Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #1 Del Skrevet 1. desember 2009 Er det noen jenter her som faktisk kan si at de lettere får attraktive menn på kroken når de skjuler alt av skavanker bak sminkelagene? I min erfaring som mann er det nettopp stikk motsatt, ett tynt sminkelag kan hjelpe veldig på utseende, greit nok. Men med en gang du er synlig sminket overser jeg deg lett. Og det med veldig få unntak, der unntakene vil være "kul" sminke, altså at sminken er en del av personligheten din i stedet for en del av utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 1. desember 2009 #2 Del Skrevet 1. desember 2009 Som mitt barn sa etter at jeg hadde sminket meg etter alle kunstens regler (og min dog begrensede kunnskap): "Har du sminka deg?? Ser ikkeno' forskjell jeg 'ass!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satsuma Skrevet 1. desember 2009 #3 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Nei, det kan jeg ikke si. Men det tynne sminkelaget du refererer til er jeg helt avhengig av, og det meste av attraktive menn vil som regel påpeike hvor trøtt og syk jeg ser ut hvis jeg stiller opp uten dette tynne sminkelaget og er man flink å sminke seg, kan man bruke ganske mye sminke og få til store forandringer, uten at menn flest innser at damen foran dem har mer enn bare lipgloss på seg Endret 1. desember 2009 av Satsuma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #4 Del Skrevet 1. desember 2009 Satsuma, det har du rett i. Det menn ikke vil ha er en kjerring som _ikke_ kan sminke seg, men med en gang det kommer en feiende flott kvinne med en haug "usynlig" sminke så blir de helt bergtatt! Menn er snåle dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 #5 Del Skrevet 1. desember 2009 Satsuma, det har du rett i. Det menn ikke vil ha er en kjerring som _ikke_ kan sminke seg, men med en gang det kommer en feiende flott kvinne med en haug "usynlig" sminke så blir de helt bergtatt! Menn er snåle dyr. Ingen vil vel ha noen som ser ut som moderne kunst i trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 1. desember 2009 #6 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvor mye tid jeg bruker på å se presentabel ut, og ikke minst se ut som jeg ikke har brukt noe tid på badet, det har ingen noe med, så lenge jeg er klar når jeg skal være det, og jeg takler å herje rundt i skog og mark uten lipgloss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 1. desember 2009 #7 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg bruker _aldri_ sminke. Har ikke skremt bort attraktive menn av den grunn, tvert om får jeg kompliment for at jeg ikke bruker det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #8 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg får alltid høre at jeg bruker lite sminke, og det er fordi gutter ikke ser sminken. Jeg bruker gjerne 3-4 lag fondation for å få fin hud, og rouge, litt maskara, eyeliner, og øyenskygge. Egentlig handler det ikke om sminkelager er tykt eller tynt, men om kvaliteten på sminken og hvilke farger man bruker. Gutter er generellt veldig dårlig til å se sminke, man må omtrent ha mørkeblå øyenskygge, brun foundation, og mørkerød rouge for at dere skal se at man er sminket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 1. desember 2009 #9 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg bruker svært sjelden sminke, da jeg heller sover på morgenen enn å gidde å styre med ansiktsmalinga. Sminker meg hvis jeg skal på byen eller date (maskara og foundation for det meste) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. desember 2009 #10 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg bruker alltid sminke og skjemmes ikke av det. Men jeg er ikke den som slenger på alt jeg eier og har, jeg fremhever det jeg vil fremheve, jevner ut hudtonen og markerer brynene naturlig. De gangene jeg går uten sminke tror de fleste gutter at jeg har sminket meg (men jeg synes jeg ser ut som en zombie). Nå har jeg opplevd å klipt av meg halve håret uten å få respons fra kjæresten, så det er vel kanskje heller der det ligger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 #11 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg bruker alltid sminke og skjemmes ikke av det. Men jeg er ikke den som slenger på alt jeg eier og har, jeg fremhever det jeg vil fremheve, jevner ut hudtonen og markerer brynene naturlig. De gangene jeg går uten sminke tror de fleste gutter at jeg har sminket meg (men jeg synes jeg ser ut som en zombie). Nå har jeg opplevd å klipt av meg halve håret uten å få respons fra kjæresten, så det er vel kanskje heller der det ligger... Høres ut som kjæresten din er et typisk mannfolk hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #12 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg er en gutt, og det er jente som jeg tror egentlig er ganske pen som følger samme forelesninger som meg. Dessverre dynker hun trynet med 10 kilo sminke og kler seg så utfordrende at man lurer på om hun skal ut på gata og selge seg rett etter at timen er over. Noe av det jævligste jeg har sett. For mye er som oftest 10 ganger verre enn for lite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Periwinkle Skrevet 1. desember 2009 #13 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg hadde veeeldig store problemer med uren hud og kviser da jeg var yngre (Har endelig etter 6 år begynt å bedre seg) og jeg brukte en del foundation for å skjule huden i ansiktet. Fikk ofte "napp" på fest om jeg kan kalle det det, av gutter som var interessert, men blant de gutta som hadde sett meg uten sminke var det ingen interesse what so ever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #14 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg hadde veeeldig store problemer med uren hud og kviser da jeg var yngre (Har endelig etter 6 år begynt å bedre seg) og jeg brukte en del foundation for å skjule huden i ansiktet. Fikk ofte "napp" på fest om jeg kan kalle det det, av gutter som var interessert, men blant de gutta som hadde sett meg uten sminke var det ingen interesse what so ever. Slikt syns jeg er trist å lese, jeg håper ikke det har ført til slike selvtillitsplager at du fortsatt føler du må gå med foundation for å føle deg attraktiv for guttene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #15 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg hadde veeeldig store problemer med uren hud og kviser da jeg var yngre (Har endelig etter 6 år begynt å bedre seg) og jeg brukte en del foundation for å skjule huden i ansiktet. Fikk ofte "napp" på fest om jeg kan kalle det det, av gutter som var interessert, men blant de gutta som hadde sett meg uten sminke var det ingen interesse what so ever. Men tror du virkelig ett tykt sminkelag gjør ting bedre? Fokuser heller på hudpleie og renhet så får du fin hud ettervert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Periwinkle Skrevet 1. desember 2009 #16 Del Skrevet 1. desember 2009 Slikt syns jeg er trist å lese, jeg håper ikke det har ført til slike selvtillitsplager at du fortsatt føler du må gå med foundation for å føle deg attraktiv for guttene? Jeg bruker mineral foundation innimellom, men ikke til daglig:) Det har jo med årene blitt bedre etter mye behandlinger, og jeg har jo blitt eldre også, så utseendet er jo ikke lengre det viktigste:) [guote]Men tror du virkelig ett tykt sminkelag gjør ting bedre? Fokuser heller på hudpleie og renhet så får du fin hud ettervert.[/guote] Jeg brukte tyre renseprodukter både morgen og kveld, prøvde å få behandling til hudpleier, homeopat, var til hudlege opptil flere ganger, gått på reseptbelagte kremer og tatt tetralysal og tetrasycliner. Ingenting av dette har hjulpet nevneverdig før de siste årene. Første gang jeg var til hudlege var jeg 13år, i dag er jeg 19. Så at dette skyldes dårlig rens av ansikt gjør det ikke. Jeg prøvde også i en periode å ikke bruke sminke i det heletatt, uten at det gjorde noe forskjell. Jeg spiser heller ikke usunt, så det har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 #17 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er helt normalt med uren hud etc. i tenårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #18 Del Skrevet 1. desember 2009 Da er du i grunn unskyldt, har atopisk eksem selv så vet hvordan det er å ha dårlig hud samme hva man gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Periwinkle Skrevet 1. desember 2009 #19 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er helt normalt med uren hud etc. i tenårene. Ja, det er normalt, men for meg var det så ille at det gikk utover selvfølelse og selvtilitt. På grunn av lav selvfølelse startet jeg å utvikle spiseforstyrrelser i en alder av 12, da jeg ble 13 kom kvisene som ikke gjorde det spesielt mye bedre og på grunn av veldig mange faktorer, i tillegg til kvisene, så har jeg hatt spiseforstyrrelser i 7 år og er fremdeles ikke frisk. Så en og annen kvise er normalt, men hele trynet fylt med store og vonde byllekviser kan ikke sies å være normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 #20 Del Skrevet 1. desember 2009 Ja, det er normalt, men for meg var det så ille at det gikk utover selvfølelse og selvtilitt. På grunn av lav selvfølelse startet jeg å utvikle spiseforstyrrelser i en alder av 12, da jeg ble 13 kom kvisene som ikke gjorde det spesielt mye bedre og på grunn av veldig mange faktorer, i tillegg til kvisene, så har jeg hatt spiseforstyrrelser i 7 år og er fremdeles ikke frisk. Så en og annen kvise er normalt, men hele trynet fylt med store og vonde byllekviser kan ikke sies å være normalt. Nei, det finnes alltid noen som får disse hud-problemene hardere enn andre dessverre - både jenter og gutter. Dårlig selvfølelse er jo ikke bra. Du må fokusere på det som er bra. Spiseforstyrrelser av dårlig selvfølelse kommer vel som et resultat av medias og det moderne samfunnets sterke fokus på utseende og kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå