aluminium Skrevet 1. desember 2009 #21 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg betaler ca 250 i måneden på min kjellerleilighet som er ca 35 kvm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 1. desember 2009 #22 Del Skrevet 1. desember 2009 Trur eg betalte ca. 800kr per mnd. for straum til ein hybel på 33 kvm. Linjeleia trur eg kosta meir enn forbruket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. desember 2009 #23 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er ikke vannet du betaler for, men oppvarmingen av det, siden varmtvannstanken står hos deg. Den bruker strøm. Så skru av berederen og alt annet du bruker i leil. Blir jo spennende å følge med på hva huseier sier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Megan- Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 1. desember 2009 Skjønner ikke stort av det sikringsskapet- det skal jo være nummerert og vært skrevet hva de forskjellige er for på skapdøra, men det er det så klart ikke :gjeiper: Det er 4 spaker (sikkert for hvert av de 4 rommene) også 3 svarte mindre som jeg ikke vet hva er.. Skal faktisk få pappa til å se på det, det er greit å få klarhet i det, til neste leier også! Selvom det skulle vært usle 200 forskjell så syns jeg det er feil av huseier å ikke informere hva jeg betaler for. Det er veldig forskjell på strømregningene på disse små hyblene ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agurkolat Skrevet 1. desember 2009 #25 Del Skrevet 1. desember 2009 Strøm er jo ikkje da dyraste, nettleiga er jo da som koster. Me har vel rundt 900 kr. i nettleiga her, og da er meir enn me betaler i straum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 1. desember 2009 #26 Del Skrevet 1. desember 2009 Skru av alle som ikke hører til på din hybel da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 2. desember 2009 #27 Del Skrevet 2. desember 2009 Nå kan vel varmtvannstanken være tilknyttet en kurs i fra det andre sikringskapet? Ikke nødvendigvis fra sikringskapet til leietager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 2. desember 2009 #28 Del Skrevet 2. desember 2009 Selvsagt kan den det, men det er mest naturlig å anta at den er koblet inn på hennes kurs. Den står kanskje på badet eller noe sånt, og da vil huseier mest trolig heller koble varmtvannet på henne enn å betale for hennes strøm på badet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sissel00 Skrevet 3. desember 2009 #29 Del Skrevet 3. desember 2009 Selvsagt kan den det, men det er mest naturlig å anta at den er koblet inn på hennes kurs. Den står kanskje på badet eller noe sånt, og da vil huseier mest trolig heller koble varmtvannet på henne enn å betale for hennes strøm på badet... Ikke nødtvendigvis. Jeg leide en plass hvor jeg hadde tilgang til varmtvannstanken, men ikke hadde den i mitt sikringsskap, hvor huseier betalte varmtvannet og jeg hadde egen strømregning fra leverandør på det andre. Jeg har også leid en plass hvor jeg leste av strømmen og sendte det på sms hver 2.måned til huseier, og han skrev til meg hva jeg skulle betale, for han fikk regningen på hele boenheten, noe som visstnok skulle bli billigere for begge parter.' Han stolte jeg på, for han satte opp hver gang lista over hvor mye jeg brukte i strøm pr måned( noe jeg kunne sjekke på strømmålern selv om stemte, da jeg skrev opp målingen selv hver måned), og hvordan pris som gjaldt pr kw jeg brukte da og da, hva som var nettleie og hva som var kraft. Kunna godt å ringt å sjekka om prisan hva gjeldende, men hvorfor skulle han lure meg når jeg kunne sjekke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 4. desember 2009 #30 Del Skrevet 4. desember 2009 Ok, det er godt mulig. Jeg vet bare at det er mer vanlig å ha alt på samme kurs. Står varmtvannstanken på badet ditt, så er den altså på dine kurser. Dette er jo for at det skal være enklere for elektrikere å orientere seg. Vi har et par hus som vi leier ut selv, og er det bare en varmtvannstank i huset så bruker denne å være tilknyttet største boenheten. Selvsagt er det noen som har laget leilighet i kjelleren som ikke tenkte på dette da de bygde huset, og da står ofte varmtvannstanken i kjelleren på et bad nr. 2 eller lignende, og da er varmtvannstanken som regel koblet inn på bad nr. 2 som nå er badet til leiligheten. Selvsagt kunne de endret dette, men det prioriterer de færreste å bruke penger på, det virker som de satser på at leietakerne ikke har peiling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå