Gå til innhold

Min drøm kommer i oppfyllelse :)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Helt siden jeg var liten har jeg ønsket meg en hund. Mange ganger gikk maste mange mange ganger om dagen. Det inspirasjonen fikk jeg fra sangen "jeg ønsker meg en liten hund" tror sangen het det? Iallfall for ikke så lenge siden så spurte jeg bare for å spørre, viste jeg ikke kom til å få et ja uansett. Jeg fikk nesten sjokk da pappa faktisk sa ja :ler: Etter alle disse åra da han har sagt nei. mamma jeg og søstra mi har alltid hatt lyst på da, men pappa var hindringen på en måte :P

Iallfall så har vi ikke bestemt rase. Vi har bestemt å ikke ha en for stor eller for liten hund. Vi har katt fra før, har hørt det går bra. Men det har litt med rasen å gjøre?

Vet noen om noen middels hunder som kan gå med katt, familiehund, passemorsjon, ikke for langt eller for kort hår og ikke får agresiv. Takk for svar :)

Endret av Caylee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Labrador eller golden?

Om hunden går med katt eller ikke kommer ann på individet. Ingen raser "egner seg med katt" for å si det slik..

Skrevet

Puddel er sterkt undervurderte hunder, tror nok mange velger bort denne rasen uten å vurdere den pga "gammel dame" stempelet. Men jeg ville absolutt vurdert rasen hvis jeg skulle fått meg hund.

:)

Skrevet

Puddelen er en fin hund ja, men utseende faller nok ikke i smak hos alle akkurat.

Ellers er spanielene verd å se nærmere på, men de har jevnt over ganske langt hår. Finsk lapphund er heller ikke dum, også den har litt pels da.

Skrevet

Jeg vil anbefale dere å sjekke ut dansk-svensk gårdshund. Kjempeflotte familiehunder som er sosiale og lettlærte.

Skrevet

Takk for svar :)

Vi hadde tenkt litt på finsklapphund faktisk :P

Mange gode forslag her :)

Men bare forsett, trenger flere ;)

Skrevet
Jeg vil anbefale dere å sjekke ut dansk-svensk gårdshund. Kjempeflotte familiehunder som er sosiale og lettlærte.

Har ikke den jaktinnstinkt?

Skrevet
Har ikke den jaktinnstinkt?

Min jakter kun på småfugl og mus ... hun er veldig teritorial og går aldri lengre enn til de nærmeste naboene hvis hun finner på å stikke av. Har blitt lydig uten at jeg har jobbet veldig for det.

Skrevet
Takk for svar :)

Vi hadde tenkt litt på finsklapphund faktisk :P

Mange gode forslag her :)

Men bare forsett, trenger flere ;)

De er også herlige! Min mor og stefar hadde en sånn. Den var veldig lettlært og helt fantastisk nydelig. Gikk greit med katt og barn og :)Men de har ganske mye pels da

Skrevet

Er dere inne på finsk lapphund vil jeg heller anbefale mittelspitz. FL er en gjeterhund og krever en del både mental og fysisk action for å trives, er jo en arbeidshund i utgangspunktet. (Og det er sterke hunder) Mittelspitzen er en selskapshund. Den er energisk, lettlært og kjapp i hodet, selv om den ikke MÅ brukes for å ha det bra. Størrelsen gjør at den også lett kan håndteres av barn, og de er liksom alltid i godt humør :)

Skrevet

Passe mosjon så jeg et av kriteriene var. Det er kriterie nr 1. Dere må først finne ut hvor mye tur dere kommer til å gå med hunden hver dag, før dere vurderer rase. Test her på Canis rasevelger. Da finner dere ut hvilken hund som passer dere med mosjon, pelsstell osv.

Lykke til :-)

Skrevet
Passe mosjon så jeg et av kriteriene var. Det er kriterie nr 1. Dere må først finne ut hvor mye tur dere kommer til å gå med hunden hver dag, før dere vurderer rase. Test her på Canis rasevelger. Da finner dere ut hvilken hund som passer dere med mosjon, pelsstell osv.

Lykke til :-)

Men hva skal man velge på det første spørsmålet hvis man bare er ute etter en familiehund som ikke skal brukes til noe spesielt?

Skrevet

Lydighet, aktivisering og moro, for en familiehund :-)

Skrevet

Da kan du krysse av på utstilling :) Det kan alle raser brukes til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...