NoAngel Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 hei.. først av alt, så vil jeg bare si at jeg vet det er noen her inne som har prøvd i mange mange år nå. og at jeg har null rett til å klage og sutre. men jeg trenger bare å lufte tankene mine litt. så jeg håper ingen kjefter på meg for dette .. jeg sluttet på p sprøyta for en gooood stund siden.. og ja, jeg vet at den kan sitte i kroppen i 2 år etterpå. så det er bare min egen feil at ting tar tid. men mangelen på el. og mens er stressende. ikke bare vil vi prøve.. men vi kan ikke.. for jeg fungerer jo ikke. tanker som : kanskje jeg aldri blir normal. kanskje jeg har ødelagt for oss osv kommer innimellom. jeg kjenner ikke min egen kropp lenger i det hele tatt. jeg har nå innsett at jeg må ringe legen i mårra og spørre om vi kan prøve en provera kur.. se om noe kan skje. føler at jeg ikke har noen å snakke med om dette.. skulle ønske jeg kunne hatt en "jenteprat" om dere skjønner. men ingen av mine venninner er opptatt av slike ting... jeg gleder meg så til å kunne starte denne prøvingen, men gruer meg veldig til legetimen jeg nå må på. håper ihvertfall at det kommer noe godt ut av det :D
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Jeg skjønner ikke innlegget helt jeg. Hva mener du med at dere ikke kan prøve, og at du ikke fungerer? Hvor lenge er det siden du sluttet på sprøyten, og hvor lenge har dere prøvd?
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2009 hehe sorry at det ble litt frem og tilbake. er bare 7 mnd siden jeg sluttet på sprøyten. så det er lenge til den er ute av kroppen ennå ville jeg tro. vi har jo sex , og føler at vi "prøver" men jeg fungerer jo ikke ennå.. ingen EL. har hatt en blødning i oktober, med sterke mens smerter, men det har ikke blitt mer enn det..
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Hvordan vet du at du ikke hadde EL i oktober?
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2009 det kan hende jeg hadde det, men jeg har ikke fått mens etter den blødningen i begynnelsen av oktober.
Gjest Gjest_Nygift_* Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har det litt på samme måte, sluttet med pilla i begynnelsen av juni, har hatt 3 blødninger som de jeg hadde med pille. Etter september, ingenting, ikke mens, ikke barn. Vi prøver, men jeg føler meg ubrukelig som kvinne. Jeg har vært gravid tidlige (abort) og han har barn, så vil kan jo få. men akkurat nå kjenner jeg meg deprimert. (heldigvis er julen snart her, så jeg kan tenke på det..) Det hjelper ikke at min vennine er gravid (og vi hadde vært åpne om at vi skulle begynne prøvingen, men s de ikke hadde sagt noe...) Men, min engel, vi skal få det til, masse koser og klemmer til deg!!!
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2009 takk for koselig svar ja, det skal vi nok! jeg har barn fra før, men ikke han. med tålmodighet skal det nok gå må jo se positivt på det!! det er den manglende mensen som er så frustrerende asså!!! mange klemmer til deg og
cypress Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Skjønner veldig godt hva du mener!! Litt om meg: Jeg sluttet på pillen i mai i år, etter å ha gått på den i kanskje 10 år. Deretter gikk jeg over 3 mnd uten mens i det hele tatt. Så fikk jeg time hos legen, og på grunn av noen antydninger fra en gynekolog jeg var hos for mange år siden som sa noe om PCO, fikk jeg henvisning til gynekolog. Han satt meg på Pergotime for at jeg i det hele tatt skal få EL. Det ser ut som det fungerer, men foreløpig er det ingen graviditet. Tankene om at man ikke er "kvinne" og ikke fungerer har jeg også hatt - og de kommer tilbake med jevne mellomrom. Jeg er også redd tanken jeg har innerst inne om at jeg aldri kommer til å klare å bli gravid skal slå til. Jeg syns det er så utrolig deprimerende om kroppen min ikke skal klare å få til en av de mest grunnleggende tingene den er laget for: å reprodusere seg. I perioder har det vært ganske tøft for meg. På en måte hjalp det litt å få en diagnose, men samtidig - resultatet er det samme. Ingen graviditet. At det har en "årsak" hjelper jo fint lite sånn sett. Så hvis det er noen trøst: du er ikke alene! Og trenger du noen å skravle med, så er i hvert fall jeg her!
Kosteskaft Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 hehe sorry at det ble litt frem og tilbake. er bare 7 mnd siden jeg sluttet på sprøyten. så det er lenge til den er ute av kroppen ennå ville jeg tro. vi har jo sex , og føler at vi "prøver" men jeg fungerer jo ikke ennå.. ingen EL. har hatt en blødning i oktober, med sterke mens smerter, men det har ikke blitt mer enn det.. Du kan meget vel hatt EL to uker før denne menstruasjonen. Husk at EL er ca 14 dager FØR mens, ikke etter. (14 dager er snitt, jeg har 16/17 dager før)
Gjest dragonfly123 Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 hei.. først av alt, så vil jeg bare si at jeg vet det er noen her inne som har prøvd i mange mange år nå. og at jeg har null rett til å klage og sutre. men jeg trenger bare å lufte tankene mine litt. så jeg håper ingen kjefter på meg for dette .. jeg sluttet på p sprøyta for en gooood stund siden.. og ja, jeg vet at den kan sitte i kroppen i 2 år etterpå. så det er bare min egen feil at ting tar tid. men mangelen på el. og mens er stressende. ikke bare vil vi prøve.. men vi kan ikke.. for jeg fungerer jo ikke. tanker som : kanskje jeg aldri blir normal. kanskje jeg har ødelagt for oss osv kommer innimellom. jeg kjenner ikke min egen kropp lenger i det hele tatt. jeg har nå innsett at jeg må ringe legen i mårra og spørre om vi kan prøve en provera kur.. se om noe kan skje. føler at jeg ikke har noen å snakke med om dette.. skulle ønske jeg kunne hatt en "jenteprat" om dere skjønner. men ingen av mine venninner er opptatt av slike ting... jeg gleder meg så til å kunne starte denne prøvingen, men gruer meg veldig til legetimen jeg nå må på. håper ihvertfall at det kommer noe godt ut av det :D skjønner hvordan du har det har det på eksakt lik måte selv:-( Det er forferdelig, slå meg sammen med deg jeg og håper for deg, så kan du håpe for meg også:-) Den som venter på noe godt venter vel ikke forgjeves årøver jeg og si ti lmeg selv..... Hold håpet oppe, og ikke mist motet, en dag sitter vi der før vi vet ordet av det med en søt liten kul på magen:-)
NoAngel Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2009 cypress : jeg har lurt på å be om pergotime eller provera kur. skal hvertfall snakke med legen og samle all info jeg kan finne. det er ganske så frustrerende ja. det værste er å vente ,.. vente på mensen, eller tegn til det.. vente å se om jeg kommer til å funke denne mnd.. eller neste.. blir sliten i hodet av alle tankene. de er på en måte litt altoppslukende! kosteskaft: ja, det er mulig jeg hadde det. men jeg har tydeligvis ikke hatt det etterpå. skulle så gjerne visst om det var noe da eller ikke, men det er jo umulig å si noe om. dragonfly: jeg håper masse for deg!! godt å vite at vi er fler.. selv om jeg gjerne skulle ønske vi ikke var det. håper virkelig det klaffer for oss alle sammen snart!!
^^Belle^^ Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 Huff, jeg forstår akkurat hvordan du har det. Jeg har heldigvis ikke hatt problemer med å få mensen, men vi har prøvd i to år uten at det har funket. Og uten at de har funnet noen feil på noen av oss. Sånn sett er det veldig frustrerende, for dersom det ikke er noen grunn til at vi ikke får det til - hva gjør vi galt? Uansett, ikke se på det å gå til doktoren som noe nederlag. For det er det ikke. Det er så mange som sliter med dette, og heldigvis er det mange som faktisk får det til etter litt doktorhjelp. Det de fleste trenger er bare et ''push in the right direction''. Jeg kan også anbefale deg å lage en prøvedagbok. Da får du ihvertfall tømt deg for alle tanker, samtidig som alle de herlige KG-damene er der for å støtte deg.
NoAngel Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2009 jeg har laget en dagbok, men har ikke vært så flink til å bruke den ennå.. skal skjerpe meg jeg har bestilt 100 el tester og 50 graviditets tester på ebay. betalte 120 kr, det var ikke dårlig pris så nå skal jeg teste meg hver dag , i tillegg startet jeg temping i dag. 37.3 grader klokken 6 i dag morges. jeg håper så inderlig dere får det til snart belle!! 2 år er lenge:(
Gjest dragonfly123 Skrevet 3. desember 2009 #14 Skrevet 3. desember 2009 cypress : jeg har lurt på å be om pergotime eller provera kur. skal hvertfall snakke med legen og samle all info jeg kan finne. det er ganske så frustrerende ja. det værste er å vente ,.. vente på mensen, eller tegn til det.. vente å se om jeg kommer til å funke denne mnd.. eller neste.. blir sliten i hodet av alle tankene. de er på en måte litt altoppslukende! kosteskaft: ja, det er mulig jeg hadde det. men jeg har tydeligvis ikke hatt det etterpå. skulle så gjerne visst om det var noe da eller ikke, men det er jo umulig å si noe om. dragonfly: jeg håper masse for deg!! godt å vite at vi er fler.. selv om jeg gjerne skulle ønske vi ikke var det. håper virkelig det klaffer for oss alle sammen snart!! Ditto:-)
^^Belle^^ Skrevet 4. desember 2009 #15 Skrevet 4. desember 2009 jeg har laget en dagbok, men har ikke vært så flink til å bruke den ennå.. skal skjerpe meg jeg har bestilt 100 el tester og 50 graviditets tester på ebay. betalte 120 kr, det var ikke dårlig pris så nå skal jeg teste meg hver dag , i tillegg startet jeg temping i dag. 37.3 grader klokken 6 i dag morges. jeg håper så inderlig dere får det til snart belle!! 2 år er lenge:( Det synes jeg du burde. Første prøverørsforsøk på mandag som kommer.
NoAngel Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2009 så spennende!!! har du noe magefølelse på om det kommer til å gå? eller er det kanskje litt skummelt å håpe? jeg krysser fingrene hvertfall!!! nå er jeg sååå spent!
^^Belle^^ Skrevet 4. desember 2009 #17 Skrevet 4. desember 2009 så spennende!!! har du noe magefølelse på om det kommer til å gå? eller er det kanskje litt skummelt å håpe? jeg krysser fingrene hvertfall!!! nå er jeg sååå spent! Ingen magefølelse her i gården. Jeg har aldri vært gravid, så jeg har liksom ikke noe referansepunkt. Vi håper jo selvsagt at det funker på første forsøk, men vi prøver å holde oss nøytrale og ikke ta gledene på forskudd for vi vet at sjansen ''bare'' er 40% for at det klaffer. Det positive er jo at eggene mine så veldig bra ut sa doktoren.
NoAngel Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #18 Skrevet 4. desember 2009 det kommer til å bli et par lange uker for deg nå da! håper det blir treff på første forsøk!!
^^Belle^^ Skrevet 4. desember 2009 #19 Skrevet 4. desember 2009 det kommer til å bli et par lange uker for deg nå da! håper det blir treff på første forsøk!! Huff, ja, tiden kommer til å gå kjempeseint. Men, det er jo jul og allting, så jeg skal nok klare å fylle dagene mine.
NoAngel Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #20 Skrevet 4. desember 2009 rekker du testen før jul nå da*? det hadde vært en fin julegave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå