Gå til innhold

.


Gjest stearinpikken

Anbefalte innlegg

Gjest stearinpikken
Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal etter min mening kunne levere tilbake mobilen på reklamasjon hvis den ikke fungerer som "forventet", egentlig er det vel etter den har vært på reperasjon 2 ganger man har rett til det.

Som oftest er butikkene veldig hjelpsomme når det gjelder det der, og man fyller ut ett skjema som man leverer inn.

Skrevet (endret)
Skal etter min mening kunne levere tilbake mobilen på reklamasjon hvis den ikke fungerer som "forventet", egentlig er det vel etter den har vært på reperasjon 2 ganger man har rett til det.

Som oftest er butikkene veldig hjelpsomme når det gjelder det der, og man fyller ut ett skjema som man leverer inn.

Ved tredje gangs innlevering ved samme feil, så får du ny, eller fjerde gangs innlevering ved forskjellige feil.

Så så kjipt som det er, så kan du faktisk ikke heve kjøpet. Du kan klage og sende inn på reperasjon, eller så må du kjøpe ny. Reklamasjon er noe du har i tillegg til garantien din, så så lenge du har garanti (1 år), så går det på det. Reklamasjonen starter etter det første året.

Alle de feilene for meg høres ut som du bare trenger oppgradering av firmware på telefonen din. Da trenger du bare å laste ned oppdateringen på sony ericsson sine sider, plugge til telefonen og kjøre programmet.

Lykke til!

Endret av kinkeline
Gjest stearinpikken
Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Skrevet
Ved tredje gangs innlevering ved samme feil, så får du ny, eller fjerde gangs innlevering ved forskjellige feil.

Det har absolutt ingenting å si om det er forskjellig årsak til feilen. Butikkene mener noe helt annet og har prøvd seg mot meg, men dette er klippet ut fra forbrukerportalen.no:

"Samme feil vil si at feilen framstår med like symptom hver gang, - for eksempel at skjermen blir svart eller at telefonen skrur seg av. Det er uten betydning at den svarte skjermen og avskruing oppsto av ulike årsaker. Dersom samme feil oppstår for tredje gang, kan du heve kjøpet om feilen har stor betydning for funksjonsevnen, eksempelvis om høyttaleren slutter å virke eller skjermen blir svart. Det er ikke aktuelt å kreve heving for ubetydelige feil."

Gjest stearinpikken
Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Skrevet

bare husk å lever den inn til butikken så fort som mulig med en gang den begynner å tulle slik at du har gjort din del. Du kan jo snakke med de i butikken ang å evt få en ny telefon i samme prisklasse eller lignende.

Jeg fikk kranglet meg til et gavekort på "hele" 300 kr og kjøpte kaffetrakter da ipoden min komm hjem fra rep og den var ripet på baksiden :fnise: det var jo ikke en feil som var relevant for bruken da, derfor jeg ikke fikk mer tilbake.

Skrevet
Det har absolutt ingenting å si om det er forskjellig årsak til feilen. Butikkene mener noe helt annet og har prøvd seg mot meg, men dette er klippet ut fra forbrukerportalen.no:

Jeg sa da ikke noe om årsaken? Jeg sa samme feil. At du har svart skjerm fordi du mistet den i bakken eller svart skjerm fordi du har fått vann i den, så er det forsatt samme feil: svart skjerm.

Og hvis du har svart skjerm 3 ganger, så får du ny telefon evt heve kjøpet. Hvis det er 4 ganger med forskjellig feil, så får du også det, altså hvis det er noe feil på høyttaleren først gang du leverer den og svart skjerm andre gang du leverer den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...