-Megan- Skrevet 30. november 2009 #1 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg leier leilighet u strøm, har egen strømmåler men får ikke egen regning! Leiertaker kommer inn til meg, med kalkulator og tallene han skriver opp i en blokk så forteller han hvor mye forbuket mitt har vært. Hvorfor må jeg betale han om jeg har egen strømmåler? Syns forbuket er litt vell mye til å leie en såpass liten leilighet.. skal høre med han, men ville høre med dere først, siden jeg er helt blank på sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 30. november 2009 #2 Del Skrevet 30. november 2009 Siden du har egen strømmåler, skal du gi beskjed til et strømfirma (finn gjerne et billig på nettet). Du oppgir nummeret på måleren og målerstanden som er akkurat da. (Kanskje du skal gjøre det rett etter at huseier har vært der). Da skal du få din egen regning, så er problemet løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Megan- Skrevet 30. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 30. november 2009 Men hva kan være grunnen til at han ikke har gjort dette før? det må jo være MYE enklere for han også, idteden for å regne ut strømforbruket mitt fra regningen hans?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 30. november 2009 #4 Del Skrevet 30. november 2009 Ca hvor mye pleier du å betale ham i strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #5 Del Skrevet 30. november 2009 Men hva kan være grunnen til at han ikke har gjort dette før? det må jo være MYE enklere for han også, idteden for å regne ut strømforbruket mitt fra regningen hans?! Grunnen kan være den samme grunnen vi har med vår leietaker. Vi har egen strømmåler på hybelen, men den har ikke eget nett. For å ha eget nett må det graves kabler, noe som koster en del. I tilegg må da også hybel leier tegne eget abonnement, noe som blir dyrere for leietaker. Vi har brukt måleren på hybelen for å avlese ca forbruk. Når vi fikk ny leietaker, ringte vi vårt nett og spurte hvor mye de anslo at vår hybel (oppga kvm + all form for elektrisitet som er i hybelen), de beregnet ett ca normalt forbruk på hybel og det stemte sånn passelig hva vi kunne lese av måleren for hybelen. Vi kunne da valgt å beregne eksakt bruk hver mnd og regne ut, slik din utleier gjør. Vi valgte lettere måte og puttet 500 kr ekstra på husleien for strøm og sa at dette ble da husleie innkludert strøm. Vi har fulgt med på måleren og ser det passelig stemmer, leieboer bruker litt mer i vintermnd og litt mindre i sommermnd. Hybelen er i vårt hus og er 30 kvm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toth Skrevet 30. november 2009 #6 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg leier leilighet u strøm, har egen strømmåler men får ikke egen regning! Leiertaker kommer inn til meg, med kalkulator og tallene han skriver opp i en blokk så forteller han hvor mye forbuket mitt har vært. Hvorfor må jeg betale han om jeg har egen strømmåler? Syns forbuket er litt vell mye til å leie en såpass liten leilighet.. skal høre med han, men ville høre med dere først, siden jeg er helt blank på sånt Mener det skal være utrolig klare regler på dette, med strøm ligger inne i husleie skal du ha egen regning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 30. november 2009 #7 Del Skrevet 30. november 2009 Skulle vi hatt egen regning på strømmen vår da vi hadde egen strømmåler hos oss? Vi betalte en fast sum (leie + strøm) hver måned, og hver tredje måned sendte de en melding og lurte på om vi kunne skrive opp målerstanden og legge i postkassen deres. Er ikke dette like greit for oss som leietakere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 30. november 2009 #8 Del Skrevet 30. november 2009 Skulle vi hatt egen regning på strømmen vår da vi hadde egen strømmåler hos oss? Vi betalte en fast sum (leie + strøm) hver måned, og hver tredje måned sendte de en melding og lurte på om vi kunne skrive opp målerstanden og legge i postkassen deres. Er ikke dette like greit for oss som leietakere? Ops, litt rask på avtrekkeren. Så ikke at det var leilighet uten strøm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Megan- Skrevet 30. november 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 30. november 2009 De virker veldig ærlige, men jeg er bare skeptisk til folk flest.. Jeg betaler 1200 i strøm for 2 mnd for 35 kvadrat.. Jeg har KUN sparepærer og bruker kun en ovn.. laptopen med strøm står på 24/7 vasker ikke så mye tøy heller:/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 30. november 2009 #10 Del Skrevet 30. november 2009 De har vel en minusmåler som viser hvor mye som er brukt i hybelen. Dette er helt vanlig, og sparer deg en del penger. Det eneste som kan være verdt å sjekke er hvilke kurser som går inn på minusmåleren. Kjenner til flere som har vaskekjeller og/eller varmtvann på hybelleiligheten, og på denne måten betaler hybelen vask og varmtvann for resten av huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #11 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg leier en hybel på ca 30 kvm og betaler vel ca rundt 1000 for 3 måneder. Fikk en gang en regning på 1500 på 3 måneder, da ble jeg litt skeptis på om han lurte meg fordi jeg syns det var så mye.. Så jeg syns du betaler veldig mye.. Skjønner skepsisen din.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 30. november 2009 #12 Del Skrevet 30. november 2009 vis måleren er inne hos deg så kan vel du også følge med på forbruket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_zellica_* Skrevet 30. november 2009 #13 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg leier leilighet u strøm, har egen strømmåler men får ikke egen regning! Leiertaker kommer inn til meg, med kalkulator og tallene han skriver opp i en blokk så forteller han hvor mye forbuket mitt har vært. Hvorfor må jeg betale han om jeg har egen strømmåler? Syns forbuket er litt vell mye til å leie en såpass liten leilighet.. skal høre med han, men ville høre med dere først, siden jeg er helt blank på sånt Du må følge med på tallene, og det skal ikke være særlig stort problem å regne ut selv om dette er riktig. Eller du kan få kraftselskapet til å kontrollregne for deg. Jeg synes også at du bør ta en sjekk av sikringsskapet, slik at det ikke er noen kurser du betaler for, som ikke er dine. Slå av all strøm, og ta med en lommelykt/mobil inn i sikringsskapet. Da skal ikke måleren flytte seg. Gjør den det har utleieren din et forklaringsproblem. Synes også du betaler forholdsvis mye for en slik liten leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Megan- Skrevet 30. november 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg har bryterene i ett skap i min leilighet, men selve tallene er i sikringsskapet i gangen hans.. Så om strømmen går, får jeg den på her (det er forresten mange brytere på den lille leiligheten min(!) Jeg har jo ikke peiling på det her i det hele tatt, men er skeptisk på det ei over her nevnte, at jeg betaler på mer enn jeg skal.. (har forresten varmtvanntanken dems i min leilighet,men tror ikke jeg betaler for vann, kun strøm) Han er veldig nysgjerrig,så han kommer nok til å spørre veldig når jeg lurer på om jeg kan få egen regning til strømmen. Vedder for at han bortforklarer det med ett eller annet..og sier at det ikke er noe problem at han skriver opp tallene når jeg får se regnestykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 30. november 2009 #15 Del Skrevet 30. november 2009 Kva type oppvarming er det? Varmekablar drar mykje straum, iallfall. Eg syns det høyrest mykje ut når det ikkje er blitt vinter ein gong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 1. desember 2009 #16 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har jo ikke peiling på det her i det hele tatt, men er skeptisk på det ei over her nevnte, at jeg betaler på mer enn jeg skal.. (har forresten varmtvanntanken dems i min leilighet,men tror ikke jeg betaler for vann, kun strøm) Han er veldig nysgjerrig,så han kommer nok til å spørre veldig når jeg lurer på om jeg kan få egen regning til strømmen. Vedder for at han bortforklarer det med ett eller annet..og sier at det ikke er noe problem at han skriver opp tallene når jeg får se regnestykket. Det betyr at du med stor sannsynlighet betaler for at de skal ha varmtvann. Dette ville jeg tatt opp med dem og muligens fått redusert husleien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 1. desember 2009 #17 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er ikke vannet du betaler for, men oppvarmingen av det, siden varmtvannstanken står hos deg. Den bruker strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Megan- Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er ikke vannet du betaler for, men oppvarmingen av det, siden varmtvannstanken står hos deg. Den bruker strøm. Tusen takk for alle som har svart! Jeg skal ta det opp med han.. Han tror sikkert at jeg ikke har anelse på dette, som er helt riktig! Greit å følge litt med på hva man betaler for:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #19 Del Skrevet 1. desember 2009 Det pleier å stå på sikringene hva de hører til og gjelder for. Du kan jo bare dra ned den sikringen som det står varmtvann på, og da vil det ikke ta lang tid før huseier står på døren. Så får du ta oppvasken med ham da. Du vil jo selv miste varmtvannet et døgns tid, men det er det vel verdt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 1. desember 2009 #20 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg leier en hybel på ca 30 kvm og betaler vel ca rundt 1000 for 3 måneder. Fikk en gang en regning på 1500 på 3 måneder, da ble jeg litt skeptis på om han lurte meg fordi jeg syns det var så mye.. Så jeg syns du betaler veldig mye.. Skjønner skepsisen din.. Både SiO og SiB regner rundt 400 kr for strøm på sine 12-kvadrats hybler, og de skryter av å ha en god avtale med strømleverandører siden de har så mange boenheter. Så 500 for en måned på 30 kvadrat ville jeg ikke vært skeptisk til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå