Gå til innhold

*Trulta trener*

trulta_

Anbefalte innlegg

Det som er farlig med å komme med forslag selv, er at man gjerne går for lavt. Så da er det bedre å vente til du får et tilbud. Deretter kan du si "jeg synes jeg fortjener mer pga sånn og sånn." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

06.10 - Zumba med Siv Kristin

07.10 - Zumba med Jamie

10.10 - Zumba med Veronica

10.10 - Styrke med Veronica

11.10 - Yoga med Torunn

13.10 - Zumba med Siv

14.10 - Høstmaraton 2 timer

:trene:

Det kjennes på kroppen!!

I går var det 6 instuktører på timen,slik gikk den:

Step

Styrke

Corepuls

Corebar

Zumba Toning

Pilates

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

07.10 - Zumba med Jamie

11.10 - Yoga med Torunn

13.10 - Zumba med Siv

Jeg håper dette er datoer og ikke klokkeslett!

God helg Trulta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått skryt i dag :hoppe: på jobb!! Det er uvant det, veldig veldig kjekt.

Noen som vil hjelpe meg med en ting?

Jeg skal få mer i lønn, forslag? Hvor langt skal jeg gå opp?

Leste en plass på nettet at en egentlig ikke skal komme med forslag selv, kanskje dem er villig til å betale mer.

Hvor langt du skal opp beror vel på hvor langt nede du er? Har dere ikke tariff som utgangspunkt? Så kan du forlange mer hvis du tilfører spesialkompetanse eller gjør oppgaver utover hva som er vanlig i din stilling.

Levekostnad og stillingsprosent teller også. Har du lav stillingsprosent, eller ofte stiller på jobb/jobber overtid på kort varsel, bør fleksibiliteten belønnes. Gjør du noe, utover hva som forventes i din stilling, for å tilføre bedriften verdier, eller gjøre driften mer kostnadseffektiv? Det er verdt noe. Men det må synliggjøres.

Ikke hvil på tariffen, mia! :fy_fy:

Det er derfor det har blitt kjønnsskjevheter innen din yrkesgruppe. Damene stoler "pliktoppfyllende" på fagforening og tariff, mens gutta forhandler lønn utover dette. Og så blir det surmuling når resten finner ut hva de får. En mann i et kvinnedominert yrke, vil ofte utnytte at bedriften har få mannlige søkere, men offentlig krav om kjønnsfordeling. Damer er ikke like flinke når de skal inn i mannsdominerte yrker med kjønnskvote. Jenter må bli flinkere til å utnytte andres lønn til å forhandle. For tariffen er bare veiledende minstesats. :)

Steike, trulta_. Er du blitt treningsnarkoman? Har du noen spesiell i kikkerten, eller? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

07.10 - Zumba med Jamie

11.10 - Yoga med Torunn

13.10 - Zumba med Siv

17.10 - Zumba

17.10 - Styrke

Hog - det er datoene, ikke klokkeslettet.

Hvor langt du skal opp beror vel på hvor langt nede du er? Har dere ikke tariff som utgangspunkt? Så kan du forlange mer hvis du tilfører spesialkompetanse eller gjør oppgaver utover hva som er vanlig i din stilling.

Levekostnad og stillingsprosent teller også. Har du lav stillingsprosent, eller ofte stiller på jobb/jobber overtid på kort varsel, bør fleksibiliteten belønnes. Gjør du noe, utover hva som forventes i din stilling, for å tilføre bedriften verdier, eller gjøre driften mer kostnadseffektiv? Det er verdt noe. Men det må synliggjøres.

Jeg har vært langt nede lønnsmessig i mitt firma. Jeg har full stillling, og jeg er ikke organisert. Hadde ting vært bedre om jeg hadde vært organisert??

Jeg har ikke sendt mail til BC i dag, utsatt det til i morgen. Jeg og pappa har kommet frem til ett beløp, håper jeg får det. Det er noen tusen opp i måneden da.

Bør jeg si at jeg har vasket doen mange ganger?? Samt ryddet ekstremt mye på tekjøkkenet?? Men grisen har sluttet, så håper jeg slipper det mer.

Bare å krysse fingrene for meg!!!

Får jeg ikke mer i lønn, så skal jeg slutte. Begynner heller å vasker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Enda godt! Ellers måtte vi vel snart begynne å bli redd for muskelbunten Trulta :lur:

Vil ikke ha muskler. Ikke synlige.

skulle ønske jeg var våken nok til å svare nå.

Jeg håpte du skulle være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Når er det du skal forhandle lønn?

Det er selvsagt lurt å informere kort om at du bidrar i arbeidsmiljøet ditt, men det du hovedsaklig argumenterer for er jobben du er ansatt for å gjøre for firmaet.

Vet du hva andre har i lønn i forhold til utdannelse, erfaring, arbeidsoppgaver osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.10 - Zumba med Jamie

11.10 - Yoga med Torunn

13.10 - Zumba med Siv

17.10 - Zumba

17.10 - Styrke

18.10 - Yoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...