Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Noen som har vært der? Tenkte meg dit til sommeren, så vil gjerne høre fra folk som har vært der, hvordan det er. Blir en av mine første turer på egenhånd, kun med venninner, så blir spennende! Det skal visst være mye fest og moro der, har jeg hørt. Hvordan er forholdene for festing/discotek? Og mange kjekke italienere, hehe. Hvilke steder er vært å besøke mens man er der? Og hvilke utesteder anbefaler dere?
Sandie Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Nå er det noen år siden jeg var der, men det var livlig uteliv i St.Julians, mest yngre folk (18-25 årsalderen). Det er ikke så veldig stort, men stort nok synes jeg da. Mange italienere og engelskmenn der. Husker desverre ikke navn på noen av utestedene. Men du kan jo sjekke her: http://www.visitmalta.com/enjoy-the-nightlife-expierence Ellers er Malta en koselig øy med mye kultur og historie (mange museumer og fine kirker, for dem som er intressert i det, og noen fine strender. Bussforbindelsene er veldig gode, så det er kjempeenkelt å reise rundt.Hovedstaden Valletta er også verdt å se
*Butterfly* Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 (endret) Var på språkreise der to uker sommeren 2007 da jeg var 17 år. Masse unge folk på utestedene, en del språkreiseelever (særlig om sommeren). Er et livlig uteliv ja, og de fleste utestedene ligger i samme gate. Husker ikke navnet på alle utestedene, men var litt på Empire og Axis. Sistnevnte tror jeg er ment for de som er på språkreise, men er ikke sikker. Ellers er Malta et fint sted å reise til. Var en tur på naboøyene Gozo og Comino (kjempefin øy), et par turer i hovedstaden Valletta og i den tidligere hovedstaden Mdina. Anbefaler stranden Golden Bay på Malta Endret 21. desember 2009 av *Butterfly*
MissStiles Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Noen år siden jeg var i Malta men synes absolutt at det er en koselig liten øy. Mye fint å se, både i Malta og Gozo. Valetta er også et must når det gjelder severdigheter. St.Julians husker jeg også som et fest sted men mange ungdommer fra forskjellige land. Anbefaler også Golden Bay når det gjelder bading.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Var på malta i 2006, var da 25 år selv og syntes faktisk at det ikke var det helt store. Mest fordi alle som var der å festet var 16-åringer på språkskole. Om du er fra 16-20 år så er det sikkert kjempetopp, men hvis ikke så blir det mange som er mye yngre enn deg. Men selve Malta var fint da. Ikke akkurat noe strandsted, men fint og koselig. Lett å komme seg rundt.
Gjest ja Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 hei, jeg må si som mange andre her; var der for maange år siden..var vel 17 år tror jeg. og jeg stortrivdes- såpass at vi drog tilbake året etter meen, dette er altså en festeby og aldersgruppen er ganske lav. typisk språkreisested, så blir overtall av 16åringer. nå var jeg i den aldersgruppen selv, så det gjorde meg ingenting, men noe å tenke på om du er eldre enn 20.. og ja; det er maaange italienere der eneste eventuelle minus jeg kan komme på i farta (er lenge siden jeg var der merker jeg...) er at det er ikke noe særlig strand der. er mer en havn, men som de har tilrettelagt for bading da. personlig er jeg ikke særlig glad i sand, så det passet meg bra, men vet at andre synes det var litt synd. vi drog jo ut på diverse utflukter, så strand og sand fikk vi jo oppleve.. mulig at det var en liten strand der, men tror den var liten og stusselig.. kan jo tipse om å snike dere inn på en av de store flotte hotellene der, som har utsikt over havet. der lå vi hele dagen ved bassenget god tur!
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #7 Skrevet 23. desember 2009 St. Julians har en enorm partyfaktor. Jeg reiste dit for en rolig ferie. Byttet hotel under oppholdet, slik at jeg kom ut av St. Julians. Fikk inntrykk av at det var en del "under age" på barene. Det krydde av språkreisende ungdommer der. Er du ute etter party er det et fint sted, hvis ikke hadde jeg nok valgt et annet sted. Sliema eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå