Gå til innhold

*Trulta trener*

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sydenturen er bestilt :nigo:

Avreise 23.juli, ei god stund igjen da. Jeg har brukt mitt kredittkort for første gang.

Lenge siden jeg har vært innom boka di.

Det står bra til :fnise:

Du handler som vanlig ett eller annet :skratte:

Kjekt å se deg her :hug:

Syns du jeg shopper så mye?

Syns jeg har kjøpte meget lite det siste året, men det har jo blitt litt de siste to ukene.

Men hvis du ikke sparer, så får du jo aldri kommet deg til New York da.. Du får legge av 100 kr måneden da vet du, så har du råd om 10 år. :ler:

En hundrelapp i måneden skal jeg vel klare. Jeg har fortsatt ikke brukt opp pengene jeg fikk med bestemor til jul.

:vinke: Her var det veldig lenge siden jeg har vært. Sånn går det når du ikke lå på "mine innlegg" lenger :sjenert: .

Ha en fin fredag :klemmer:

Kjekt å se deg, Pusla :hug:

Alt bra med deg?

Du som var så flink å betale ned studielånet, og greier?

Du vet hva som skjer om du ikke greier å spare og få orden på økonomien? Da må du ut å lete etter en rik gubbe. :gjeiper:

Jepp, jeg var veldig flink med studielånet. Tror lånekassen liker meg :)

Jeg har jo pappa, han går under den kategorien :ler:

:vinke:

Hvordan går det med deg, Trulta?

Jeg puster jo.

Er du ute og leter etter rike gubber? :ler:

:ler:

Jeg var faktisk på kino i går, og der var det utrolig mange gamle mennesker.

Men må anbefale filmen "Kongens tale" Den var innmari bra!!

Jeg er ikke rik, men gubbe i det minste :opplyser:

:takke:

Skrevet

:vinke:

Jeg vil se cowboyfilmen på kino. :opplyser:

Skrevet

Kjekt å se deg, Pusla :hug:

Alt bra med deg?

:jepp: Har det veldig fint, koser meg hjemme med baby :)

Skrevet

:jepp: Har det veldig fint, koser meg hjemme med baby :)

Jeg må oppdatere meg litt i dagboken din :)

Jeg har hatt en dårlig treningsmåned i februar, har bare trent 10 ganger. Kan skylde på den ekle nakken min. Håper den snart blir bra.

En trist nyhet, min skjønne pus har vært borte siden fredagskveld (hun er egentlig ikke min da). Pappa slapp henne ut sent på fredagskvelden, og siden har hun ikke kommet inn. Det var veldig tomt uten henne hjemme i går, syns det var rart at hun ikke kom opp trappen, og lå i stolen sin på stuen.

Leste lokalavisen i dag, og fikk hjerte i halsen, der stod det at en grå stipete katt hadde blitt påkjørt i gaten over, men hun er ganske svart. Så krysser fingrene for at det ikke var henne.

Mamma kom hjem i dag, så håper hun kommer når hun hører at mamma roper på henne.

:hjerte: Lille Lita mi :hjerte:

Det er jo under 2 år siden vi måtte avlive MIN katt, og jeg savner han fortsatt, jeg får alltid tårer i øynene når jeg tenker på han. Har han som bakgrunnsbilde på telefonen min.

Håper lille prinsessa til pappa kommer hjem snart!

Skrevet
:hug: Jeg håper pusen kommer seg trygt hjem. :hug:
Skrevet

Hei Trulta :)

Først: syns ikke du handler mye ;) måtte bare bemerke det :)

Er kanskje litt missunnelig? For jeg er ikke noe flink til å handle til meg selv? Hvorfor klarer jeg ikke det?

Håper lille prinsessa til far i huset kommer hjem snart......

Skrevet

:troest:

Håper pus kommer hjem igjen i god behold! :klem:

Skrevet

Har pusenkatten kommet hjem?

Hva betyr ordet "pus" forresten? For man sier jo både pusekatt og harepus. :klo:

Skrevet
Hva betyr ordet "pus" forresten? For man sier jo både pusekatt og harepus. :klo:

Det kommer fra den psss-lyden vi bruker når vi lokker på katter. Den illustrerer lyden av rasling i gress eller løv, som påkaller kattens rovdyrinstinkt. U-en kom nok til fordi det er vanskelig å rope ut bare konsonanter. Siden har navnet blitt sittende.

En digresjon er at i gammel tid var det forbundet med "bad karma" å påkalle dyr med sitt egentlige navn. Derfor ble ofte slike lydord og andre omskrivninger av dyras rolle og egenskaper brukt. Ulv er et sånt.

Harepus er bare en måte å koble haren opp mot kattens ynde. Like forbannet er haren kun en blek wannabe, sammenliknet med ekte vare.

Katter er spesielt populære i engelsktalende land. I følge google er pussy et all time high søkeord.

:opplyser:

• Liker 1
Skrevet

:ler:

Du er informativ du :)

Skrevet

Pus, pus, pus. :lete:

Skrevet

pss psss psss psss psssss har du kommet hjem :)

Gjest hogwash
Skrevet

*sette seg ned og ta notater mens Professor Kamikatze foreleser*

Skrevet

:hallo:

Du må tenke på at februar bare har 28 dager, ergo 10 timer er ikke så ille ;)

Håper pus er kommet tilbake :sukk:

Skrevet

Nå har jeg forrsten lest alle tre bøkene av Håkan Nesser, har du noe flere bøker å anbefale meg? :)

Skrevet

Hva heter bøkene?

Skrevet

Hva heter bøkene?

Bøkene til Håkan Nesser?

Første: "Menneske uten hund"

Andre: "En helt annen historie"

Tredje: "Beretningen om hr. Roos"

Trulta? går det bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...