Gå til innhold

Har dere begynt med pyntingen?


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

I dag er det 1. advent, og jeg har fått opp lysende trekantstaker i vinduene, julekalendere og adventsstake med lilla lys. I tillegg har jeg satt opp noen røde kubbelys og en juleløper, og funnet fram julespisebrikker og juleservietter :sjenert: Det er jo litt tidlig å begynne julepyntingen, men det er så hyggelig! Har dere begynt med pyntingen, hvor mye har dere evt. pyntet? :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi og ;D

adventstaker i vinduene, juleduk på bordet, små hekleduker på kjøkkenbordet, tent lys og hatt på julemusikk til middagslagingen ;) elsker jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte nesten og stusse litt, for jeg er den eneste i hele bygget her som har satt opp adventsstake i vinduet (ja, jeg har snoket rundt ute og sjekket hos de andre.... :sjenert: ). Siden jeg reiser hjem til mor og far om to uker, så får det holde med adventsstaken + noen julelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor begynner folk tidlig! Og synes det egentlig bare er koselig med lys og slikt når det er grått og trist ellers.

Så ja, adventstake (stearinlys) og sånne til vinduet, ute på terassen, pepperkakehus, røde filtstjerner på kjøkkenet, etc. Og på døra selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter ikke så mye, men jeg har fått opp adventskalenderne, julelysestaker og stjerne i vinduene, noen røde telysholdere, og julekrans på døra. Så kommer det jo juletre etterhvert. Det får holde! Har ikke plass til så mye stæsj, og gardiner og duker bruker vi ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har hengt opp adventsstjerna i vinduet, hvite løpere med sølvdekor på bordene, samt sølvkubbelys til adventsstake og noen andre sølvfagede pynteting. :jepp:

Det eneste jeg mangler, og som jeg sliter med å få tak i er julegardiner som ikke er røde. :sur: Lilla, sølv eller noe gull kunne vært å forakte. Og puter som matcher gardinene.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det staker og stjerner i vinduene, lilla duker, lilla lys, julegardiner, adventskalendere.

Har funnet fram LITT rødt også.. og snart skal jeg ha røde pynteputer i sofaen. Resten kommer nok gradvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hengt opp adventsstjerne og funnet frem adventskransen. Hvorfor pynter egentlig folk til jul allerede? Det skal man jo ikke gjøre før lille julaften. :tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det jul i huset innen 1. desember. Altså, alt bortsett fra juletre.

Så, på lørdag pyntet jeg med røde duker, adventsstaker, engler, nisser og kuler i vinduene. Som min kjære sa: det ser ut som om en bombe med jul har sprengt i stuen. :ler: Jeg har en tendens til å bli overivrig når det gjelder jul... :sjenert:

Juletreet pleier ikke å bli pyntet før lille julaften, men siden min kjære skal være borte hele julen kommer vi til å pynte treet om et par uker (og hente det nå til helgen).

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hengt opp adventsstjerne og funnet frem adventskransen. Hvorfor pynter egentlig folk til jul allerede? Det skal man jo ikke gjøre før lille julaften. :tre:

Hvis man ikke er hjemme i sin egen leilighet i jula er det ganske greit å pynte litt til jul allerede nå. Det er vel mer advent/vinterpynt her enn jul da, men. Likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hengt opp adventsstjerne og funnet frem adventskransen. Hvorfor pynter egentlig folk til jul allerede? Det skal man jo ikke gjøre før lille julaften. :tre:

Hvem er det som bestemmer hva "man" skal og ikke skal? Jeg er for eksempel helt enig i at treet ikke "skal" opp før lille julaften, men hvis noen setter det opp i morgen, er det jo deres valg:) Folk må jo få gjøre akkurat som de vil, så lenge de ikke plager andre. Og juletre plager som regel ikke andre. (Bortsett fra et år vi hadde en nabo på andre siden av veien med blinkende juletre med lys i alle regnbuens farger som vi måtte se på fra stua i hele desember :popcorn:)(Det synes jeg faktisk ikke man skal ha... Men det er jo min persolige mening :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...