Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Jeg fikk nettopp en mail til min gmail-konto om at mitt medlemskap hos fotknudsen hadde gått ut. Nå har jeg teflon-hukommelse, så jeg husker ikke om det faktisk er min konto eller ikke, men i denne e-posten stod at var sendt til en adresse som er helt lik min, med unntak av et punktum i navnet. Det uroer meg litt. Noen som vet om google kan skippe over det punktumet iblant? Jeg gikk inn på fotoknudsen og spurte om nytt passord, jeg fikk ikke gjort det på min egentlige adresse, men jeg fikk bedt om nytt på denne andre adressen. Mailen ble sendt til meg - og det er IKKE min konto! Det står tilogmed denne andre personen i "to"-feltet! Er dette fotoknudsen sin feil - eller gmail? Jeg må jo åpenbart også sende mail til denne personen og fortelle om dette - hvis jeg får sendt den da.. Kanskje den havner hos meg selv...
Mir Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 En venninne har . mellom fornavn og etternavn i gmail konto. Har du sjekket om mailen kanskje har havnet i trash som spam ?
-Englefjes- Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Fra gmail hjelp: Noen ganger kan det hende at du mottar en melding som er beregnet på noen som har en adresse som ligner på din, men som har flere eller færre punktumer, eller punktumer på andre steder. Adressen din kan for eksempel være [email protected], men meldingen ble sendt til [email protected]. Vi forstår at du kan bli urolig hvis du tror at en annen brukers e-post blir rutet til din konto, men dette skyldes bare en misforståelse. Her er årsaken: Gmail tillater kun én registrering for hvert brukernavn. Når du registrerer deg for et brukernavn, kan ingen andre registrere seg for samme brukernavn, uavhengig av om brukernavnet inneholder ekstra punktumer eller store bokstaver. Slike brukernavn tilhører deg. Hvis du opprettet [email protected], kan aldri noen registrere [email protected] eller [email protected]. Gmail gjenkjenner ikke punktum som tegn i brukernavn, og derfor kan du legge til eller fjerne punktumene fra Gmail-adressen uten å endre den faktiske måladressen. Alle disse adressene blir rutet til din innboks, og bare din innboks. Hvis adressen din er [email protected], er det ingen andre som eier [email protected]. Hvis du mottar e-post til [email protected], er det sannsynlig at noen forsøkte å sende en melding til [email protected], eller [email protected], men gjorde en feil. Du får kanskje også meldinger fra adresselister fordi personen som registrerte seg for disse listene, tilfeldigvis oppgav din adresse. I slike tilfeller anbefaler vi at du om mulig kontakter den opprinnelige avsenderen eller nettstedet, for å varsle dem om feilen. Når du logger på kontoen din, kan du bruke en hvilken som helst konfigurasjon av punktum i feltet Brukernavn. Hvis du opprinnelig registrerte deg med adressen [email protected], kan du derfor logge på med [email protected]. Mao ingenting å uroe seg for. Endret 1. desember 2009 av -Englefjes-
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Ja, har funnet ut også at denne personen har registrert seg med feil e-post. Må være den eneste løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå