Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Noen som har tips til koselige ting man kan gjøre sammen på weekendtur til Bergen?

Kjærestem min og jeg skal dit snart og har lyst at det skal bli en opplevelsesrik tur:)

Vi er i begynnelsen av 20-årene dersom det har noe å si:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

jeg ville tatt "det vanlige" - altså tur med fløybanen(gjerne spasere ned igjen, tar ca en time hvis man går sent) - akvariet - spasertur til verftet kanskje, anbefaler også en kinarestaurant som jeg tror heter schezuan eller noe sånt rett ved korskirken(ikke langt fra fløybanen), ikke superromantisk men god mat:)

nusse litt mellom de gamle trehusene, og ikke minst: vær forberedt på regn.

Skrevet
jeg ville tatt "det vanlige" - altså tur med fløybanen(gjerne spasere ned igjen, tar ca en time hvis man går sent) - akvariet - spasertur til verftet kanskje, anbefaler også en kinarestaurant som jeg tror heter schezuan eller noe sånt rett ved korskirken(ikke langt fra fløybanen), ikke superromantisk men god mat:)

nusse litt mellom de gamle trehusene, og ikke minst: vær forberedt på regn.

Takk for gode tips:)Vanligvis går det i shopping på bytur, kjekkt å oppleve noe annet sammen:)

Flere som har gode tips?

Skrevet

Besøke pepperkakebyen, om det er nå i desember dere skal.

Skrevet
Takk for gode tips:)Vanligvis går det i shopping på bytur, kjekkt å oppleve noe annet sammen:)

Flere som har gode tips?

- Ta fløybanen opp og gå ned igjen

- Tur i Nordnesparken / der ligger også akvariet

- Pepperkakebyen på Torgalmenningen

- Beffen er jo litt kul da, liten båt som går over vannet til Nordnes siden

- Gamle Bergen

Skrevet

Ulrikken er jo også flott å få med seg. Når skal dere på tur da? De nærmeste dagene er det hvertfall meldt fint og kjølig vær.

Gjest Vestlandsrypa utlogget
Skrevet
Hei :)

Noen som har tips til koselige ting man kan gjøre sammen på weekendtur til Bergen?

Kjærestem min og jeg skal dit snart og har lyst at det skal bli en opplevelsesrik tur:)

Vi er i begynnelsen av 20-årene dersom det har noe å si:)

Kommer jo også litt an på hvor dere skal bo, men Fløyen er obligatorisk selvfølgelig. Bryggen (husrekken utover kaien nedenfor Fløibanen) er fin, og da kan dere ta Bef'en over til Nordnes-siden og evt.gå innover på standsiden/Strandgaten. Dersom dere er interessert i byens historie, gå på Bryggens Museum, rett ved SAS-hotellet og Mariakirken, etter å ha tatt Fløibanen.

Eventuelt går gjennom Marken med alle trehusene, på andre siden av Sentrum, og videre inn mot sentrum og dets tilbud.

Og selvfølgelig må dere få med dere Akvariet på Nordnes, og Pepperkakebyen på Torgalmenningen. Siden byen er full av spisesteder, burde det ikke by på problemer å finne vannhull eller sted å spise for enhver lommebok. Gå evt.innom Turistinformasjonen i den gamle "Børsbygnigen", et steinkast fra Pepperkakebyen og spør om info. Det er meldt fortsatt oppholsvær og kjølig, men vind, og da blir den vinden iskald. Koos dokkar!

:)

Skrevet

Akvariet er koselig! Husk å sjekke når det er fôringstid for f.eks. pingviner, slanger, krokodiller etc. Jeg gikk selv på en smell og fikk for god til, så orket ikke vente på slanger og krokodiller. Vil si at å komme én time før fôring starter og bruke den timen til å snoke rundt er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...