Gå til innhold

Når begynner dere med strømpebukse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra høstferien til påskeferien....liksom laget en liten "regel" på det. Skal være ganske uvanlig temperatur for at jeg skal endre på det systemet der. Jeg foretrekker stilongs (uten fot), for da kan jeg skifte sokker oftere uten at det blir istykkerslitte strømpebukser av det. Nå skal det sies at jeg HATER å fryse og at jeg er vant til å ha "bukse under buksa", siden jeg har brukt strømpebukse omtrent halve året hele livet. Har aldri hatt blærekatar eller andre problemer med underlivet og tilskriver mye av kreditten til det å holde varmen.

Regner med at jeg får igjen for dette, i positiv forstand, når jeg blir gammel.

Gjest gjest_grethe
Skrevet
Fra høstferien til påskeferien....liksom laget en liten "regel" på det. Skal være ganske uvanlig temperatur for at jeg skal endre på det systemet der. Jeg foretrekker stilongs (uten fot), for da kan jeg skifte sokker oftere uten at det blir istykkerslitte strømpebukser av det. Nå skal det sies at jeg HATER å fryse og at jeg er vant til å ha "bukse under buksa", siden jeg har brukt strømpebukse omtrent halve året hele livet. Har aldri hatt blærekatar eller andre problemer med underlivet og tilskriver mye av kreditten til det å holde varmen.

Regner med at jeg får igjen for dette, i positiv forstand, når jeg blir gammel.

Jeg bruker strømpebukse omtrendt samme periode som deg men har ingen regel på det. Bruker nylon 40-80 denier for det meste. Ull bare når det er flere minusgrader eller jeg skal være lenge ute.

Skrevet
Begynte i oktober :sjenert: Tilbringer mye av arbeidsdagen ute,så :)

Jeg også.. bruker både bomull og ull, helst ull :)

Skrevet

I den gamle jobben min var det stilongs under snekkerbuksa fra slutten av august et år, det var så kjølig! :gjeiper: Superundertøy den gangen, og utpå høsten/vinteren ble det ullstilongs under tykke varmebukser. Skal sies at det var en jobb hvor jeg på det kaldeste gikk med ullstilongs+joggebukse/fleece+thermobukse som gikk helt opp til brystet med seler. Tynne ullsokker+raggsokker. Ulltrøye+fleece+tykk, foret arbeidsjakke+laaaangt skjerf surret i halsen+lue og hansker. -God dag, Michelin-mannen her! :):fryser:

Nå jobber jeg inne, og synes det er ubehagelig med strømpebukser under bukser. Da bruker jeg heller lange sokker og kåpe til knærne, så har jeg liksom "dekket" beina allikevel! ;)

Hvis jeg skal være ute i skogen, er det alltid ullstilongs under turbuksa omtrent fra slutten av september til mars/april, alt ettersom hva gradestokken viser.

Lubber/hjemmestrikkede sokker bruker jeg omtrent fra september til mai! :fnise:

Gjest Gjest_Lillian_*
Skrevet

Jeg bruker strømpebukse under buksa fra ca 0 grader. Ellers blir det for kaldt for meg. Men jeg har brukt tid på å finne gode strømpebukser å bruke under. Også er det viktig at den er passe så den ikke siger...

Jeg har ikke funnet noe som slår strømpebuksa enda. Dessuten liker jeg godt å gå i kjole og nå om dagen går det i 80-120 denier eller ullstrømpebukse. Det er egentlig mye mer behagelig å gå med en myk og varm strømpebukse enn en trang bukse. De som klager på strømpebukser har kanskje ikke funnet rette sorten eller riktig størrelse. Jeg bruker mye Falke selv.

Gjest Gjest_trultemor_*
Skrevet

Bruker stort sett tynn strømpebukse under fra oktober til mars.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Her går det fra oktober til ca april. Strømpebuksa er min beste venn, bruker som regel bomull/syntestisk-ull bare til skjørt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg bruker strømpebukse under buksa fra ca 0 grader. Ellers blir det for kaldt for meg. Men jeg har brukt tid på å finne gode strømpebukser å bruke under. Også er det viktig at den er passe så den ikke siger...

Jeg har ikke funnet noe som slår strømpebuksa enda. Dessuten liker jeg godt å gå i kjole og nå om dagen går det i 80-120 denier eller ullstrømpebukse. Det er egentlig mye mer behagelig å gå med en myk og varm strømpebukse enn en trang bukse. De som klager på strømpebukser har kanskje ikke funnet rette sorten eller riktig størrelse. Jeg bruker mye Falke selv.

Jeg synes også strømpebukse er best under bukse men vil gjerne vite hvilke du har funnet ut er best. Er det merke du sikter til eller type?

Skrevet

Bruker tykk ullstrømpebukse eller longs når det er minusgrader. Burde sikkert ha begynt før...

Skrevet

Jeg har det siste halvåret nesten kun gått med skjørt - så jeg bruker alltid strømpebukse! :)

Jeg har ikke lett for å fryse, så selv nå på vinteren når jeg er ute i 10 minus går det bra, til min store overaskelse! Strømpebukse, skjørt og en litt lang jakke/kåpe, så holder jeg varmen. Dette gjelder selvsagt ikke når jeg er ute å "leker". Da er det strømpebukse, joggebukse og boblebukse som gjelder. :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg bruker strømpebukse under nesten hele året men da tynne (nekter å bruke knestrømper hvis jeg har bukser på jobb eller andre sammenhenger) Men det var vel ei det du lurte på.

Ellers bruker jeg strømpebukse som er tykkere fra høst til vår også bomull og ull.

Skrevet

Jeg setter klar forskjell på strømpebukse og det som er ullundetøy / teknisk undertøy. Strømpebukse bruker jeg hele året egentlig, hater nemlig å gå med bukser... Skjønner at jeg definerer strømpebukse annerledes enn ts. Bruker strømpebukser i ull under skjørt / kjoler fra september til april. Tenk Blair Waldorf strømpebukser. Tar start slutt datoen litt på følelsen. Bukser bruker jeg bare når jeg MÅ, unngår å bruke ull undertøy / teknisk undertøy under da jeg føler meg litt "fanget" Bruker derfor kun ull undertøy / stilongs/ teknisk undertøy når jeg står på ski, eller på iskalde dager på vinteren hvor jeg daffer inne.

Skrevet (endret)

Strømpebuksesesongen min starter i september og slutter i april/mai. Og ja, jeg blir mobbet for det :P

Og er det ekstra kaldt, så hender det jeg slenger på meg to stk..

Endret av Jente85
Skrevet

jeg bruker strømpebukse hele året:P Men jeg bruker kjoler og skjørt hele året også da, ikke bukse:P Men jeg bruker ikke strømpebukse på sommeren da;)

Gjest Tigress
Skrevet

Med ein gong det bikkar under null finn eg fram stilongsen, før om eg går i skjørt eller kjole. Til skjørt og kjole brukar eg 40 eller 60 denier nylon - eg veit ikkje heilt kva det er - heilt til det er eit par kuldegradar, og så er det på med ull. Eg er sauenæringas største sponsor så mykje ull som eg brukar. Og eg held eit titals eldre damer i gong med å strikke også... Jomen bidreg eg til verdiskaping, ja. Under bukser brukar eg ull når det er grueleg kaldt, men eg tek dei av når eg kjem fram til jobb - eg orkar ikkje å ha det så trongt heile dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...