Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Siden det nå "herjer" en tråd angående hvilke musikk man avskyr, tenker jeg å parallellt finne ut av det motsatte...

Ps; oppramsing av mer en 10 artister synes jeg ikke spesielt mye om... da har man ikke dratt ut "essensen" mener nå jeg.. :gjeiper:

Her er mine favoritter: Coldplay, Gavin DeGraw, Abba, Keane. For øyeblikket er jeg veldig begeistret for Donkeyboy også!

Endret av Anaconda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye å velge i... Hmmm... Vanskelig å skulle koke det ned til maks 10 artister...

For øyeblikket: Katzenjammer, Tom Waits, My dying bride, Townes van Zandt, Patti Smith, Type O Negative, Einsturzende Neaubauten, Nick Cave and the bad seeds, Borknagar, Cypress hill.

Til neste måned har det sikkert endret seg :P

Skrevet (endret)

Favorittene nå for tiden er: Pantera (som alltid), Katzenjammer, Bad Religion, Lamb of God, Seigmen, Bloodsimple, Muse, Tom McRae, Toy Dolls og Placebo.

Endret av cilipili
Skrevet

Motörhead, Primal Fear, Children of Bodom, Chrome Division, Dimmu Borgir, Alice Cooper er det det går i her for tiden =)

Skrevet

Guns n Roses, The Cult, Nine inch Nails, Depeche Mode, Alanis Morisette, Sisters of Mercy, Michael Jackson, Peter Gabriel, Genesis, Faith no More, osv

Skrevet

Jeg digger Muse, Tom McRae, Damien Rice, Maxïmo Park, The Frames/Glen Hansard, Kaizers Orchestra, Elbow, Foo Fighters, Iron & Wine, BigBang.. und so weiter!

Skrevet

Ikke mer enn 10 artister synes jeg kanskje blir litt smalt? Har ei platesamling på rundt 6-700 titler som alle er ting jeg virkelig liker, og da er det ikke like lett å trekke ut kun 10...men ok, kan ta det jeg hører mest på akkurat denne uka:

Placebo (mitt ubestridte favorittband siden jeg var 13 år), Muse, Dúné, White Lies, Kasabian, Veto, Spleen United, Broder Daniel, Datarock og TV on the Radio. Men det er denne uka.

Skrevet

Mine to absolutte favoritter er Incubus og Sinch. Ellers, for å korte det ned til kun 10 stk:

Incubus, Sinch, Taproot, Placebo, Deftones, The Killers, Disturbed, The Used, Nada Surf og Silverchair.

Skrevet
Placebo (mitt ubestridte favorittband siden jeg var 13 år), Muse, Dúné, White Lies, Kasabian, Veto, Spleen United, Broder Daniel, Datarock og TV on the Radio. Men det er denne uka.

Placebo er ubeskrivelig bra!

Skrevet

Hva er Placebo? Ser flere liker de(n).

Ok, min liste, ikke så lett å plukke ut noe som illusererer min musikksmak.

Blood for Blood, Troopers, Oxo86, Volxsturm, Nina Simone, Lee Perry, Laurel Aitken, Phyllis Dillon, Horrorpops, Social Distortion.

Dessuten klassisk musikk, folkeviser, etc.

Skrevet
Hva er Placebo? Ser flere liker de(n).

Ok, min liste, ikke så lett å plukke ut noe som illusererer min musikksmak.

Blood for Blood, Troopers, Oxo86, Volxsturm, Nina Simone, Lee Perry, Laurel Aitken, Phyllis Dillon, Horrorpops, Social Distortion.

Dessuten klassisk musikk, folkeviser, etc.

...og jeg har aldri hørt om noen av "dine" band! :gjeiper:

Skrevet

Placebo er et fantastisk band, som absolutt bør sjekkes ut ;)

Skrevet
Placebo er ubeskrivelig bra!

Ja, de er fantastiske =) Ble så positivt overrasket over den siste plata også - kings of medicine tror jeg kanskje er det nydeligste Molko har klemt utav seg siden the bitter end... =) Har hørt de er veldig varierende live, men jeg var isåfall kjempeheldig i Tsjekkia i sommer - tidenes opplevelse :rødme:

Without you I'm nothing-plata var i store trekk essensiell for å komme seg helskinnet gjennom ungdomsskolen som såkalt "annerledes", ispedd Nancy Boy, Bruise Pristine og Teenage Angst for de ekstra røffe dagene. *Elsk*

Skrevet (endret)

Hm, vanskelig. Men hvis jeg skal nevne det jeg hører mest på for tiden:

Radiohead, Bel Canto, Händel, Nightwish og ABBA. Blant mye annet, også Placebo.

Endret av Tabris
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

For tida hører eg mest på

Infected Mushroom

Three Doors Down

Three Days Grace

Good Charlotte

Rammstein

Tokio Hotel

AFI

Pain

Skrevet

Min smak:

-Caalvin Harris

-Danny Fernandez

-Taio Cruz

-Chris Brun

-Jason Derulo

-John Mayer

-Eddy Wata

-Plumbo

-LMFAO

-Chester See

Skrevet

Mine favoritter er:

* Frank Sinatra - elsker stemmen hans!

* Jewel

* Rammstein

* U2

* R.E.M.

* Jamie Cullum

Og mange mange flere. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kjøper og hører en del, så tja - de endrer seg nok en del. Men det jeg har hørt mye i det siste (delvis fordi jeg har kjøpt plater av dem i det siste):

Plastikman/Richie Hawtin

Model 500/Juan Atkins

Biosphwere

FSOL

Benga

Bugge Wesseltoft

M.I.A.

Dizzee Rascal

Nina Simone

Mississipi John Hurt

Men favorittlåten nå om dagen er K. Hand "2 low key" - helt fabelaktig!

Stilmessig blir det en del elektronisk (detroit techno, minimal, idm, ambient, noe grime og dubstep for det meste) og jazz, noe klassisk, og litt blues og world music.

Liker musikk som er litt funky, gjerne litt rar, som har mange lag, som er enten veldig enkel (på en god måte da!), eller veldig komplisert, noe som utfordrer meg litt.

Skrevet

Klarer ikke snevre inn til et lite knippe med band.

Jeg hører på det meste, men det blir veldig sjeldent listepop, opera og country, det er vel de sjangrene det går minst av, men det finnes absolutt mye bra innenfor der også.

Har noen eksterne harddisker fulle av musikk, og en platesamling på rundt 1000 +. Velge noen blir bare for vanskelig.

Men i det siste har jeg hørt mye på Peachcake, Sista mannen på Jorden, Lars Winnerbäck, Amy McDonald og Kings of Leon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...