Gjest ts Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Jeg og sambo skal forlove oss Vi skal bruke samme ringer til forlovelse og bryllup, så vi skal legge litt i disse ringene. Problemet er bare at vi ikke finner et sett begge liker! Jeg vil gjerne ha stein i min, mens han vil ha en helt vanlig glatt ring. Gjør det noe om man har forskjellige ringer? Vurderer å bruke en alliansering som giftering, er det ok?
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 vi skal ikke ha like ringer. han skal ha glatt firkantet ring i hvitt gull, jeg skal ha det samme, men med stener langs den ene siden nå har han forlovelse ring i "standard" utgaven, mens han ga meg en typisk forlovelse ring fra england (han er engelsk og ville jeg skulle ha an slik diamant ring sak i hvitt gull.) det er jo hva dere liker som teller :D
Thinkerbelle Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Vi kommer heller ikke til å ha like ringer: min kjære skal ha en bred, litt firkantet, helt glatt ring i hvitt gul, mens jeg skal ha en ring med stener rundt hele, i hvitt gull. Vi syns ikke det gjør noe at ringene ikke er like - de skal jo passe din personlighet også, og det er viktig du liker den, siden du skal ha den på resten av livet:)
lilleGrethe Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 det er en tråd på dette allerede - det er mer og mer vanlig at man har ulike ringer.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 det er en tråd på dette allerede - det er mer og mer vanlig at man har ulike ringer. Lighten up, lille Grethe - det er nok ganske sikkert allerede en tråd for alle emner på dette forumet - gjør vel ikke noe om det er flere, vel?! Til Trådstarter: heldigvis er det ikke slik at man MÅ kjøpe ringer i sett - man velger akkurat som man selv vil!
Gjest Lea Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Vi kommer nok mest sannsynlig til å velge ringer som ikke er helt like, min kommende mann vil ha det enkelt, mens jeg gjerne vil ha en diamant eller noe sånt i min. Så regner med at det blir samme metall og profil, men at min blir mer "pyntet". Ser at det er mange som gjør liknende om dagen.
Supramundane Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Vi fant verdens enkleste ringer i hvitt gull, og da ble det ganske lett å ha like egentlig. Eneste forskjellen er bredden, hans ble litt for feminin når vi tok den som var i par med min. Men designmessig er de i par. Jeg syns ikke det gjør noen ting å ha ulike ringer, og særlig ikke når det er bare snakk om en sten. Ta den dere liker best!
lilleGrethe Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Lighten up, lille Grethe - det er nok ganske sikkert allerede en tråd for alle emner på dette forumet - gjør vel ikke noe om det er flere, vel?! Til Trådstarter: heldigvis er det ikke slik at man MÅ kjøpe ringer i sett - man velger akkurat som man selv vil! Joda, men det er vel lov å bruke søkemotoren på forumet og sjekke igjennom hva som er skrevet. Tråden jeg tenkte på er faktisk ganske ny, og ble sist skrevet i i midten av November: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=436812
Gjest Gjest_katrine_* Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Vi skal heller ikke ha like ringer. Min har diamanter rundt hele. Hans er hvit gul og mat. Syntes det er fint å kunne velge det man selv liker. Håper bare at forlovelseringen og gifteringen min passer sammen, og at gifterinen ser ut som giftering. Er så lett å bli usikker. Eller kanskje det bare er jeg som er liit vingle petter hehe :rødme: Thinkerbelle, du syntes å beskrive din ganske likt som min er. Er det vanlig med denne typen gifte ringer i Norge?
Thinkerbelle Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 Vi skal heller ikke ha like ringer. Min har diamanter rundt hele. Hans er hvit gul og mat. Syntes det er fint å kunne velge det man selv liker. Håper bare at forlovelseringen og gifteringen min passer sammen, og at gifterinen ser ut som giftering. Er så lett å bli usikker. Eller kanskje det bare er jeg som er liit vingle petter hehe :rødme: Thinkerbelle, du syntes å beskrive din ganske likt som min er. Er det vanlig med denne typen gifte ringer i Norge? Hei! Tja, det er vel ikke den "vanligste" gifteringen - men det bryr jeg meg ikke så mye om.. Jeg tenker likevel litt sånn som deg: jeg vil jo gjerne at det skal se ut som en giftering. Vil derfor ikke at den skal være altfor smal. Jeg har ikke kjøpt ringen enda (bare vært og sett).. Min kjære er fra Stockholm, og det er der vi har vært og sett etter ringer også. På de butikkene vi har vært og sett, så foreslår de ganske ofte at jeg skal ha forlovelsesringen min (en enstens ring) sammen med en rekkering med diamanter som giftering. Jeg syns dette var fint, og det var også det min kjære gjerne ville at jeg skulle ha (hvilken jente sier vel nei til diamanter ) Det er ikke alle ringer jeg syns passer sammen med min enstens - de går liksom ikke inntil hverandre.. Må derfor prøve å finne en som ligger fint. Har du bestemt deg for din ring Gjest_Kathrine?
LindaM Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Vi har prikk like ringer Har vurdert å sette inn en diamant i min når vi gifter oss, sånn at ringen blir litt "ny" , men tror jeg dropper det. Ringene våre er 5,5mm, helt glatte og i gult gull, så de er veldig klassiske. Ingen tvil om at det er gifteringer Redd for at jeg ødelegger litt hvis jeg begynner å forandre på min... Men ser at det er mer og mer vanlig å ha ulike ringer. Det viktigste er vel at man er fornøyd med ringen sin!
Tante Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Så lenge dere finner ringer dere er fornøyde med er det vel ikke så viktig om det er en "offisielt godkjent giftering"? Og om dere vil ha forskjellig er det greit også, der er DERE som skal bruke og like ringene Vi har like sagaringer som vi tok på når han fridde og vi forlova oss, og vi skal bruke dem når vi gifter oss også. De har runer utenpå. Jeg ville ikke ha stein, siden det kan bety at jeg må ta den av i jobben min. Tradisjonelt er det da veldig vanlig at damen har stein og mannen ikke, så jeg vil tro at dere uansett kan finne et sett som er slik en eller annen plass? Lykke til med letingen!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #13 Skrevet 10. desember 2009 Glatt, gule, like gullringer er utrendy og gammeldags. Bruk de ringene dere selv har lyst til å bruke. Jeg har 1k diamantring i hvitt gull, han har en grov ring i platina.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå