Gjest ebano borte Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Trenger hjelp til valg av farger. Skal ha feste i en gammel fjellstue. Kommer til å bruke pynt fra naturen, granbar, mose, kongler, tørre kvister. Samt hvite roser og tulipaner. Hadde i utgangspunktet tenkt vanlig standar hvit duk. Men stolene på stedet er kongeblå, derfor ser jeg for meg at det kommer til å se rotete ut med den krasse kontrasten mellom hvitt og kongeblått. Har derfor begynt å tenke på å ha brun duk. Servise og servietter er hvitt. Hva tror dere? Blir det en "roligere" kombinasjon med brun duk og blåe stoler? Skal pynte med granbar som en løper langs bordet, det burde bli fint sammen med brun duk? Blir også veldig glad om noen har blider/linker til inspirasjon.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Hva med noe strieaktig. Røft nok iallefall.
Gjest Gjest_ebano_* Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Strie var et godt tips! Og beklager for at bla R min henger seg opp, det skulle selvsagt stått "Brun duk".....
Gjest Smaragd Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Trenger hjelp til valg av farger. Skal ha feste i en gammel fjellstue. Kommer til å bruke pynt fra naturen, granbar, mose, kongler, tørre kvister. Samt hvite roser og tulipaner. Hadde i utgangspunktet tenkt vanlig standar hvit duk. Men stolene på stedet er kongeblå, derfor ser jeg for meg at det kommer til å se rotete ut med den krasse kontrasten mellom hvitt og kongeblått. Har derfor begynt å tenke på å ha brun duk. Servise og servietter er hvitt. Hva tror dere? Blir det en "roligere" kombinasjon med brun duk og blåe stoler? Skal pynte med granbar som en løper langs bordet, det burde bli fint sammen med brun duk? Blir også veldig glad om noen har blider/linker til inspirasjon. Jeg synes hvitt og blått er nydelig, og skal ha det selv Brunt og blått ble alt for tungt etter min smak, selv i en fjellstue der stemningen ofte er litt tung. (se bildet i innlegget over) Vil ikke blå stoler, brun duk og grønn pynt bli veldig tungt og dystert uansett hvilket lokale man har forresten? Kanskje du kan bruke kremhvitt i stedet for kritthvitt? Da demper du kontrasten, men alikevel livner opp et rom som muligens er tungt og mørkt? (Jeg vet jo ikke hvordan "din" fjellstue ser ut) Lykke til med valgene dine iallfall!
Ebano Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Jeg synes hvitt og blått er nydelig, og skal ha det selv Brunt og blått ble alt for tungt etter min smak, selv i en fjellstue der stemningen ofte er litt tung. (se bildet i innlegget over) Vil ikke blå stoler, brun duk og grønn pynt bli veldig tungt og dystert uansett hvilket lokale man har forresten? Kanskje du kan bruke kremhvitt i stedet for kritthvitt? Da demper du kontrasten, men alikevel livner opp et rom som muligens er tungt og mørkt? (Jeg vet jo ikke hvordan "din" fjellstue ser ut) Lykke til med valgene dine iallfall! Takk for svar. Joda, blått og hvitt er nok mye lettere og mer vanlige farger i et bryllup. Problemet er bare at ingen av oss liker blått noe særlig, men synes likevel ikke at vi skal "kaste bort" penger på stoltrekk. Hadde jo egentlig tenkt å gå for kremhvitt, grønt og sølv, men følte at det ble rotete med de blå stolene? Godt poeng dette med dysterhet. Var imidlertid i et "brunt" bryllup for ikke så lenge siden. De hadde brun duk, utover dette gikk det i ros, turkis og levende lys. Utrolig koselig. Middagen skal serveres i peisestue, så håper det ikke blir dystert bare koselig. Får ta med en duk og prøve oss frem i loklaet. Takker for innspill Endret 8. desember 2009 av Ebano
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Jeg synes brunt er lekkert, men det må kombineres med noen freshe farger for ikke å bli for dystert. Derfor ville jeg revurdert farge valget ditt om jeg var deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå