Gjest Ringding Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Hei, vi har forlovet oss og bestilt ringer fra utlandet. Så viser det seg at min er litt for stor syns jeg, ikke mye, men føles litt "løs" liksom. Den sitter på, men tenker kanskje at jeg ikke merker så godt at den er der hvis den sitter litt tettere. Hvis man ønsker å krympe ringen hos gullsmed, hva vil dette koste? Og kan man gjøre det med hvilken som helst type ring, vil det bli et merke der den krympes? Ringen har et mønster rundt kanten. Blir takknemlig for svar, da jeg er helt grønn på sånt.
Gjest Eluveitie Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Jeg kjøpte en ring som også var litt for stor hos gullsmed, og min ring hadde også mønster rundt kanten. Min ring fikk ikke merke i det hele tatt, og jeg er kjempefornøyd Gullsmeden gjorde det gratis for meg ettersom jeg hadde kjøpt ringen der, så jeg vet ikke helt hva det vil koste om du må betale. Men det går kjempefint, og det er fort gjort
Gjest Ringding Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Jeg kjøpte en ring som også var litt for stor hos gullsmed, og min ring hadde også mønster rundt kanten. Min ring fikk ikke merke i det hele tatt, og jeg er kjempefornøyd Gullsmeden gjorde det gratis for meg ettersom jeg hadde kjøpt ringen der, så jeg vet ikke helt hva det vil koste om du må betale. Men det går kjempefint, og det er fort gjort Tusen takk for svar! Så bra å høre at det ikke vil vises! Noen andre som har gjort dette og vet cirka hva det vil koste? Må sikkert betale for det siden ringene ikke er kjøpt der. Kan man gå på hvilken som helst gullsmed og få det gjort forresten?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Er noen gullsmeder som har eget verksted, dette er gullsmeder som ikke er under de store kjedene, men har egen butikk og verksted. Vet ikke hva det koster å forminske en ring, men tror sambo brukte ca 300 kr for å få loddet sammen en ring i gult gull(hadde knekt i på et tynt sted)
Gjest Gjest_Joe_* Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Jeg er gullsmedstudent, og det skal helt klart ikke synes etterpå. I det hele tatt. Litt usikker på hva det vil koste, men sikkert ikke så mye mer enn 500, kanskje mindre. Gullsmed er ikke en beskyttet tittel, hvem som helst kan kalle seg det, også uten utdanning. Derfor er det best å gå til en som er gullsmedmester, noe som vil si at vedkommende har svennebrev og jobbet mindt 3 (?) år som gullsmed og klarer kravene. Så er du garantert bra arbeid. Ikke alle gullsmedforretninger har egne verksted, og ikke alle gullsmeder er tilknyttet butikker. Let litt rundt i området der du bor For å finne ring størrelse kan du ta en tråd to ganger rundt fingeren over den tykkeste delen, og tegne en strek over med tusj. Når du drar ut tråden og måler mellom to tusjpunkter, får du ringstørrelsen. Den skal oppgis i millimeter. Så kan du jo også forsøke å måle inni ringen din, selv om det kanskje ikke er like lett med tråd, kanskje bedre med en papirstrimmel:) Så ser du jo hvor stor forskjell det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå