Gå til innhold

Vorter på fingrene

Anbefalte innlegg

Gjest Supermimz
Skrevet

Hei folkens,

For 4 måneder siden oppdaget jeg en liten vorte like ved neilen på min tommel. Jeg tenkte ikke så mye over det frem til det dukket opp en ny på lillefingeren, derretter på to nye fingre.

Jeg har prøvd å fryse de selv, file de, men ingen av delene funket.

Jeg blødde litt fra den ene vorten da jeg filte litt mye, og det har smittet og laget en ny mindre vorte på samme fingeren.

Nå er jeg drittlei. Jeg har aldri hatt vorter før, og det er skjemmende og plagsomt, spesielt fordi jeg bekymrer meg om smitte.

I natt sov jeg med hvitløksbiter på to av vortene, og jeg ser faktisk en fremgang. De har blitt litt mørkere, og roten kommer frem klarere.

Nå sitter jeg her med teip på fire fingrer, og håper på at dette tar drepen på desse vortene..

Jeg tenker på å teste bananskall etterhvert..og skal uansett snart til legen for å se om han kan fryse bort dritten.

Noen som har noen råd of erfaringer til meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest wortefri :))
Skrevet

Jeg hadde en vorte på lillefingeren for 2 år siden. Den dukket liksom bare plutselig opp. Jeg prøvde "alt" for å fjerne den; frysing, etsing, neglelakk, banan osv men styggheten ville bare ikke forsvinne. Jeg ble så lei at jeg gav opp, så jeg gikk rundt med et plaster på lillefingeren et helt år før den plutselig kom bort- helt av seg selv! Det gikk faktisk nøyaktig ett år fra jeg fikk den til jeg ble kvitt den. Men å gå med plaster på lillefingeren et helt år da... :fnise: (tok selfølgelig å byttet plaster nå og da ;))

Så hvis ingenting hjelper mot vortene dine, må du helt sikkert vente såpass lenge du også.

Gjest Supermimz
Skrevet

Hjelpes..Det lover ikke godt, spesielt fordi vortene stadig øker i antall.

Jeg får fortsette å plastre...prøvde du hvitløk da ?

Skrevet

Du kan kjøpe vortemiddel på apoteket til å etse bort vortene med. Det tar litt tid, men virker.

Ikke fil eller få den til å blø. Det er et veldig smitsomt virus.

Ellers kan legene frysen den vekk. Det virker veldig godt.

Frysemiddelet fra apoteket synes ikke jeg virker.

Skrevet

Kjerringråd som funket for meg både på en vorte jeg hadde på hånda og fotvorter:

Fukt et plaster og dryss salt på, legg over vorta. La sitte på i to dager før du fjerner det. Vorta forsvinner gradvis i løpet av noen uker. :jepp:

Skrevet
Kjerringråd som funket for meg både på en vorte jeg hadde på hånda og fotvorter:

Fukt et plaster og dryss salt på, legg over vorta. La sitte på i to dager før du fjerner det. Vorta forsvinner gradvis i løpet av noen uker. :jepp:

Gni en fleskesvor på vorten og grav det ned. Vips noen mnd etterpå er vorten borte. Sett det med egne øyne.

Gjest Supermimz
Skrevet

Takk for tipset..har prøvd å drysse salt på, men det hjalp fint lite med et tørt plaster ;D Lurt å fukte først kansje.

Gjest WildRider
Skrevet

På apoteket selger de noe som heter wartner, mener det var navnet, det har tatt knekken på den vrangeste vorta jeg har hatt. Kom aldri tilbake heller, men krevde 3-4 behandlinger i løpet av et halvt år til gjengjeld. Spurte legen først før jeg gikk hen og frøs av meg fingeren, han hadde ikke noe i mot fremmgangsmåten.

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg har prøvd å fryse vorta bort med wartner, men det hjalp ikke. Wartner kosta meg over 300 kr, og jeg vet ikke om jeg vil fortsette å bruke 300 kr på et produkt som jeg må fortsette å kjøpe repetetivt.. om saltplasteret og hvitløk ikke fungerer, så får jeg vurdere det.

Så langt har jeg hatt et flak hvitløk på i ca 15 timer, deretter salt plaster på i 9 timer..nå er vorta sort, så jeg tror det funker så langt.

Jeg har forresten ennå ikke lært å venne meg til duften av hvitløk i senga., :X

Gjest WildRider
Skrevet
Jeg har prøvd å fryse vorta bort med wartner, men det hjalp ikke. Wartner kosta meg over 300 kr, og jeg vet ikke om jeg vil fortsette å bruke 300 kr på et produkt som jeg må fortsette å kjøpe repetetivt.. om saltplasteret og hvitløk ikke fungerer, så får jeg vurdere det.

Så langt har jeg hatt et flak hvitløk på i ca 15 timer, deretter salt plaster på i 9 timer..nå er vorta sort, så jeg tror det funker så langt.

Jeg har forresten ennå ikke lært å venne meg til duften av hvitløk i senga., :X

Det forstår jeg, men i wartner pakken er det flere behandlinger, for meg holdt det med en pakke bare jeg gjorde det så jevnlig over et halvt år.

Artig tips med hvitløk og saltplaster, skal jeg notere meg om jeg noen gang får bruk for det. Høres jo ut som det fungerer når den ble svart.

Skrevet

Hvis wartner er det frysemiddelet står det at den max må brukes to ganger på samme sted, og at dette var viktig.

Jeg vet om flere som har forsøkt den, og ikke fått effekt av den.

Jeg anbefaler det midddelet du stryker på hver dag til vorten er borte.

Det er veldig effektivt.

(Du får det også på apoteket.)

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal teste wartner frysegreia etterhvert, men først vortemiddelet tenker jeg..Er det dyrt ?

Skrevet
Takk for svar. Jeg skal teste wartner frysegreia etterhvert, men først vortemiddelet tenker jeg..Er det dyrt ?

Nei, vortemidlet er billig.

Wartner ville jeg droppet. Det er det samme prinsippet som legen bruker, men virker stort sett ikke.

Og det koster mer enn å fjerne den hos legen.

Gjest WildRider
Skrevet
Hvis wartner er det frysemiddelet står det at den max må brukes to ganger på samme sted, og at dette var viktig.

Jeg vet om flere som har forsøkt den, og ikke fått effekt av den.

Jeg anbefaler det midddelet du stryker på hver dag til vorten er borte.

Det er veldig effektivt.

(Du får det også på apoteket.)

Ja, det står på pakken, men jeg frøs vekk mine flere ganger på samme sted, ikke før jeg hadde prata med legen, da. Fungerte for meg det, alt forsvant og har ikke arr eller noe. Men styr og vesen var det jo, så jeg vil heller huske på påsmørningsmiddelet om jeg noen gang skulle få bruk for det igjen.

Skrevet

Jeg plagdes også med dette, både under foten og en på tommelen. Var noe herk å bli kvitt!

Prøvde sitronolje (kjøpes på apotek, ikke så dyrt) og det hjalp til en viss grad, så det kan være verdt å prøve. Etter et år prøvde jeg verucid (også fra apotek, heller ikke så dyrt) i stedet og det hjalp også litt men ble likevel ikke kvitt møkka på første forsøk.

Hva jeg gjorde til sist vet/husker jeg ikke (gikk litt i perioder siden jeg ga opp etter noen uker, er vel 2 år siden jeg faktisk ble kvitt det), men det var hvertfall enten sitronolje eller verucid som tok knekken på det pluss iherdig plukking. Med sitronolje smurte jeg det bare på og tok så plaster over, gjorde dette daglig.

Har fått en biiitteliten vorte under foten nå igjen da... :kjefte: Den er foreløpig så liten at jeg ikke orker å stresse med den, ser egentlig bare "roten" (at det er en svart prikk), ingen ordentlig klump. Hater virkelig det vorteopplegget, er et herk å kvitte seg med!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg plagdes også med dette, både under foten og en på tommelen. Var noe herk å bli kvitt!

Prøvde sitronolje (kjøpes på apotek, ikke så dyrt) og det hjalp til en viss grad, så det kan være verdt å prøve. Etter et år prøvde jeg verucid (også fra apotek, heller ikke så dyrt) i stedet og det hjalp også litt men ble likevel ikke kvitt møkka på første forsøk.

Hva jeg gjorde til sist vet/husker jeg ikke (gikk litt i perioder siden jeg ga opp etter noen uker, er vel 2 år siden jeg faktisk ble kvitt det), men det var hvertfall enten sitronolje eller verucid som tok knekken på det pluss iherdig plukking. Med sitronolje smurte jeg det bare på og tok så plaster over, gjorde dette daglig.

Har fått en biiitteliten vorte under foten nå igjen da... :kjefte: Den er foreløpig så liten at jeg ikke orker å stresse med den, ser egentlig bare "roten" (at det er en svart prikk), ingen ordentlig klump. Hater virkelig det vorteopplegget, er et herk å kvitte seg med!

hadde jeg vert deg hadde jeg begynt med en gang, tror d er lettere å få den bort når den er ny. + at da kan du ungå å få mange, med eventuel smitte.

Gjest Alabama
Skrevet

Lykke til! Oppdater oss når vortene forsvinner. :)

Skrevet
hadde jeg vert deg hadde jeg begynt med en gang, tror d er lettere å få den bort når den er ny. + at da kan du ungå å få mange, med eventuel smitte.

Men det tok meg jo to år sist... Orker ikke styre så lenge igjen! Den forrige hadde jeg sikkert i 6-8 år uten at det ble flere, så jeg skal vel overleve...:P

Skrevet

Jeg har hatt et par vorter på fingrene. Klemte og klemte som det var ei flis noen dager så pillet jeg av huden og dro ut rota. Borte vekk!

• 2 uker senere...
Skrevet

Halloen i luken TS her..

På tide med en liten oppdatering.

Nå har jeg brukt Verucid i ca tre uker, og filt ned.

De vortene jeg tok knekken på med hvitløk ser ut til å være borte, spesielt den som ble helt sort.

De andre som hvitløken ikke bet på, ser jeg nå som sorte prikker og de kjennest litt hardere ut enn typisk frisk hud.

Verucid er ikke like smertefullt som jeg trodde det kom til å være, og det lager ikke sår, men svir bort hudlag, slik at huden blir hvit og dør..For dere som lurer.

Hilsen Vorta_dritalei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...