Gå til innhold

Jeg blir så utrolig rød og svett når jeg trener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg er "normal" eller ikke :lete:

Jeg trener 3-4 ganger i uken og når jeg trener kondisjon blir jeg så ENORMT svett og rød. Det renner av meg, særlig på hodet, ansiktet, halsen og overkroppen. Det ser nesten ut som jeg har dusjet, og jeg mener at jeg svetter mer enn andre :fnise: I tillegg blir jeg helt rødsprengt i ansiktet.

Jeg trener i tights og singlet, så jeg blir ikke varmere enn nødvendig. Jeg er tynn og trener bare for helsens skyld. Jeg tar p-piller da, kan det være at det bare er vann som har samlet seg i kroppen? Ellers har jeg også hypothyerose, hvis det har noe å si.

Uansett, jeg lurer på hva det kan være? Flere som har det slik? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å svette mye er ikke unormalt. For å unngå at det blir plagsomt, bruk svettebånd i panne og rundt håndleddene, og bruk heldekkende klær som fanger opp svetten :)

Skrevet

Jeg har det akkurat slik som deg. Trener masse og begynner å bli godt trent, men svetten renner stadig vekk og ansiktet koker over. Egentlig så blir ganske mye av kroppen rødlig, men det kan ha sammenheng med at jeg har lett elveblest.

Sier meg egentlig ganske fornøyd med at jeg svetter mye under trening. Hadde vært verre hvis kroppen ikke regulerte temperaturen når den blir varm.

Hvis folk vil stirre, så får de bare stirre. Jeg trener ihvertfall hardt og står på i motsetning til mange andre sminkedukker på sats.

Skrevet

Jeg er også godt trent (eller var ihvertfall det før jeg ble gravid :ler:), og svetter veldig mye når jeg trener kondisjon. Det er ikke ofte jeg ser jenter som svetter like mye som meg.

Jeg bryr meg ikke, det er bare slik jeg er skrudd sammen.

Skrevet

Sånn er jeg også. Jeg synes det rett og slett er så flaut at jeg ikke tør å ha gym. :sjenert:

Etter to min med jogging er jeg jo ildrød :rodme:

Skrevet

Hehe! Da er jeg ikke så unormal som jeg trodde :fnise: Får bare ta svettingen som et godt tegn. Betyr jo at jeg tar litt i bare ;)

Jeg bruker svettebånd og håndkle ja, men det blir fort gjennomvått for å si det sånn ;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Etter at jeg kjøpte pulsklokke har jeg funnet ut at jeg brukte å trene for hardt. Før ble jeg knallrød og svetten rant.. Nå går det mye bedre :)

Skrevet

Du er ikke den eneste! Ville heller satt spørsmålstegn ved det om du ikke ble rød, svett og andpusten i det hele tatt :P

Skrevet
Sånn er jeg også. Jeg synes det rett og slett er så flaut at jeg ikke tør å ha gym. :sjenert:

Etter to min med jogging er jeg jo ildrød :rodme:

Synes ikke du skal være flau i det hele tatt :) Du går vel på trening for å trene, så da er det vel helt naturlig at man skal kunne se at du har trent.

Personlig blir jeg flau når jeg ikke er svett og rød etter treningsøkt. Da føler jeg nemlig at jeg ikke har trent godt nok. Men det er meg.

Skrevet

Jeg er akkurat sånn som deg. Det er imidlertid ikke svetten som plager meg så mye, heller at jeg blir så rød at det ser ut som om jeg er i ferd med å få et hjerteinfarkt. :fnise:

Jeg har forstått at det ikke er noe jeg kan gjøre med det, så jeg prøver ikke å tenke på det. Når jeg ser meg rundt, er jo også de andre mer eller mindre svette og røde. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...