-Fisken- Skrevet 23. august 2003 #1 Del Skrevet 23. august 2003 Så at makaronisuppe var nevnt, syntes det hørets veldig godt ut, jeg :D Noensom har en oppskrift på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 23. august 2003 #2 Del Skrevet 23. august 2003 Er det ikke bare å koke makaroni i melk pluss tilsette kanel og sukker, da? Mmm, har ikke spist sånn suppe siden jeg var liten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. august 2003 #3 Del Skrevet 23. august 2003 Jepp, makaroni kokes i melk -rør hele tiden! Ikke alle som bruker kanel, en klype vaniljesukker kan være godt. Lenge siden jeg har kokt, men jeg tror en raus håndfull skulle duge til en liter melk (best med H-melk). Noen jukser og koker makaronien i vann og har den over i varm melk. Det blir ikke like bra. Når man koker makaronien i melka blir den tykkere blant annet pga stivelse i makaronien tror jeg, og får en bedre konsistens og smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 4. mai 2010 #4 Del Skrevet 4. mai 2010 Vet dette er en gammel tråd, men kom tilfeldigvis over den. Har aldri hørt om noen som lager makaronisuppe før, hvertfall ikke slik som mamma gjør. Hvis vi hadde mer spaghetti igjen etter middag, pleide hun å varme opp spaghettien i melk og sukker som dessert. Kjempegodt! Samboer syns det er kjempe-ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 4. mai 2010 #5 Del Skrevet 4. mai 2010 Wow, orginalt! Men hvorfor ikke? Det er jo bare makaroni i en litt annen fasong liksom . Sikkert like godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hen85 Skrevet 18. mai 2010 #6 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg pleier å lage makaronisuppe om vi har hatt makaroni til middagsmaten og det blir noe til overs. Da er jo selvfølgelig makaronien kokt i vann først. Når jeg skal bruke makaronien til suppe har jeg oppi melk (oftest lettmelk) og rosiner. Så rører jeg mens det blir varmt, har over i en skål og strør sukker over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå