Kipa Skrevet 23. august 2003 #1 Skrevet 23. august 2003 mener jeg har hørt at man ikke skal bruke nesespray...men nå begynner jeg å bli litt desperat. Hva skjer om jeg gjør det?? Kipa- dett i desen...
Iset Skrevet 23. august 2003 #2 Skrevet 23. august 2003 bruk MARK 2 eller PePex, som selges i helsekost og enkelte dagligvarer( fant på OBS nettopp). de er helt ufarlige, og MYE bedre enn noen saltvann sprayer jeg har prøvd. har alltid en i veska jeg:) klem fra Iset 27+1
Gjest også tett i nesen Skrevet 24. august 2003 #3 Skrevet 24. august 2003 :o eh..... Hva inneholder disse to som du anbefaler, Iset? Vet du om gravide som har anvendt dem siden du sier at de er helt ufarlige? Enig i at saltvan ikke funker, men da må jo disse inneholde noe som ligner på de "vanlige" nesesprayene. Kipa, er du tett i nesen fordi du er forkjølet eller rett og slett fordi du er gravid? Det er jo et svangerskapssymptom, mener jeg. -Og siden man aldri skal bruke nesespray (av typen rhinox, zymelin osv.) i mer enn 10 dager i strekk, så er det ingen løsning å begynne å spraye en gang! Jeg har selv vært ganske så potte tett siden 2. mnd i svangerskapet, og jeg har dessverre lenge igjen... Man blir jo litt småsprø! Det fins i alle fall flere gravide som har brukt Rhinox i moderate mengder med legens velsignelse. Kjøp feks en barnespray. Hør med din egen lege, du! Lykke til med dettheten i desen!
Kipa Skrevet 24. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2003 er forkjøla.. til gjest som lurte på det. Skal til jordmor i morgen, så da får jeg i tillegg høre med henne.
Iset Skrevet 24. august 2003 #5 Skrevet 24. august 2003 de inneholder noe menthol greier, som man bare skal sniffe inn. føler det "åpner" hele hodet. kjempedeilig. har sjekket med produsentene at det er ufarlig for gravide:) klem fra Iset 27+2
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2003 #6 Skrevet 24. august 2003 Jeg er plaget med tett nese om kvelden og natten. Bruker faktisk Rhinox nesespray for barn. Et spray i det tette neseboret. Jeg spurte legen jeg jobbet for, og han mente at det ikke gjorde noe skade å holde seg innenfor normal dosering. Og når jeg burker for barn istede for voksne er jo også dosen mindre. Kanskje det ikke hjelper for alle, men så svak dose hjelper i allefall på meg. Sitat fra felleskatalogen: Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutsiske doser. Voksne og barn over 10 år: Nesespray: 1 spray (70 µg) i hvert nesebor 2-3 ganger i døgnet. 0,25 mg/ml: Barn 2-10 år: Nesespray: 1 spray (35 µg) i hvert nesebor 2-3 ganger i døgnet. 0,1 mg/ml: Barn ½-2 år: Nesespray: 2 sprayer (10 µg) i hvert nesebor 2-3 ganger i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå