Gå til innhold

Puma vs. gris

Gjest David John jr.

Anbefalte innlegg

Gjest David John jr.
Skrevet

I beste sendetid hos Skavlan på NRK 1 uttaler Anne B Ragde:

"Rent faktisk er en cougar det engelske navnet på kattedyret puma. I Anne B. Ragdes verden har ordet en litt annen betydning. Det betegner en eldre kvinne med smak og sans for yngre menn.

– Hun vil ha yngre menn, hun vil sex, hun vil ikke nødvendigvis ha et forhold, det er one-nighters asså. Hun vet nøyaktig hva hun vil ha, og hun er veldig medveten om sin egen kropp, sin egen erotikk, sa hun under gårsdagens innspilling av Skavlan på SVT.

Hun får støtte fra den frittalende svenske forfatteren Unni Drougge. Både hun og Ragde befinner seg i aldersgruppen de selv snakker om: kvinner over 45 - på jakt etter gutter under 25.

– Har du også vært cougar i ditt liv? spør Fredrik Skavlan Anne B. Ragde.– Jeg ble født cougar jeg, tror jeg, sier Ragde."

Min kommentar: Hadde Ragde vært mann hadde hun ikke blitt kalt puma, men en gammel gris.

Kan noen av kvinneguidens deltakere forklare meg forskjellen???

Gjest MikeWaters
Skrevet

En gammel gris er for meg en mann som legger seg etter yngre kvinner som overhodet ikke vil ha noen med ham å gjøre.

Hvis en ung kvinne tenner på en eldre mann og vil ha ham, så ser jeg ikke negativt på mannen pga det.

Gjest mannsgris
Skrevet

Jeg personlig har aldri hatt problemer med mannsgrisstempelet. Jeg synes det er en hederstittel som jeg bærer med stolthet. Jeg legger meg etter de yngre damenene og får såpass ofte napp at jeg kommer nok ikke til å slutte med det helt ennå. Men det er jo ok at "krinsen" blir større når også damene går etter de yngre. Stigmaet mannsgris blir liksom litt mindre ettersom trender som dette dukker opp.

Gjest Fancy Nancy
Skrevet
En gammel gris er for meg en mann som legger seg etter yngre kvinner som overhodet ikke vil ha noen med ham å gjøre

jeg er enig med dette...

selv er jeg 29 min mann 42 og han er da overhode ingen gris!!

Skrevet

Fy faen så ekkel hu anne b ragde er.

Skrevet

Donnie Darko: Det oppveies helt og holdent av den lavpannede, barnslige uttalelsen din.

Skrevet
Donnie Darko: Det oppveies helt og holdent av den lavpannede, barnslige uttalelsen din.

Beklager.. Jeg sliter med å formidle følelsene og tankene mine på et voksent nivå etter en hard oppvekst i Drammen.

Håper inderlig jeg ikke støtet deg. Jeg vil du skal vite at jeg hver dag jobber med meg selv og håper på å bli bedre. Nå fikk jeg iallefall litt mer motivasjon pga innlegget ditt. Takk.

...eller ikke.. Heia Drammn!

Skrevet

Mannegris er en mann som stadig prøver seg på ungre damer/jenter UTEN at han får napp.. Damegris e samme i mine øyne.. Men vil ikke kalle en mann en mannegris hvis han prøver seg på yngre damer/jenter og får napp! Da vil jo disse jentene ha en eldre mann og de er ute etter det samme..

Ser ikke noe gale i uttalelsen til Anne B. Ragde. Det er jo hennes valg om hun vil ha en yngre mann eller ikke. Kan jo være disse mannfolkene hun roter seg oppi er ute etter akkurat det samme som hun..

Skrevet
I beste sendetid hos Skavlan på NRK 1 uttaler Anne B Ragde:

"Rent faktisk er en cougar det engelske navnet på kattedyret puma. I Anne B. Ragdes verden har ordet en litt annen betydning. Det betegner en eldre kvinne med smak og sans for yngre menn.

Nå er ikke dette bare i Anne B. Ragdes verden, "cougars" er vel strengt tatt blitt et kjent fenomen i de fleste moderne land.

Skrevet

Hvorfor kan ikke folk velge seg partnere på sin egen alder? Jeg synes det er patetisk med den ung kvinne-eldre mann greia, samme med cougar.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Hvorfor kan ikke folk velge seg partnere på sin egen alder? Jeg synes det er patetisk med den ung kvinne-eldre mann greia, samme med cougar.

Hvorfor kan ikke folk få ta sine egne valg og bli lykkelige og fornøyde med dem - gjerne sammen med et annet menneske - uten at man skal bli nedsablet av lavpannede, intetsigende, fordømmende, fordummende og patetiske innlegg på KG?

Gjest Gjest_Surra_*
Skrevet
Hvorfor kan ikke folk få ta sine egne valg og bli lykkelige og fornøyde med dem - gjerne sammen med et annet menneske - uten at man skal bli nedsablet av lavpannede, intetsigende, fordømmende, fordummende og patetiske innlegg på KG?

La folk få gjøre som de vil, så lenge de ikke skader noen eller noen annens forhold. Hva har vi andre med det å gjøre, da??

Skjønner meg ikke på dem som tror de vet hva som er best og riktigst for andre hele tiden, og at de har tid til slikt. Pass på dere sjøl... Heia Gorgonzola! :jepp:

Gjest MikeWaters
Skrevet
La folk få gjøre som de vil, så lenge de ikke skader noen eller noen annens forhold. Hva har vi andre med det å gjøre, da??

Skjønner meg ikke på dem som tror de vet hva som er best og riktigst for andre hele tiden, og at de har tid til slikt. Pass på dere sjøl... Heia Gorgonzola! :jepp:

Hør hør! Go Aragorgonzola :)

Skrevet

Cougar er forøvrig en fjell-løve, snarere enn en puma. Puma på engelsk er puma.

Men Anne B Ragde om det...

Skrevet
Cougar er forøvrig en fjell-løve, snarere enn en puma. Puma på engelsk er puma.

Men Anne B Ragde om det...

Puma på engelsk er puma ...eller cougar. Begge deler kan brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...