Gå til innhold

Julegaver 10-12 år

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nygift_*
Skrevet

Jeg har to julegaver som jeg sliter med, en til min stedatter på 10 år (gaven skal være fra pappa'n og meg) og en til en gutt på 12-13 år, sønn av et vennepar.

Hva i all verden skal man gi? De leker jo ikke noe sørlig med leketøy, og ikke er de ungdom, så sminke, parfyme etc er jo for tidlig.

Jeg husker ikke hva som var pop da jeg var på den alderen heller...

Noen idèer???

Tusen millioner takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med tøffe klær eller et brettspill? Eller bøker om de liker å lese.

Gjest Gjest_Nygift_*
Skrevet
Hva med tøffe klær eller et brettspill? Eller bøker om de liker å lese.

Til han blir det litt dyrt med klær, og brettspill synes jeg ikke er passe, (skal forklare til slutt) til henne kunne jeg gjerne kjøpt klær, men hun er ikke interessert i det ennå, og jeg synes det burde være noe som hun vil ha.

Ang. brettspill, så bor jeg et sted (land) hvor det ikke er så vanlig å ha venner hjemme og leke, dette fordi alle barna går på skolen til kl 16.30-17.00, deretter har de lekser, sport etc. I tillegg går ikke barna utenfor eiendommen alene (eller ut på gaten, om de bor i by) så dessverre leker barna mye alene, under den tiden de er hjemme.

Uff, det høres ut som om barna er i fengsel, i forhold til i Norge....

Skrevet

PC-spill eller en god bok? (Det ville vært de beste gavene til meg, i den alderen).

Om de ikke har; en billig mp3-spiller? Noe slags sportsutstyr?

Ellers blir vel jenter på 10 generelt glade for smykker - kan jo gjerne være noe "stort og fargerikt" noe, trenger slett ikke å være i gull.

Gjest Florella
Skrevet

Jenter på 10 ville fra meg få smykker og vesker og skjerf etc fra f.eks. Glitter. Lommebok. Hansker med glitter eller duppeditter. Nesten alle kjedebutikkene har en avdeling med belter og "stæsj" til en rimelig penge. HM er enkel.

Gutter er verre. Spørs hvor mye du vil bruke. Nå er det jo fryktelig populært med Bjørn Borg truser, de får du i 2-3pakk til 200 kroner. Ellers er sånne magnetgreier ofte populært. Mange gutter i den alderen har nå dilla på "finger-skateboard" og det koster ikke mer enn 69,- på BR leker.

God jul!!

Skrevet
Til han blir det litt dyrt med klær, og brettspill synes jeg ikke er passe, (skal forklare til slutt) til henne kunne jeg gjerne kjøpt klær, men hun er ikke interessert i det ennå, og jeg synes det burde være noe som hun vil ha.

Ang. brettspill, så bor jeg et sted (land) hvor det ikke er så vanlig å ha venner hjemme og leke, dette fordi alle barna går på skolen til kl 16.30-17.00, deretter har de lekser, sport etc. I tillegg går ikke barna utenfor eiendommen alene (eller ut på gaten, om de bor i by) så dessverre leker barna mye alene, under den tiden de er hjemme.

Uff, det høres ut som om barna er i fengsel, i forhold til i Norge....

Det går jo an å spille brettspill med foreldrene også da, f.eks. i helgene. Men dere bor kanskje et sted hvor det er vanlig at foreldrene ikke er så mye sammen med barna? (Ikke fordømmende ment altså!)

Hva med puslespill eller andre en-manns-spill? Perlesett eller smykkelagesett. Ellers holder jeg fortsatt en knapp på en god bok.

Men har du spurt dem hva de ønsker seg da?

Gjest Gjest_Nygift_*
Skrevet
Det går jo an å spille brettspill med foreldrene også da, f.eks. i helgene. Men dere bor kanskje et sted hvor det er vanlig at foreldrene ikke er så mye sammen med barna? (Ikke fordømmende ment altså!)

Hva med puslespill eller andre en-manns-spill? Perlesett eller smykkelagesett. Ellers holder jeg fortsatt en knapp på en god bok.

Men har du spurt dem hva de ønsker seg da?

Takk for flott svar.

Ja, jeg bor et sted hvor det er mindre vanlig å leke med barna, vi gjør masse (alt) med stebarnet, men det blir liksom lite tid til den slags lekende.

Vi har kommet på at hun kan få et enkelt digitalkamera, koster ca.1000 NOK.

Også tenkte vi at hun kunne få digital-ramme fra bestemor (det er jeg som ordner gaven derfra også).

Det er liksom "foreldregaven" vi snakker om til henne, og man kan liksom ikke gi et skjerf.... (hun er jo dattera vår (min ste..)).

Til gutten vet jeg fortsatt ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...