Nolime Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Jeg møtte venninnen min da vi gikk på videregående. Hun droppet veldig fort ut, grunnet store problemer med sosialangst, og det er egentlig helt utrolig at vi faktisk fikk så god kontakt som vi gjorde. Men det gjorde vi altså, vi ble verdens beste venner som hadde like verdier og synspunkter, og vi støttet alltid hverandre når ting var vanskelige. Men her er problemet: hun er ikke interessert i å være sammen med meg lenger. Jeg er nå ferdig utdannet og har fått meg jobb på hjemstedet. Det er et lite sted, og det bor få mennesker på min egen alder her. Alle jeg jobber sammen med er enten middelaldrende eller småbarnsforeldre. Selv er jeg 26, singel og bor alene. Jeg føler meg ofte ensom. Jeg har ingen å snakke med lenger, og ingen å finne på ting sammen med. Jeg savner å gå på kino, shopping og ut på byen sammen med noen. Venninnen min er rett og slett ikke interessert i dette lenger - det virker rett og slett som om hun ikke er interessert i mitt vennskap i noen særlig grad. Og grunnen er dette: hun får alt hun trenger gjennom å spille World of Warcraft. Hun har et stort nettverk der, med mange bekjente både i Norge og i utlandet. Dette virker å passe henne utmerket, for sykdommen hennes gjør at hun trives best hjemme foran PC-en. MEN samtidig har ikke angsten hennes hindret henne i å reise alene til fremmede steder for å delta på treff for WoW-spillere. Hun sitter oppe og spiller hele natten, og sover halve dagen, og viser ikke interesse for noe annet. Nå er det over en måned siden jeg hørte fra henne sist. Hvis jeg sender en melding kan det gå flere dager før jeg får svar, og å ringe orker jeg ikke å prøve engang - hvis jeg i det hele tatt får svar, er hun garantert opptatt med et 'raid' eller noe sånt. Det tar omtrent fem minutter å gå fra min leilighet til hennes, men hun setter ikke pris på uanmeldt besøk, og hvis jeg spør om 'audiens', har hun sjelden tid. Jeg synes det er så trist, vi hadde et veldig bra forhold før, der vi kunne snakke om alt. Nå har jeg ingen å snakke om 'jenteting' eller problemer med, og det føles forferdelig ensomt. Jeg er ofte trist og føler at livet er håpløst. Heldigvis har jeg familien min i nærheten, men de kan ikke erstatte en god venn. Noen ganger har jeg lyst til å flytte herfra, men jeg liker jobben min og er redd for at jeg ikke skal klare å finne en annen som jeg liker så godt. Ofte er det fryktelig tungt å stå opp om morgenen og vite at jobb og trening er det eneste som står på programmet i overskuelig framtid. Dette ble visst rotete og kanskje uklart, men jeg håper at jeg har klart å få fram poenget. Det var iallfall godt å kunne fortelle det til noen, selv om det bare var til min egen PC.
Gjest Marlo Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Er jo ikke sikkert du har blitt "dumpet" pga WoW alene, men rett og slett fordi dere har forskjellige interesser. Jeg er også en gamer-type. Elser rollespill, onlinespill, fantasy, filmer, bøker etc.. og jeg har rett og slett ingen stor interesse av å henge med venner som ikke deler noe av den samme interessen. Ikke fordi jeg ikke liker dem, men jeg hater samtaler som dreier seg om typiske "jenteting" - sminke, gutter, og slike ting. Flesteparten av de jeg liker å tilbringe tid sammen med er bekjente gjennom internett, som deler mine interesser. Så man skal ikke tro at alle som spiller WoW er avhengige - man har bare forskjellige interesser
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Jeg er i akkurat samme situasjon selv, bare at bestevennina mi stakk fra meg istede. Har ikke hørt fra hun på flere måneder, jeg kjenner meg virkelig igjen når jeg leste det du skrev..
NoAngel Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 jeg er jente, og har spilt wow i 3 år. det er en del av mine venninner jeg ikke har så mye kontakt med lenger, ikke fordi jeg spiller wow, men som marlo sier, vi har ikke de samme intr mer. om du vil, så kan du jo spørre om hun kan vise deg litt av spillet, kanskje hun ville satt pris på det? jeg fikk min bestevenninne til å begynne å spille slik at vi kunne gjøre ting sammen hun ble mega hekta:P det går fint an å kombinere wow med ekte liv og venner. virker som om mange tror at fordi man spiller, så dropper man alt av venner og normale saker og ting. det er sikkert slik i noen tilfeller, men ikke alltid. kanskje hun ikke har så sterk sosial angst lenger, siden hun liker å treffe de hun spiller med? kanskje hun endelig har funnet noen hun kan dele noe med. jeg har sel reist til hellas for å være på besøk hos mine spille buddies. og min forlovede reise fra england for å treffe meg, vi møttes på wow. jeg syntes det er morro og møte folk derfra. skal ikke se bort ifra at hun føler det samme. om det betyr mye for deg å ha henne som venn, så prøv å få henne til å lære deg litt bare for å henge sammen litt i det minste..
Gjest Lunis Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Jeg syns dette er så rart fordi jeg pleide å være hekta på WoW før, totalt hekta faktisk. Nå har jeg en liten tilbakevending akkurat nå, men har tenkt å si opp abonnementet igjen idag faktisk, så bare lat som jeg ikke skrev akkurat det. Men uansett, jeg husker hvordan jeg var før ja. Totalt oppslukt, alt dreide seg om WoW, bare sitte å spille hele dagen, helt grusom livstil. Spille til tre om natta, sove til tre om dagen. Huffamei, så fælt. Og nå kan jeg ikke forstå hva det er som er så sinnsykt fett med det, du kommer deg jo ikke videre i livet overhodet. Du bare stagnerer. Jeg vil ikke være virtuell, jeg vil være ekte!! Jeg vil være hovedpersonen i mitt liv, og når jeg spiller WoW føles det som om livet mitt passerer uten at jeg egentlig tar del i det Jeg sleit en del med sosial angst før men pga. 1 års periode hos psykolog + at jeg har faktisk jobbet beinhardt for å forandre meg har dette nå begynte å bli såpass bra at jeg takler situasjoner jeg før ville fått helt fnatt av. Når jeg ser folk som spiller på WoW på den måten jeg gjorde før nå så tenker jeg bare..."patetisk", "Hvorfor gidder de?" og "vil de ikke noe mer i livet?". Jeg ser ikke ned på dem som mennesker men jeg forstår ikke at de ikke har større ambisjoner. Jeg har veldig store ambisjoner, kanskje litt for store til tider, og ønsker meg derfor inn i en helt annen livstil hvor jeg treffer nye mennesker, diskuterer interresante ting som politikk, natur&miljø, kunst, litteratur + at jeg vil ta igjen all den sexen jeg har gått glipp av så langt (det har jo blitt noe, men kunne godt vært mer for å si det sånn). Tror jeg kommer til å gi meg selv en ny start over jul. Samtidig må jeg legge til at jeg også hadde mange gode venner da jeg spilte WoW fra Nederland og litt sånn og det har faktisk vært aktuelt å dra til Amsterdam for å besøke dem (men ikke for å snakke om Wow). Nye mennesker er nye mennesker. Jeg ser at det er en svært stor andel her på kvinneguiden som spiller wow, også en overraskende stor andel jenter (rart det der). Gaming er tydeligvis ikke en ensfarget ting lengre, men selv om jeg har brukt store deler av livet mitt på det er jeg faktisk ikke interesert i jenter som gamer likevel. Vanligvis ville det vært drømmedama men nå ønsker jeg meg ut av den kulturen og inn i noe som jeg kan bruke til å forsørge en framtidig familie og gjøre så jeg vokser som person. Tenk litt på det. Du utvikler deg hele tiden, mens hun kanskje står litt fast og sliter med å finne ut av hva hun vil? Da er det lett å gjemme seg vekk i et spill. Dette ble vel ikke noe direkte svar på ditt innlegg, ville bare fortelle litt om mine erfaringer og hva jeg tenker. Det er kjipt å være alene ihvertfall, det er jeg helt enig i! Håper du finner deg en ny venninne eller en kjæreste snart
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Nå skriver hun jo faktisk at de hadde alt til felles, mange like synspunkter og mye morro sammen før WoW kom inn i bildet da, hvorfor drar dere opp at det kan være andre grunner da? Er så interessant hvordan folk ikke klarer å holde seg til det som står i hovedinnlegget, men må grafse opp i alt annet.
Gjest Marlo Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Fordi folk kan forandre seg? Jeg har mange andre interesser i dag enn hva jeg hadde for 2 år siden, fordi jeg oppdager nye ting som interesserer meg...
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Fordi folk kan forandre seg? Jeg har mange andre interesser i dag enn hva jeg hadde for 2 år siden, fordi jeg oppdager nye ting som interesserer meg... Det er ikke snakk om deg, her var det tydelig snakk om at venninna er stort sett helt opptatt av WoW, slik Lunis beskrev at hun en gang var.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 Hvis hun ikke vil ha kontakt er det lite å gjøre med det. Hva med å finne deg noen nye venner? De må vel ikke nødvendigvis være akkurat på din alder.
Gjest Lunis Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Jeg kan godt være vennen din jeg Bare å sende melding.
NoAngel Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 jeg og. jeg kan vær ganske så vennlig innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå