Gå til innhold

Tilbehør til ribbe?


Lizz84

Anbefalte innlegg

I familien min har vi ribbe til jul, tilbehøret vi bruker er medisterkaker, medisterpølser, mandelpoteter, rødkål og saus. Jeg synes det er litt stusselig og smakløst... Noen som har tips til å sprite opp julemiddagen litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I familien min har vi ribbe til jul, tilbehøret vi bruker er medisterkaker, medisterpølser, mandelpoteter, rødkål og saus. Jeg synes det er litt stusselig og smakløst... Noen som har tips til å sprite opp julemiddagen litt?

Syns kaker og pølser blir sånn smør på flesk. Lite blir rørt av det også. Vi bruker surkål,rødkål, noras friske erter. Liker ikke brun saus til,så vi bruker ribbefettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familien min har vi ribbe til jul, tilbehøret vi bruker er medisterkaker, medisterpølser, mandelpoteter, rødkål og saus. Jeg synes det er litt stusselig og smakløst... Noen som har tips til å sprite opp julemiddagen litt?

Mandelpotet, smørdampede grønnsaker (gulrot, brokkoli og rosenkål), stekte honningmarinerte eplebåter, surkål, brun saus og hjemmelaget tyttebærsyltetøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har medisterkaker, sosisser, rød- og surkål, stekte svisker, poteter og ribbefett. I år tenkte jeg å foreslå en slags saus også. Var dessuten på en julemiddag for en uke siden, og da fikk vi servert sennep til ribba. Det var nydelig godt:) Husker ikke hvilken type, men det var lyse og mørke sennepskorn blandet (en type Dijon?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til det du nevner, TS, så bruker vi lefser og god sennep. Sennepen gir mer smak. Det står også pepper på bordet, slik at de som liker litt mer smak enn min mor gjør kan pepre litt ekstra.

Vi bruker ikke brun saus. Jeg fornærmer sikkert flere nå, men jeg trodde faktisk brun saus til ribbe var en vegkro-ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mandelpoteter, rødkål, dampede gulrøtter og svisker, ertestuing, og saus laget av glutenfri jevning, litt ribbefett, litt fløte og en dæsj rognebærgele i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har surkål og rødkål (trur jeg da.. i allefall surkål), poteter, medisterkaker, og julepølser eller julepølse. Er pyntet med svisker.

Ellers er det tyttebærsyltetøy og grov sennep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stekte honningmarinerte eplebåter... Noen som har oppskrift? det hørtes veldig godt ut....

Det er bare å dele eplene i båter, fjerne kjernen, smøre på litt honning og steke i panna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...