Gå til innhold

Dessertvin- et must?

Gjest Gjest_Bjørg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Er det vanlig å ha det? Vi skal ikke ha 3-retters og veldig formelt. Koldtbord/tapas og dessertbuffet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært få bryllup jeg har vært i har det blitt servert dessertvin. Så det er nok ikke veldig vanlig. Det er også fryktelig vanskelig å servere en passende vin når det er mye ulikt i en buffet.

Skrevet

Jeg er forventer ikke dessertvin i bryllup. Men avec (cognac, baileys etc.) synes jeg hører med :jepp:

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Jeg er forventer ikke dessertvin i bryllup. Men avec (cognac, baileys etc.) synes jeg hører med :jepp:

[/quot

Ja, vi skal ha baileys, konjakk og whiskey til kaffe og kaker. Da dropper vi dessertvienen!! :jepp:

Smaker ikke noe godt uansett.. :fnise:

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at det ikke har vært dessertvin, og hadde nok synes det var rart om den ble droppet.

Skrevet
Ja, vi skal ha baileys, konjakk og whiskey til kaffe og kaker. Da dropper vi dessertvienen!! :jepp:

Smaker ikke noe godt uansett.. :fnise:

Hvis du skal ha Baileys, vil jeg også anbefale at du skaffer en annen likør i tillegg. Det er ganske mange som foretrekker annet søtt til kaffen.

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet
Hvis du skal ha Baileys, vil jeg også anbefale at du skaffer en annen likør i tillegg. Det er ganske mange som foretrekker annet søtt til kaffen.

Vi skal ha baileys, konjakk, whiskey, rødvin, hvitvin og øl..!

Så hvis gjestene ikke er fornøyde med det - da kan det bare være, tenker jeg! :snurt:

Skrevet

Jeg er Gjest 12.06:

Du er selvfølgelig velkommen til å servere hva du vil. :) Deres bryllup - deres valg osv. Mitt innlegg var kun ment som et innspill, ikke kritikk eller tvang. Poenget mitt var at siden dere har to sterke alternativer som ikke er søte, kunne det kanskje passet med to sterke alternativer som er søte også?

Skrevet

Jeg er veldig glad i dessertvin når den passer til desserten, og setter pris på å få det servert. Jeg mener likevel at det ikke er en nødvendighet, og det er heller ikke til å komme unna at mange ikke liker det, og dermed setter igjen mesteparten av vinen i glasset. Vi valgte å ikke ha dessertvin i vårt bryllup nettopp av den grunn.

Skrevet

Jeg synes dessertvin er godt, men hvis det er buffet er det ikke sikkert vinen passer til alt, og det kan bli mye som står igjen i glassene, som -Englefjes- sier. Og jeg er heller ikke særlig vant til at det blir servert, tror jeg (husker neimen ikke...), og ville ikke savnet det.

Skrevet

Kun i ett bryllup har jeg opplevd å få dessertvin.

Slik jeg ser det så er dessertvin litt for viderekommende når det gjelder vin. Det er noe mange ikke liker, og det er viktig at det passer til desserten. Jeg tror ikke vi kommer til å servere det i vårt bryllup, og hvertfall ikke hvis vi går for en buffe. Da blir det fort litt kræsj med smak. Tror rett og slett at mange ikke vil like det, og de som gjør det hadde trolig ikke savnet det nok til å veie opp for alle de som ikke liker det (og som "høflig" takker ja til å få, men som nesten ikke drikker noe som helst = penger ut av vinduet)

Selv er jeg glad i Baileys, så cognac og Baileys som avec hadde vært ypperlig for meg. Men, jeg erkjenner at det er mange som ikke liker Baileys. Veldig mange faktisk. Så jeg hadde nok også valgt et alternativ til, som f.eks. Tia Maria, slik at likørdrikkerne hadde hatt et alternativ. Hovedsaklig fordi dere skal ha wiskey i tillegg til cognac.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...