LadyB Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 (endret) Ja, jeg vet godt at jeg er en idiot når det gjelder tekniske ting. Men jeg var altså innom amazon.co.uk og der skrev de at den dvd'en jeg ønsket måtte bli importert fra USA. I USA, sto det, var det region 1 på dvd-spillerne, mens Norge og Storbrittania visstnok er region 2, og at det derfor ikke fungerte. Hvis jeg forsto det rikitg da. Vet noen om dette stemmer?? Endret 30. november 2009 av LadyB
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Ja, dette stemmer, for at DVD filmen skulle fungert på din DVD spiller, må din spiller være SONEFRI. Bare da kan den spille dvd'er fra forskjellge andre soner.
LadyB Skrevet 30. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2009 Ånei... Da får jeg prøve å finne ut av om dvd-spilleren min er det da! (Tviler). Men tusen takk for svar Men vhs'er er vel sonefrie?
Lapetos Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Ånei... Da får jeg prøve å finne ut av om dvd-spilleren min er det da! (Tviler). Men tusen takk for svar Men vhs'er er vel sonefrie? Du kan gjøre DVD-spilleren din sonefri selv. Jeg gjorde det Det er en liten mulighet for at DVDspilleren blir ødelagt, men jeg tror den er VELDIG liten Bare å google "Region code hack", da selvfølgelig sammen med opplysninger om hvilken DVDspiller du har, og følg instruksjonene Det tok meg 2 dager å finne ut hvordan jeg skulle gjøre det, og 2 minutter å faktisk gjøre det
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 VHS er sonefrie ja, de kan spilles av på alle VHS maskiner Ville foresten ikke anbefale deg å prøve å tukle med dvd maskinen din for å gjøre den sonefri, en kompis brente av hele maskina på den måten og den ble ødelagt.. Han fikk ingen sympati på el-kjøp for å si det slik!
LadyB Skrevet 30. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2009 (endret) Ja, det hørtes ut som skumle greier, synes jeg. Hadde uansett aldri klart noe sånt! Men godt å vite at den gode, gamle vhsen fungerer overalt Endret 30. november 2009 av LadyB
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Ja, det hørtes ut som skumle greier, synes jeg. Hadde uansett aldri klart noe sånt! Men godt å vite at den gode, gamle vhsen fungerer overalt Ja, de gode gamle VHS'ene svikter aldri Savner dem med tanke på disse sonedvd og blu ray tider, der gud vet hva som passer inn i hva.
LadyB Skrevet 30. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2009 Ja, de gode gamle VHS'ene svikter aldri Savner dem med tanke på disse sonedvd og blu ray tider, der gud vet hva som passer inn i hva. Ja, det skjønner jeg jo ingenting av! Med vhs'en er det bare å putte den inn og så går alt av seg selv så deilig for en teknologisk uvitende som meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Ah, de gode "gamle" tider.. Er så glad jeg har beholdt min VHS spiller, har dvd også så klart, men VHS'en svikter aldri
LadyB Skrevet 30. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2009 Enig! Jeg har sånn spiller med begge deler, og det er jeg sååå glad for!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Enig! Jeg har sånn spiller med begge deler, og det er jeg sååå glad for! Ja, det er en praktisk godsak! Gjelder å behandle de pent og spare på dem, hvem vet om VHS noen gang blir in igjen, blir vel som vintage og chic mote kan jeg tenke meg, verdifulle
LadyB Skrevet 30. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2009 Den dagen det skjer er jeg en rik dame!
Meaty Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 Nåja, VHS er ikke akkurat sonefri. USA har en standard som heter NTSC, mens vi bruker PAL. NTSC har flere bilder per sekund enn PAL. Men de fleste nyere videospillere tar begge format, så det går antakeligvis bra. TV'en må også takle begge format, men med mindre du har en antikk TV så gjør den nok det. Ellers så kan du jo kjøpe deg en billig DVD-spiller som du kan gjøre sonefri. Jeg jobber på Europris, vi selger billige spillere og hjelper gjerne til med å skaffe kode dersom kunden vil ha sonefri spiller, og det er det sikkert mange andre butikkjeder som gjør også. Slike ting er ikke like strenge som de var for noen år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå