Mara Jade Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Verken jeg eller brudgommen liker cognac eller baileys, som ser ut til å være det vanligste å servere til kaffen i bryllup. Vi har jo lyst til å kose oss med noe vi også, og lurte på hva annet som egner seg å servere? Vi er mest glad i riesling-viner og slikt, og jeg liker sherry (men ikke han). Kan vi servere en god dessertvin i tillegg til cognac og baileys? Eller er det noe annet godt som passer bedre?
Gjest Smaragd Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Verken jeg eller brudgommen liker cognac eller baileys, som ser ut til å være det vanligste å servere til kaffen i bryllup. Vi har jo lyst til å kose oss med noe vi også, og lurte på hva annet som egner seg å servere? Vi er mest glad i riesling-viner og slikt, og jeg liker sherry (men ikke han). Kan vi servere en god dessertvin i tillegg til cognac og baileys? Eller er det noe annet godt som passer bedre? Det kan dere gjøre akkurat som dere vil, det er deres bryllup, og dere som inviterer til fest. Men for gjestene sin del er det nok tryggest å også ha noen av de "vanlige" varene - som beilys og cognac, men superpositivt med vin syns nå jeg da, som selv ikke er så god på de to førstnevnte Lykke til!
Gjest Spinell Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Dere er ikke alene om ikke å like Baileys, i alle fall Nesten hva som helst av "ordentlig" likør som ikke er fløtebasert smaker bedre enn Baileys. Prøv å smake litt andre likører og se om dere finner noen dere liker. Drambuie (whiskysmak), Gran Marnier, Cointreau (begge sitrus), Amaretto (mandel) og Kahlua er eksempler på likører som smaker annerledes enn Baileys. De fire første er sterke, mens den siste er svakere og har kaffesmak. Hvis det er alkoholstyrken som gjør at dere ikke er så begeistret for likør og cognac, så er det også mulig å servere portvin som avec også. Personlig synes jeg en vanlig vin (søt eller ei) blir litt for lett til kaffen.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Hva med Sheridan's? En god likør som også er litt morsom.
maradonna Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Vi skal ha dessertvin i tillegg til cognag og Baileys. Det foretrekker nemlig jeg - kake og desservin, yum!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå