Gå til innhold

Hvordan motivere samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Er det noen av dere som har noen tips til meg ang. hvordan jeg kan motivere samboeren min til å trene mer?

Vi trener sammen, i alle fall i teorien, men når det kommer til selve økten så dropper han den ofte, så jeg blir å trene alene. Av helsemessige årsaker skulle jeg ønske han rørte mer på seg. Han har en stillesittende jobb og bruker mye tid foran pc-skjermen hjemme òg.

Grunnen til at han ofte dropper treningen er fordi han for det første ikke har det så greit psykisk, men han får det alltid bedre etter treningen, vel og merke! Det ser han riktignok ikke før vi setter i gang, men de fleste kan vel kjenne seg igjen i dét når en ikke har det så bra. Den andre grunnen er at vi må trene når gutten vår er våken (10 mnd. gammel), hvis ikke våkner han av støy. Dette gjelder styrketreningen som vi gjør hjemme. Han synes det blir litt slit fordi lillegutten vår løper mellom bena på oss, og konsentrasjonen blir da litt svekket...

Vi trener for øvrig tre økter styrke hjemme i uken, i tillegg til to joggeturer. JEG gjør det i alle fall, men samboer blir gjerne kun med på halvparten :sukk:

Hvordan kan jeg få motivasjonen hans opp? Han liker egentlig å trene, men i en hver situasjon ser han kun hindere, og ikke muligheter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det det at du vil at han skal trene, eller at du vil ha noen å trene sammen med?

Hvis det er det første, kan du jo alltids tilby deg å passe sønnen deres, mens han kan dra alene og trene.

Sikkert godt med litt alenetid, og alle er ikke like glade i å trene sammen/hjemme.

Skrevet

Absolutt det første. Jeg trener gjerne alene, så det er ikke dét. Han bruker å trene alene også, men han sier selv at han foretrekker at vi trener sammen. Det er motivasjonen hans det står på, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å elske treningen, for akkurat nå er det ikke slik.

Han beveger som sagt lite på seg, og når han atpåtil røyker så blir jeg redd for helsen hans :tristbla:

Personlig har jeg alltid elsket å trene, så det er litt vanskelig å sette seg inn i hvorfor det blir et ork for han... jeg vil ikke at det skal bli samvittighetspreget for han heller.

Skrevet

Det er rett og slett bare motivasjonstips jeg er ute etter :)

Skrevet

Ok :) Det er nå en gang ofte sånn med trening at når man har falt ut, må man bare tvinge seg selv i gang igjen, så kommer motivasjonen etterhvert. Og det er jo ikke noe særlig når et voksen menneske skal tvinge et annet voksent menneske.

Er det noen andre aktiviteter han liker å drive med, som han ikke har gjort på en stund, som innebærer fysisk aktivitet? Kanskje det kan være en inngang?

Skrevet

Bare pass på å ikke overmotivere ham med den gode intensjonen din, slik at du skaper en aversjon i ham. Når alt kommer til alt, må det nesten komme innenfra i ham selv. Kjipt, men sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...