Gå til innhold

Hva slags sand/perler til kattunger?

Anbefalte innlegg

Gjest Problematique
Skrevet

Prøver å finne den "perfekte" sanden eller perlene til vi får pus i hus til helgen...

Har hørt kattunger ikke skal gå på klumpsand. Aner ikke noe om kattunger og perler

Uansett, jeg er ute etter en kattesand/perler av god kvalitet, til en ikke alt for dyr pris. Del erfaringer! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kattunger skal ikke gå på klumpesand i tilfelle de spiser av sanda - fordi den da klumper seg i magen på dem og de kan bli alvorlig syke, så jeg vil tro perler går helt greit :) Vi har brukt perler til vår katt, riktignok fra han var ganske voksen (tror jeg, jeg husker ikke hva vi brukte først :klø: ), og jeg synes de fungerer bra, og det blir ikke mye lukt. Men vet at noen katter er kritiske til å gå på perlene fordi de er store og sånn.

Husker ikke hvilket merke vi pleier å kjøpe (jeg er ikke der katten er), men Tropehuset har pleid å ha et tilbud på tre sekker for prisen av to.

Skrevet

Jøss, visste ikke at kattunger ikke skal ha klumpesand. Så det har min katt hatt hele tida. Bruker EverClean. Den er fantastisk, lukter ingenting og er veldig lett å ta ut klumpene. Så har du et forslag til når katten din blir større i allefall:)

Skrevet
Jøss, visste ikke at kattunger ikke skal ha klumpesand. Så det har min katt hatt hele tida. Bruker EverClean. Den er fantastisk, lukter ingenting og er veldig lett å ta ut klumpene. Så har du et forslag til når katten din blir større i allefall:)

Jeg tror egentlig det er sånn for å være på den helt sikre siden. Dyreunger smaker gjerne på mye rart, men kattunger er vel ikke de verste sånn sett (selv om jeg ikke har egen erfaring med å ha liten kattunge).

Skrevet

Vi har også EverClean, svær blå boks.

Gjest Problematique
Skrevet

Endte opp med Litterpearls idag, men syntes det var dyrt (179 for en sekk som kommer til å vare ca en måned med to katter). Så jeg kommer nok til å fortsette å lete etter billigere alternativer.

Gjest Gjest_gjesteline_*
Skrevet

de selger perler på rema 1000 her i vestfold ihvertfall. det er mindre poser men man sparer jo noen kroner på å kjøpe derfra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...