Gå til innhold

HJELP! Trenger konstruktivt råd her.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Bør jeg vente på han eller gå?

Jeg er kjempe forelsket i en mann jeg har jobbet sammen med og møtte for ca 1 år siden. Han har en sønn på 4 måneder.

Vi innledet et forhold for kanskje 6 mnd siden, ikke moralsk rett nei. Vet det..

Men sånn har det blitt, jeg er singel og han er jo da i dette forholdet.

Vi rota engang på en jobbfest, så har vi hatt kontakt siden det i mange måneder uten at noe skjedde. Så begynte det å skje ting, og vi ble da me rog mer forelsket begge to.

Jeg har vært usikkert på hele greia, men nå begynner han å snakke om at han vil gå fra henne osv osv.

Har egentlig tenkt til at jeg bør avslutte dette, men på en annen side føler jeg at han og jeg passer så godt sammen, har aldri hatt det så bra sammen med noen før og da tenker jeg ikke på det seksuelle, men kommunikasjonen osv osv..

Litt usikker på fremtiden vår også, vi er begge i 30 årene og han sier at han ser for meg i livet hans, med flere barn osv osv.

Han ønsker det, og vil nå ta steget å avslutte dette etter han har hatt pappaperm i 3 måneder som begynner i sommerferien.

Er sånn i villrede her, men han er drømmemannen(og ja jeg vet at valget og utroskapet han har tatt IKKE er bra), men lurer på om jeg skal ta sjansen på dette. vente på han eller kutte ut alt.

Har tenkt på hvordan fremtiden vil bli med barnet hans, evt eksen osv osv. Alle senarioer..

Regner med å få pepper her, men ønsker ikke usakelige ting. Vil ha seriøse råd og ingen moral preken.

Ser her at en annen også spør om råd mht når han kan gå fra dama, så vil gjerne ha hans meninger siden det er litt likt som min situasjon.

Håper å få mange svar som er konstruktive.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke et forsøk på en moralpreken, prøver å svare deg konstruktivt.

For det første, mannen har et lite barn sammen med en annen kvinne. Den kvinnen fikk også en gang høre at hun var perfekt for ham, og at han ville ha barn med henne, og så for seg henne i livet hans. Så fikk de barn, ting dabbet av, og han traff DEG. Dermed er ikke hun så akutell lenger, for det er du som teller nå, ikke sant? Eller er det det? Hva om du bare er en fornøyelse i et litt kjedelig og komplisert liv med sliten samboer som nettopp har blitt mor, som han slett ikke har tenkt å gå i fra egentlig, til tross for hva han sier til deg.

Derimot er du den drømmekvinnen han fremstiller deg som, så husk at du ikke er den første til å bli glorifisert av ham, og det han gjør med deg kan han alltid gjøre mot deg.

Skrevet
Derimot er du den drømmekvinnen han fremstiller deg som, så husk at du ikke er den første til å bli glorifisert av ham, og det han gjør med deg kan han alltid gjøre mot deg.

Veldig fint å få svar fra deg.

tro meg på at jeg har tenkt til på det du sier.

Barnet var ikke planlagt og det var egentlig slutt mellom de når hun ble gravid, men de har jo vært 2 om det så klart.

Og det undskylder jo så klart ikke noe uansett.

Jeg velger å tro på han når han sier at edt er meg han vil ha pga kjemien mellom oss, og at han sier han ikke kan fortsette å leve med henne etter det han har gjort osv. Og han tenker på barnet og at foreldrene må være lykkelige. At ingen vil leve slik de/han gjør nå.

Men er jo redd for at han kan gjøre dette mot meg når det også går dårlig så det er derfor jeg er redd for å vente på han til alt har lagt seg og han evt bryter opp.

Prøver å ikke være naiv heller så ser poengene dine her..

Synes dette er kjempe vanskelig å si hva som er rett og ikke..

Skrevet

Hvis han ønsker å leve sammen med deg kan han vel flytte ut nå?

For meg høres det ut som den klassiske historien med en mann som skaffer seg elskerinne fordi kona er gravid og hormonell.

Når hun lurer på å trekke seg lover han å forlate henne, men ikke akkurat nå for... (sett inn det som passer.)

Da blir hun i lykkelig forventning om at han elsker henne så høyt, og at han bare må holde ut med kona en stund til fordi han er så fantastisk snill og omsorgsfull.

Og han kommer aldri til å være utro mot elskerinnen, for hun er hans store kjærlighet. Han har aldri følt det sånn overfor kona eller noen andre før.

Dessuten så er kona (sett inn noe negativt), og de har aldri sex lenger heller.

Etter en god del år pleier elskerinnen å gå lei av å vente, og tusler videre alene. De gangene han faktisk forlater kona er det svært få som lever sammen med elskerinnen etter noen få år.

Skrevet
Hvis han ønsker å leve sammen med deg kan han vel flytte ut nå?

For meg høres det ut som den klassiske historien med en mann som skaffer seg elskerinne fordi kona er gravid og hormonell.

Når hun lurer på å trekke seg lover han å forlate henne, men ikke akkurat nå for... (sett inn det som passer.)

Da blir hun i lykkelig forventning om at han elsker henne så høyt, og at han bare må holde ut med kona en stund til fordi han er så fantastisk snill og omsorgsfull.

Og han kommer aldri til å være utro mot elskerinnen, for hun er hans store kjærlighet. Han har aldri følt det sånn overfor kona eller noen andre før.

Dessuten så er kona (sett inn noe negativt), og de har aldri sex lenger heller.

Etter en god del år pleier elskerinnen å gå lei av å vente, og tusler videre alene. De gangene han faktisk forlater kona er det svært få som lever sammen med elskerinnen etter noen få år.

Ja jeg ser hva du mener her.

Tenker også mange av de samme tankene selv også når det kommer til den negative siden av bildet.

Ikke noen drømmesituasjon her så ser jo de sidene du sier her.. desverre...

Gjest meg igjen
Skrevet

Jeg håper for din skyld at han er ærlig og mener det han sier. Er jo ikke din direkte feil at du fallt for mennesket, kjemien oppstod og dere førte det videre, kunne latt vær, men det gjorde dere ikke. Så nå sitter dere der da... Jeg er mest bekymret for deg egentlig, han har tydeligvis to valg, to sikkerhetsnett her. Gå fra henne, og være med deg, eller la være. Hva har du? Ikke annet enn hans ord. Hvis det nesten var slutt med dem når ungen kom, hvorfor flytter han ikke ut da, barnet kan han se på dagtid. Syns det skurrer med en gang det kommer løfter om at han skal gå i fra henne etter så og så lang tid, hvis han var skikkelig seriøs, så ville han gjort det allerede..

Syns forresten det er hinsides helt idiotisk av fyren å ligge med en kvinne uten prevansjon når det allerede egentlig er slutt med henne, han burde sikret seg på alle måter og dratt på seg et kondom. For han forstod vel såpass at det ene knullet kunne koste ham akkurat dette her?

Skrevet

Jeg ville tenkt på at alt det vakre han sier til deg og tenker om deg har han sagt og tenkt om henne en gang.

Nå har du sett hvordan han reagerer når livet butter imot. Han går bak ryggen hennes i det som sansynligvis er den mest sårbare perioden i hennes liv, og får seg en elskerinne.

Vil du virkelig ha en sånn mann?

Hva om dere opplever en tung periode? Og hvor mange utro menn inrømmer at de elsker kona men vil ha i pose og sekk?

Og at de innerst inne er glade for barnet og muligheten til å få en sjanse til? Hvis det var slutt når hun ble gravid da.

Når han klarer å lyve og gå bak ryggen på sin gravide kone/ samboer i mange måneder, hvordan kan du stole på ham da?

Mitt råd er: gjør det slutt. Si at han kan kontakte deg hvis/ når han har forlatt kona/ samboeren. Hvis du fremdeles er singel da, og dere begge har lyst kan dere vurdere å bli sammen da.

Hva om du blir gravid nå. Hva gjør han da? Ingen prevansjon er 100 prosent effektiv.

Skrevet

Jeg er enig i alt dere sier og kommer med råd om her.

Klart jeg tenker på at han har også sagt mye fint til henne osv.

Prøver også å tenke framover og det som er sagt er sagt - og at det er det man føler nå som "gjelder".

Enten må jeg vel stole på han, tro på han eller gå pga at ikke tillitten er der.

Han får jo på en måte i pose og sekk, så det er derfor jeg også vurderer å gå fra han nå.

Det er bare vanskelig siden jeg føler han er mannen i mitt liv.

men vil ikke være naiv heller..

hmmmm

Skrevet
Jeg er enig i alt dere sier og kommer med råd om her.

Klart jeg tenker på at han har også sagt mye fint til henne osv.

Prøver også å tenke framover og det som er sagt er sagt - og at det er det man føler nå som "gjelder".

Enten må jeg vel stole på han, tro på han eller gå pga at ikke tillitten er der.

Han får jo på en måte i pose og sekk, så det er derfor jeg også vurderer å gå fra han nå.

Det er bare vanskelig siden jeg føler han er mannen i mitt liv.

men vil ikke være naiv heller..

hmmmm

Si til ham at hvis han ikke er klar til å begynne deres felles liv snart, så går du. Og så går du faktisk, ikke noe tomme trusler og oppmerksomhetsoppstyr. Han skal bare bli ferdig med pappaperm som er til sommeren? Ja, hva skjer etter det? Første året i barnehage, dagmamma, første ord, begynner å gå, BEGYNNER PÅ SKOLEN, så kaaanskje passer det da? Joda...

Skrevet

Du kan ta sjansen på å satse på han, men eneste måte du kan finne ut om han har ærlige hensikter, er å avslutte forholdet, og gi han beskjed om at noe som helst annet enn platonisk og profesjonell kontakt er uaktuelt frem til han har flyttet fra kona.

Skrevet

Hvis han elsker deg så høyt som han sier, og han i tilegg er mannen i ditt liv, så si at du ikke vil være med på dobeltspill lenger.

Si at dere evt. kan bli sammen etter at han har flyttet ut og gjort det ordentlig slutt.

Den store kjærligheten tar ikke slutt selv om dere må vente litt.

Og det kan jo få ham til å flytte ut rett etter jul, hvis han er redd for å miste deg.

Ikke bind deg til å vente. Da vil han føle at han har veldig god tid, siden han allikevel har deg på gress.

Skrevet

Her er det så mange løse ender. Jeg hadde ikke orket det.

Skrevet

Hei du!

Jeg er i samme situasjon som deg, bare at det er stikk motsatt. Her er det jeg som sitter i ett forhold.

Jeg vet at det jeg har gjort, og fortsatt holder på med er kjempe galt av meg. Men jeg er på vei ut av forholdet, og jeg har brukt lang tid på dette, "da det aldri har passet" seg å flytte der og da. Men nå er jeg på vei ut, og er kjempe glad for det.

Poenget mitt er at; Han kan faktisk mene alt han sier, det trenger ikke å bety at han har lovet gull og grønne skoger til alle andre damer han har hatt. Du kan godt være veldig spesiell for ham. Det er i hvertfall min "elsker".

Lykke til videre!

Skrevet
Hei du!

Jeg er i samme situasjon som deg, bare at det er stikk motsatt. Her er det jeg som sitter i ett forhold.

Jeg vet at det jeg har gjort, og fortsatt holder på med er kjempe galt av meg. Men jeg er på vei ut av forholdet, og jeg har brukt lang tid på dette, "da det aldri har passet" seg å flytte der og da. Men nå er jeg på vei ut, og er kjempe glad for det.

Poenget mitt er at; Han kan faktisk mene alt han sier, det trenger ikke å bety at han har lovet gull og grønne skoger til alle andre damer han har hatt. Du kan godt være veldig spesiell for ham. Det er i hvertfall min "elsker".

Lykke til videre!

Jeg tror veldig på dette for jeg har også vært der engang. Det er jo sånn at det kan gå begge veier, men det kan det med alt.

Det er derfor at denne situasjonen/og din feks kan være veldig rett - og at man ender opp lykkelig. Men også omvendt - det er derfor jeg lurer sånn på om jeg virkelig skal satse på dette eller ei.

Hvor lenge har du og elskeren din hatt et forhold da?

Hva hadde du evt gjort om han brøyt med deg til du tok steget og gjorde det slutt?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Her er det så mange løse ender. Jeg hadde ikke orket det.

dette er vanskelig å svare på

Skrevet

Jeg hadde helt ærlig ønsket meg noe bedre for mitt liv om jeg var deg.

Du sier selv at du ikke har full tillit til at han kan gjøre det samme mot deg.....vel, han har allerede gjort det en gang. Nå. Og ettersom han er i stand til det, kan han gjøre det flere ganger.

Som Leirbål sier, nå har du sett hvordan han reagerer når livet butter i mot. Han finner trøst andre steder, og retter følelsene sine dit.

Hva vil du føle når det er din tur til å være gravid? Vil du ha tillit til ham hvis dere har en vanskelig periode ellers? Eller vil du lure på om han holder seg til deg?

En annen ting. Hvordan kan du ha respekt for en mann som gjør dette? Tillit har du ikke, ellers ville du ikke spurt her. Men respekt, har du det?

Og hva om han angrer seg og går tilbake til henne, etter at han har kommet til deg? Selv om det ikke ser ut sånn, så er båndet mellom dem sterkt i og med at de har fått et barn, og må samarbeide tett om det de første årene.

Dette er et skikkelig risikoprosjekt! Jeg hadde IKKE gått inn på det. Sjansen for at dette vil gå bra over tid er så liten at jeg hadde ikke satt meg i den situasjonen.

Skrevet
Jeg hadde helt ærlig ønsket meg noe bedre for mitt liv om jeg var deg.

Du sier selv at du ikke har full tillit til at han kan gjøre det samme mot deg.....vel, han har allerede gjort det en gang. Nå. Og ettersom han er i stand til det, kan han gjøre det flere ganger.

Som Leirbål sier, nå har du sett hvordan han reagerer når livet butter i mot. Han finner trøst andre steder, og retter følelsene sine dit.

Hva vil du føle når det er din tur til å være gravid? Vil du ha tillit til ham hvis dere har en vanskelig periode ellers? Eller vil du lure på om han holder seg til deg?

En annen ting. Hvordan kan du ha respekt for en mann som gjør dette? Tillit har du ikke, ellers ville du ikke spurt her. Men respekt, har du det?

Og hva om han angrer seg og går tilbake til henne, etter at han har kommet til deg? Selv om det ikke ser ut sånn, så er båndet mellom dem sterkt i og med at de har fått et barn, og må samarbeide tett om det de første årene.

Dette er et skikkelig risikoprosjekt! Jeg hadde IKKE gått inn på det. Sjansen for at dette vil gå bra over tid er så liten at jeg hadde ikke satt meg i den situasjonen.

nei eller jeg føler mer at man vet jo aldri med noen. men det er et risiko prosjekt.. men det er mye bra her også, masse følelser samt at jeg føler vi matcher utrolig bra. så det er det opp mot å avslutte det..

det er kjempe vanskelig å vite hva jeg gjør selv om fornuften sier jeg bør gå

Skrevet

ts: Du kan jo bare se til sommeren og se om han holder det han lover? Om ikke så skjønner du jo fort at han bare bløffer.. Møter du noen i mellomtida så er jo det bare fint, men gjør du ikke det så er jo det greit det også!

Bare ta det som det kommer tenker jeg her..

Skrevet
nei eller jeg føler mer at man vet jo aldri med noen. men det er et risiko prosjekt.. men det er mye bra her også, masse følelser samt at jeg føler vi matcher utrolig bra. så det er det opp mot å avslutte det..

det er kjempe vanskelig å vite hva jeg gjør selv om fornuften sier jeg bør gå

Hvis det du sier er så ra, stemmer, så vil ahn komme løpende til deg den dagen han flytter ut. Da ha du hatt et halvt år å tenke deg om på. Om du vil dette eller ei.

Men hvis han er så glad i deg skjønner jeg ikke at han ikke flytter ut med en gang. Han kan ta permisjon med babyen tidligere om det er så viktig for ham å være hjemme med den.

Når det er sagt så ville jeg ikke involvert meg med en mann som klarer å være utro mot en gravid kvinne.

Skrevet

takk for alle innspill. jeg skal ta en lang prat med han til neste uke for å få luftet litt tanker osv.

må nesten bare gjøre hva magefølelsen sier, men er frustrert nå så det ser ikke så lyst ut.

men er takknemmelig for alle råd jeg får av dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...