Gå til innhold

Leie leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mh_*
Skrevet

Jeg flytter til helgen. skal leie loftsleilighet.

Det jeg lurer på er om det er enkelte møbler som MÅ være i leiligheten når jeg flytter inn.. Slik som ovner på veggen, klesskap, komfyr og diverse. Leiligheten jeg skal leie har komfyr, seng og kjøleskap. Thats it. Er det noen regler om at leiligheten SKAL inneholde ovner og klesskap f.eks?

Snakket med faren min ang dette og han sa det var utleiers plikt at det var ovner og klesskap og komfyr i leiligheten..

Ble veldig usikker på dette nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det MÅ ikke være noe som helst i leiligheten du skal leie, en umøblert leilighet har skjeldent møbler og ovner. Hvis derimot avtalen er at du skal leie møblert, så kan det godt være klesskap og ovn er inkludert. Men du burde jo ha snakket med huseieren om dette før du flytter inn? Har du ikke sett leiligheten? Signert kontrakt?

Gjest Gjest_mh_*
Skrevet

Ja, jeg har sett leiligheten og avtalt med dem at jeg flytter inn nå til helgen, men ble plutselig veldig usikker da min far sa at klesskap og ovner skulle det være..

Leiligheten er delvis møblert, med komfyr, kjøleskap,mikro,seng og en pult.

Skrevet

Man må ikke ha skap og ovn i leiligheten, nei, men det er vanlig at er der. Jeg har leid leilighet hvor det ikke var ovn (utenom på badet), og huseier ville ikke at jeg skulle sette opp skruer i panelen. Heldigvis var det skruer der som passet akkurat til ovnen min! Ellers er en løs oljeovn et godt alternativ.

Du kan jo spørre huseier om han er villig til å kjøpe et kleskap til deg, men dersom han sier nei, så må du nok skaffe deg det selv (og selvsagt ta det med deg når du flytter)

Gjest Nanette
Skrevet

Det har vært klesskap i nesten alle leiligheter jeg har leid, men det er ingen selvfølge, verken ovn eller klesskap. Så det må du nok skaffe deg selv om det ikke er der fra før av.

Skrevet

Huseieren trenger ikke å ha NOE i leiligheten, så lenge den har toalett, dusj og en vask og mulighet til å lage alle døgnets måltider. Dette betyr derimot ikke at h*n må stille med komfyr, men at det må være støpsel og plass til en. Kan også være en slik liten en som ikke rommer en grandis i omkrets og kun har 2 plater også, så lenge du har mulighet til å lage mat i den.

Så der tar din far feil.

Hvis det derimot står i kontrakten at det inkluderer noe som ikke er der, da kan du kreve å få huseier til å kjøpe. Så lenge begge har signert.

Vi kjøpte forresten et klesskap da det som allerede stod holdt på å falle fra hverandre. Huseier kjøper det av oss nå når vi flytter ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...