Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Har lest litt her på forumet om Island, og jeg ser at de fleste reiser til island om sommeren. Jeg tenkte å reise der i januar. Er det dumt? Er det noen som har erfaring med Reykjavik og området rundt i januar? Noen tips? Tenkte å leie bil og kjøre litt rundt. Men kun dagsturer ut fra Reykjavik. Hvor langt kommer en på en dag? Og hva bør jeg få med meg?
Mermaid Blues Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Selv har jeg bare vært på Island på sommerstid, men kan prøve å komme med det jeg har av info I januar vil temperaturen ligge gjennomsnittlig på rundt 0 grader, og du har ca 3-4 timer med dagslys. Legg også til at det blåser stivt fra alle kanter, og det kommer mye nedbør på den tiden av året. Høyfjellsrutene er stengt hele vinteren, så muligheten for turer ut fra Reykjavik er endel mer begrenset i vintersesongen. Golden Circle skal det vel være mulig å komme seg til likevel så vidt jeg vet, og det rekker man fint på en dagstur. Blå lagune er virkelig et must, og den er åpen året rundt Så; dersom det er nok å oppleve golden circle og blå lagune, samt Reykjavik, skulle det ikke være noe i veien for å reise i januar. Men dersom du vil besøke feks Landmannalaugar (noe jeg ikke ville gått glipp av!) vil jeg heller anbefale å drøye turen til sommeren når alle veiene er åpne.
Gjest Snorre jr Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Island høres spennende ut, en venninne av meg har nettopp vært der- dette skriver hun i et annet forum: http://www.flaneur.no/flaneurforum/10-byer...ykjavik.html#56
Gjest Gjest_Islandia_* Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Jeg bor på Island, og dersom du er interessert i å se mye natur, så ville jeg ventet litt med å reise hit om jeg var deg. Synes du det er nok å se de basice turistattraksjonene, Þingvellir, Geysir og Gullfoss + den blå lagune, som nevnt ovenfor her, så er januar helt ok. Lyset er fantastisk og jeg synes vinteren her er vakker. Som sagt, det kommer ann på hva du er ute etter å oppleve. Nå i januar er det salg, og muligheter for å gjøre noen kupp.
Dine Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har vært på Island i januar 1 uke Var i Reykjavik området og dro bla til Den Blå Lagune, så geysirer, et badeland med varme kilder, Gullfossur, en kjent vulkan jeg ikke husker navnet på og ja.. Var veldig fint der da og faktisk varmere der enn hjemme i Norge. Så jeg vil absolutt anbefale Island på vinterstid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå