Gå til innhold

*Trulta trener*

trulta_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant forresten en litt fet en. Siden vi var inne på dette med jazz og begravelse.

Her er fra begravelsen til sangeren Juanita Brooks. I begynnelsen av videoen hører vi henne synge en linje fra en gammel plate: "When I die, You better second line!"

Second line er betegnelsen på folk som slutter seg til begravelsesfølget. Main line er de etterlatte og bandet, så slutter folk seg til og danser med. Dette kalles to second line. Og begynner oftest med en rolig marsj fra kirka, deretter en mer oppbyggende på kirkegården, og så øker tempoet og humøret i musikken etterhvert, for å gi avdøde en heidundrende "sendoff". Der de feirer at nå bærer det rett til himmels, juhuuu!

Når du ser folk danse med tørkle i jazzparader, illustrerer det faktisk lømmetørklene fra begravelseprosesjonen, som ble brukt til å tørke snørr, tårer og svette - ja, og til å vifte med...

Mange stilte i hennes second line i 2009.

Liker skikken, jeg. Fortsetter du å røyke, kan jeg få lov til å komme i din second line?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har nok jeg tatt sol for siste gang før syden, holdt ut i 18 minutter i dag.

Men senga bråka så mye, følte meg ikke helt trygg. Var litt skeptisk, for det buldra tidligere i dag, mulig det lynte, men det så jeg ikke. Lyset blinket en gang også.

Kanskje jeg skal pakke litt?

Hva bruker dere å reise i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter til at alle har laster! :jepp:

Jeg reiser i capribukse og t-skjorte som regel. Putter kanskje en singlet i veska som jeg evt kan skifte over til når vi går av flyet hvis det er veldig varmt.

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp:

Jeg har 3 fra før, så den her skal på toppen.

Pluss at jeg har en i annen farge som står inni skapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp:

Jeg har 3 fra før, så den her skal på toppen.

Pluss at jeg har en i annen farge som står inni skapen.

Skapen? Sier dere det på din dialekt? Vi sier skapet. Et skap, ikke en skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...