyst?

Det er ikke noen forskjell på apetittene. Det å ikke ha styring er et svakhetstegn uansett om det gjelder mat, alkohol, menn, eller whatnot. Å ikke ha styring er noe annet enn å ha et selvvalgt høyt forbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...